6800 Fan control

Pagina: 1
Acties:

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Ik heb hier een Asus Geforce 6800 kaart (V9999TD) en dat fannetje maakt een herrie. Nu wilde ik de fan langzamer laten draaien. Ik heb dus een beetje zitten zoeken naar een goed progje daarvoor.

Ik kwam uit op smartdocter, daar kun je het wel instellen, de fan gaat langzamer draaien. Maar als je de computer opnieuw opstart draait de fan weer op zijn maximum snelheid.

De instellingen van Asus smartdocter (nieuwste versie):
Afbeeldingslocatie: http://img213.imageshack.us/img213/2772/smartdocterkc0.th.png

Dan kon het ook met rivatuner heb ik hier in een topic gevonden. Maar daar krijg ik in de eerste instantie de fansnelheid niet eens mee ingesteld, laat staan dat hij bij het opnieuw opstarten langzamer gaat draaien.

Wie kan mij helpen?

• GunGrave
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 19:20
Hey kerel,

Allereerst smartdoctor op enable speedstep cooling of whatever het is ;o
de middelste dus niet manual en auto cooling maar degene in het midden met al die temperaturen.

Save alle opties enzo, en zoek de optie in speedfan start with next bootup ;o
Dan wanneer je pc start stopt die fan met herrie maken ;)

Mocht je dat niet vinden (sommige versies hebben het niet) dan sleep je het speedfan icoontje naar:
Start->alleprogramma's->Opstarten als je het daar insleept dan start het programma geforceerd bij windows bij de bootup :)

Hoop dat het je herrieprobleem oplost me vaders pc heeft ook dit leuke fenomeen ;o

Alienware R11 i9-10900kf - 32GB - 3060 12GB - watercooling by Alienware

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:25
Ik heb ook die kaart en ik vond AtiTool het lekkerst werken. Die start (desgewenst) automatisch op en stelt de juiste snelheid in (15% is nauwelijks hoorbaar en hij wort nauwelijks warmer dan op volle snelheid) en de exe sluit zich meteen weer af zodat je geen rommel in de achtergrond hebt draaien.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Double J
Bij smartdocter zit geen functie dat als de pc opnieuw opstart, de fan automatisch op basis van de temeraturen langzamer gaat draaien. Hij schiet iedere keer terug naar het bovenste bolletje.

Atitool: De helft is disabled omdat hij zegt "deze kaart wordt niet ondersteund" (logisch, geen ATI kaart). Maar ik kan niet vinden hoe ik de fan kan regelen?

• Double J
^^ up ^^

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:17

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

ATiTool ondersteund wel degelijk nVidia-kaarten. Als je deze link opent en doorscrollt naar beneden, zie het volgende staan:
Major changes to the latest stable version are:

* Added support for NVIDIA video cards
* Addded support for ATI X1300, X1600, X1800, X1900
* Added voltage control for ATI X1800
* Added current draw monitoring for ATI X1800
* Added VDDCI change for ATI X1900
* Fan & Voltage settings can be saved to a profile now

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 09:55
Bij mij werkt SmartDoctor anders prima met mijn Asus n6800GT (pci-e)
Start smartdoctor wel op samen met windows?

En wat gebeurt er als je hem op auto zet en daarna smartdoctor afsluit en weer opnieuw opent?
ATItool werkt trouwens ook prima bij mij.

[ Voor 10% gewijzigd door -DG- op 12-11-2006 13:29 ]

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:46
Nooit echt een goeie softwarematig oplossing gevonden
speedfan en dergelijke ook getest, ben maar voor een zalman koeler gegaan
werkt voortrefelijk

And this !! Is to go even further beyond!!!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 09:55
lamko schreef op zondag 12 november 2006 @ 13:32:
Nooit echt een goeie softwarematig oplossing gevonden
speedfan en dergelijke ook getest, ben maar voor een zalman koeler gegaan
werkt voortrefelijk
Zo'n Zalman stel je 1 keer in en blijft dan de heletijd zo hard draaien. Ik heb ook een Zalman erop maar nog wel met een softwarematige controller erop. Daardoor hoor je hem nauwelijks in gewone 2D dingen als windows en begint die pas harder te draaien bij een hogere temperatuur in 3D.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

RivaTuner biedt ook ondersteuning om fanspeeds aan te passen. Kijkje waard?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

met gainward experttool kan het ook :) (een gainward kaart hebben is overigens niet noodzakelijk hoor om het te kunnen gebruiken ;))

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-07 16:36

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

DaMarcus schreef op zondag 12 november 2006 @ 13:16:
ATiTool ondersteund wel degelijk nVidia-kaarten. Als je deze link opent en doorscrollt naar beneden, zie het volgende staan:

[...]
Ik heb ook zo'n V9999/TD van Asus met 93.71 forceware drivers, maar het menuutje waarbij je in ATITool de fanspeed kan controllen (heb gezien op site hoe het er uit ziet) staat er bij mij niet bij. Is het mss nodig om te rebooten na de installatie van ATITool?

edit: meuktracker: ATiTool 0.25 beta 15
Even de 0.25 beta15 installeren en nog eens kijken.

edit2: het werkt! Al blijkt de fan af en toe te hikken met trage intervallen, upspinnen en downspinnen. Nuja, ik zal het even verder uitdiepen.

[ Voor 19% gewijzigd door RuddyMysterious op 14-11-2006 15:39 ]

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-07 16:36

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Het ding werkt naar behoren, maar als ik mijn kaart begin te stressen reageert hij niet op de stijgende temp. Mijn kaartje werd zomaar eventjes 68°C terwijl de fan lekker verder bleef dralen aan 10%. Er klopte iets niet me dunkt.
Pagina: 1