Toon posts:

Probleempje met voltage

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb in de bios ingesteld dat ik 5% over vid op 1.475 volt heb. Nou staat dat eigenlijk altijd 1.5 en springt dan soms naar 1.52. Maar soms stelt hij zich automatisch in op 1.55 en gaat die niet meer terug naar 1.5 of 1.52 maar gewoon 1.55. Mijn specs zijn een amd 3500 @ 2600 mhz transcend ddr 400 geheugen (verlaagt). Msi k8n neo 2 platinum met de nieuwste msi bios erop en een nvidia 6600 overclocked. Mijn voeding is een 300 watt zalman maar ik denk niet dat het aan mun voeding is dat de voltage gewoon ineens hoger wordt ingesteld. Suggesties zou mooi zijn.

Alvast Bedankt

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 23:19

jhu

Heb je ergens last van met dat iets hogere voltage? Of is je systeem wel stabiel?

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

Verwijderd

ik ben ook voor het moment bezig met hem wat te oc'en (toch nog eens testen of inbranden effectief resultaat heeft op de maximale snelheid), en ik merk ook wel dat de Vcore wat schommelt. De mijne staat ingestelt (msi K8n neo4f) op 1.4v +16.6%, wat eigenlijk 1.63v zou moeten zijn. het schommelt zo een beetje over en weer tussen 1.61 en 1.67. Niets om je zorgen over te maken.

(die msi moederborden willen trouwens lekker hard, ik zit momenteel stabiel op een busspeed van 312 mhz, terwijl mijn vorige ati er al uit ging aan 225 mhz :o)

edit; @jhu, van 1.5 of 1.55 volt zal je echt nog geen last hebben, de mijne wil het zelfs aan 1.7 volt nog trekken (alleen wordt die dan na een kwartier te warm)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2006 11:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Athmoz zoiets heb ik ook maar ik heb een venice core en jij zal denk ik newcastle hebben. Welke cooling gebruik je btw?

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 23:19

jhu

Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 11:42:
edit; @jhu, van 1.5 of 1.55 volt zal je echt nog geen last hebben, de mijne wil het zelfs aan 1.7 volt nog trekken (alleen wordt die dan na een kwartier te warm)
Ja, dat dacht ik ook al, daarom dacht ik het maar eens te vragen. Of het een standaard vraag was, of dat hij echt een probleem had :)

Bij mijn MSI Neo2 platinum (939 mobo met AGP) schommelt het niet veel, tussen de 1.36 en 1.38 volt.

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

Verwijderd

Topicstarter
jhu die msi bordjes kunnen hard had namelijk vorige week nog een newcastle erin zitten maar vervangen met venice omdat mijn broertje nieuwe kreeg en die venice lekker koel en goed overclockbaar was integendaal tot kutste core ever newcastle ! :P Die newcastle gaf al problemen na 180 mhz overclock terwijl hij 1.7 volt heeft gelopen. vraag niet naar de temp xD want dat werdt 58 dus jah daarom heb ik de venice er nu in zitten

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens nog een vraag weet iemand hoe warm zo'n venice mag worden ik zag ergens 55 maar ik denk dat hij 60 moet aankunnen.

Verwijderd

Cpu-Z geeft aan dat het een Toledo is (amd athlon 64 x2 4400+ 90nm revisie JH-E6).

De mijne draait continu 100% belasting aan 2.6 gighz en aan 58°, koeler is een Zalman 7000CU met 2*80mm erachter om de lucht weg te blazen, maar deze is niet echt goed vind ik. hij koelt iets beter dan de standaard koeler, maar maakt even veel lawaai @ full speed. Tot een 62° blijft hij aan, daarna valt hij door die beveiliging uit.

ot; als je een bericht wil wijzigen bestaat daar de edit knop voor
Pagina: 1