[@home] en een router

Pagina: 1
Acties:

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2025
Ik stap nu over van Speedlinq naar @home.
nu weet ik dat @home een modem lever voor 1 PC.

ik heb hier 6 netwerk apparaten.
ik heb dus een broadband router nodig.

dammm er zijn zo veel smaken en zoveel fabrikanten dan ik aan jullie wil vragen wat is de goede router van dit momend en gaat jaren mee.

ik zou de volgende onderdelen er op willen zien:
Firewall (liefst hardware)
evt. VPN
IP op basis van mac.
uiteraard NAT
en evt. nog andere leuke dingen er op.

ik zelf dacht aan BEFSX41 van linksys maar die kraakt iedereen af
of ik hoor iets over DD-WRT alleen ik weet niet of dat ook een oplossing is.

p.s. hij moet ook nog al wat connecties kunnen verwerken mbt. bittorent, emule

[ Voor 6% gewijzigd door daanski82 op 11-11-2006 12:03 . Reden: een toevoeging ]

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:05

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

IP op basis van MAC heb je niks aan hoor bij @home. Dat gaat namelijk op Hostname.

Verder wil ik je de tip meegeven om in elk geval niet al te veel te beknibbelen op je budget, want goedkoop is meestal duurkoop met breedbandrouters. Zeker als je een beetje fanatiek gebruik gaat maken van je verbinding.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• daanski82
Orion84 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 11:57:
IP op basis van MAC heb je niks aan hoor bij @home. Dat gaat namelijk op Hostname.

Verder wil ik je de tip meegeven om in elk geval niet al te veel te beknibbelen op je budget, want goedkoop is meestal duurkoop met breedbandrouters. Zeker als je een beetje fanatiek gebruik gaat maken van je verbinding.
klopt alleen ik wil dat binnen mijn eigen netwerk gebruiken.
omdat ik geen zin heb als ik een nieuwe IP gekregen heb van de router weer is de NAT tabel aan te gaan passen.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

• Hallahan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-09-2023

Hallahan

Bad Rooster

Orion84 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 11:57:
Nog wel, binnen enkele weken/maanden schakelen ze bij @home over op DIP op basis van modem MAC...

Cock flavored soup mix

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

daanski82 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 12:02:
[...]

klopt alleen ik wil dat binnen mijn eigen netwerk gebruiken.
omdat ik geen zin heb als ik een nieuwe IP gekregen heb van de router weer is de NAT tabel aan te gaan passen.
Ah, op die manier :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• daanski82
Hallahan schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 12:03:
[...]

Nog wel, binnen enkele weken/maanden schakelen ze bij @home over op DIP op basis van modem MAC...
en dat houd in (mag ook een verwijzing zijn naar een website)

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

daanski82 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 12:12:
[...]

en dat houd in (mag ook een verwijzing zijn naar een website)
Dat @home overstapt op dynamische IP adressen. Wat het modem MAC daar precies mee te maken gaat hebben weet ik zo niet, maar dat is in elk geval niet echt iets wat invloed heeft op jou routerkeuze.

• Hallahan

Hallahan

Bad Rooster

Orion84 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 12:17:
[...]

Dat @home overstapt op dynamische IP adressen. Wat het modem MAC daar precies mee te maken gaat hebben weet ik zo niet, maar dat is in elk geval niet echt iets wat invloed heeft op jou routerkeuze.
Wat het modem MAC daarmee te maken heeft:

Normaal gesproken krijgt je pc/router een IP uitgereikt van @home als de CP naam goed staat, maw een dubbele controle (EN je modem moet geregistreerd zijn EN je CP naam moet goed staan.

Straks hoeft alleen het modem geregistreerd te zijn (controle op modem MAC adres) en krijgt de router/computer altijd een IP, of de CP naam nu wel of niet goed staat.

Cock flavored soup mix

• daanski82
dus de routers die er nu zijn werken dan niet meer wil je zeggen ?
want daar geef je of je cc of cp nummer in.

want als ik het goed begrijp is de modem van @ home alleen maar een brug ?

• Daan®
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:48
daanski82 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 12:49:
dus de routers die er nu zijn werken dan niet meer wil je zeggen ?
want daar geef je of je cc of cp nummer in.

want als ik het goed begrijp is de modem van @ home alleen maar een brug ?
Heeft verder niet met je router uit te staan. Als het MAC adres van je modem word herkent dan ben je klaar. Alles wat achter je modem zit staat daar dus los van

He who laughs last.. Thinks slowest

• Hallahan

Hallahan

Bad Rooster

Daan® begrijpt het helemaal: het maakt straks geen hol meer uit wat je als CP naam erin drukt...

Behalve als je natuurlijk wilt VPN-en of zo, dan is een juiste CP naam wel weer van belang...

Cock flavored soup mix

• daanski82
ok dus het blijk nu dat ik gewoon een router kan kopen en de mac adres daarvan bij @ home registreer.

maar hoe zit het dan met de andere onderdelen die ik wil ?

• Daan®
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:48
daanski82 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 13:03:
ok dus het blijk nu dat ik gewoon een router kan kopen en de mac adres daarvan bij @ home registreer.

maar hoe zit het dan met de andere onderdelen die ik wil ?
Euh niet helemaal. Het MAC adres van je router hoeft @home niet te weten. Voor @home is alleen het MAC adres van je modem van belang.

En voor de rest? Zoals al eerder is gezegt, bespaar niet te veel op je budget. Mijn eerste routertje (jaren geleden) was een e-tech... Wat een ellende met da ding zeg..
Ik draai nu een jaar of 2 met een US Robotics (8054 dacht ik) en die bevalt me prima.Als ik nu een nieuwe zou kopen zou ik gaan kijken voor een MAXg van USRobotics.

He who laughs last.. Thinks slowest

• daanski82
Daan® schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 13:08:
[...]

Euh niet helemaal. Het MAC adres van je router hoeft @home niet te weten. Voor @home is alleen het MAC adres van je modem van belang.

En voor de rest? Zoals al eerder is gezegt, bespaar niet te veel op je budget. Mijn eerste routertje (jaren geleden) was een e-tech... Wat een ellende met da ding zeg..
Ik draai nu een jaar of 2 met een US Robotics (8054 dacht ik) en die bevalt me prima.Als ik nu een nieuwe zou kopen zou ik gaan kijken voor een MAXg van USRobotics.
ok dus dan kom ik in een hoger sigment.
dat maakt niet ik wil gewoon een goede router en ben bereid om er voor te betalen.
tevends heb ik al een WIFI acces point in vorm van airport express.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Op het @home netwerk gewerkt met Sweex, Netgear, Cisco en software/linux routertjes, ging allemaal goed ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Pagina: 1