DVD High End alle (dvd-r) media speler gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 5.798 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
In navolging op mijn vorige topics heb ik besloten voor 2.0 te gaan tijdens films met een maximale beeldkwaliteit. Echter komt dan het probleem welke speler ik zou moeten hebben. Ik heb zelf zo'n 300 originele dvd's en 900 backups. Mijn huidige harman kardon dvd 20 heeft redelijk veel moeite met dvd-r en begint nu af en toe ook al te kloten met originele schijven. Mijn aldi yakumaotowaa speler eet alles maar de beeldkwaliteit laat het te weten over. De pioneer 717 die hier ook nog staat geeft prima beeld als hij een keer een schijf pakt.

Mijn algemene ervaring is hoe duurder de speler hoe minder wisselende media hij wil afspelen.
Ik ben dus ondertussen een paar winkels af geweest en op internet gezocht. Alleen is iedereen behoorlijk tegenstrijdig.

Wat ik dus zoek is een goede speler (hoeft geen nieuw model te zijn) met een high end beeld en geluid op de digital out. Dus geen koektrommel van 1,5 kg met super specs op papier maar gewoon een degelijk apparaat die het echt waarmaakt.

Waar ik aan heb zitten denken:

De marantz dv 17. Hij word helaas niet meer gemaakt en ik kan hem dus niet testen op mijn dvd-r
Denon 2800 mk2. echter schijnt deze ook wel kieskeurig te zijn
HK dvd 30, pakt in het begin alles maar stopt daar na 2 jaar mee. nieuw helaas niet meer te koop.

Ik weet dat pioneer goed bekend staat maar ik zou niet weten welke serie / type.

Graag hoor ik van jullie ervaringen over spelers.

Ik wil dus geen opsomtopic (mag niet enzo) maar wel graag tips over modellen. Ik ga dan zelf wel weer verder op onderzoek uit.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-02 09:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Highend beeld is makkelijk: HDMI met een goeie upsamping chip/deinterlacer (dat laatste is echter bij de meeste DVD's overbodig) :) Dus vooral effe uitzoeken wat voor upsampling chipje erin zit, en of deze goed is. Ik weet eigenlijk niet welke op dit moment actueel zijn. Als je geen plasma of LCD hebt is dit misschien nog niet interessant, echter is het natuurlijk altijd slim om aan de toekomst te denken.

Rest nog de speelbaarheid van media. Ik hoor inderdaad vaker dat dat bij de goedkope player minder problemen geeft dan de high-end modellen. Staat tegenover dat de levenduur van die goedkope dingen niet altijd hoog is (met hier en daar een uitzondering ) ;) .

Als je dus een goedkope speler vind met mooie upsampling, HDMI, en goede media support, dan ben je er ook ;) Blijft nog een probleem: analoge audio.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Het is wel geen high-end, maar ik heb zelf een slimline LG DVD6154 staan welke alles vreet wat ik hem voer. Originele DVD's haarscherp, ook bij veel beeldwisselingen, geluid is goed behalve bij decoderen MP3's (zit ik niet mee) want daar versterkt hij het middengebied teveel lijkt het.

Gebruik er erg regelmatig gebackupte dvd's in (kinderen ;-) ) welke op een CRT televisie niet van het origineel te onderscheiden zijn. Gebruik een LG brander overigens (GSA4040B) in de PC voor de backups.

Apparaat heeft een coaxale digout , scartaansluiting en componentaansluiting. Ze zijn niet veel verkocht geloof ik (die van mij heb ik voor 100 euro inkoop(!) twee jaar geleden gekocht) maar als je hem tweedehands tegenkomt is het zeker het proberen waard. Ben er zelf tevreden over.

Verwijderd

Denon DVD-1930... super toestel qua beeldkwaliteit en dat ding slikt alles :)

Ik moet wel zeggen dat ik zelf een H/K DVD22 heb, en die van mij pakt toch ook alle media aan, -R, +R, -RW, +RW. Heb je de firmware al eens geupdated?

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik heb geen tip over een specifiek model, maar als je meer wilt weten over de compabiliteit met de verschillende soorten DVD's kun je kijken op www.videohelp.com

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 11:18:
Gebruik er erg regelmatig gebackupte dvd's in (kinderen ;-) ) welke op een CRT televisie niet van het origineel te onderscheiden zijn.
Het is toch zo dat het pas een echt goeie DVD speler is als je het verschil WEL kunt zien (als het een DVD5 is in ieder geval ) :+

• Ray
Thanks voor de tips. Ik ben zelf ook weer wat verder gekomen.

HK dvd 22/23/27 schijnen op dit moment toch wel redelijk op nivo te zijn. geen hdmi wel makkelijk
regiovrij te maken en onder de 200 euor te koop

Pioneer dv 696 av, tot mijn verbazing al te koop voor € 169,-- speelt alles, sacd/dvdaudio/hdmi uit de hele ratteplan. echter volgens een redelijk betrouwbare bron kwalitatief slecht opgebouwd dan de HK.

LG heb ik naar gekeken, echter in de nieuwe serie heb ik geen enkele speler met component out kunnen vinden.

voor de HK dvd 20 zijn er geen upgrades, dit model staat helaas bekend om zijn media problemen. Ik heb zitten denken over een 25 of 30. Echter zijn deze altijd dus een paar jaar oud en vragen ze 2e hands meer dan een huidig model nu nieuw kost

wat HDMI aangaat. Ik heb niet echt een super lcd (lg lc 25 r) dus ik kies ervoor hem analoog aan te sturen omdat ik denk dat de chipset in de dvdspeler beter zal zijn dan de decoder in de lcd

[ Voor 29% gewijzigd door Ray op 11-11-2006 11:37 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

StuiTeR schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 11:35:analoog aan te sturen omdat ik denk dat de chipset in de dvdspeler beter zal zijn dan de decoder in de lcd
Dat is een extra rede om HDMI te nemen ;) Bovendien denk je niet aan de toekomst.

[ Voor 7% gewijzigd door voodooless op 11-11-2006 11:47 ]

Verwijderd

Pioneer leest al vlug heel veel drd-r's daar staan ze ook bekend om. Ik heb zelf een DV868AVi en dat is in mijn ogen een ehte High End speler maar die kost dan ook een lieve duit, ik heb ze al wel tweede hands gezien voor een eurotje of 700 (zonder garantie) en daar waar ze de speler nog nieuw verkopen varieert het van 1200 tot 1600 euro. HDMI upscalen kan deze speler ook. Hij staat ook bekend als de DV59 elite in amerika echter is het technisch de zelfde speler mocht je naar reviews willen zoeken. mijn mening : _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikkienator/images/ht/dvdsmall.JPG

• Ray
ik zie nu zelf ook dat ik itt mijn topic titel naar gewone mid range spelers aan het kijken ben. Maar waar koop je tegenwoordig nog Lexicon ? Ik heb veel krell spullen dus waarom geen Krell DVD standard ??
Nou omdat de meeste duurdere dvd spelers(zoals ook bovenstaande pioneer) veel verder gaan op audio gebied. dus betere analoge dacs etc. Dat hoef ik allemaal niet. Het gaat mij alleen om beeld en digitaal uit.

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Als je voor een hele goede betaalbare DVD-speler wilt gaan, dan is er maar 1 DVD-speler (prijs/kwaliteit) die tot het topsegment hoort.

De S99 van Panasonic met Faroudja chip

Afbeeldingslocatie: http://www.fotopoint.de/images/products/images2/0410270750.jpg

Hier een aantal testberichten:

http://www.testberichte.d...nic_dvd_s99_p81022-2.html

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 23:24
Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 11:44:
Pioneer leest al vlug heel veel drd-r's daar staan ze ook bekend om. Ik heb zelf een DV868AVi en dat is in mijn ogen een ehte High End speler maar die kost dan ook een lieve duit, ik heb ze al wel tweede hands gezien voor een eurotje of 700 (zonder garantie) en daar waar ze de speler nog nieuw verkopen varieert het van 1200 tot 1600 euro. HDMI upscalen kan deze speler ook. Hij staat ook bekend als de DV59 elite in amerika echter is het technisch de zelfde speler mocht je naar reviews willen zoeken. mijn mening : _/-\o_

[afbeelding]
Je kan dan beter gaan voor de opvolger, de 989. Absoluut de top op dit moment, zeker gezien de prijs. Versloeg in een test van What Hifi de nieuwere Denon 3930 en Arcam DV137. De winst kwam met name door de prijs, die is lager dan van beide concurrenten. En de prijzen in Duitsland (online) liggen nog lager: voor 950 euro heb je hem al in huis.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Ray
mmm ik dacht dat ik er uit was. de keuze zou een speler met hdmi uitgang moet zijn. mogelijk dus:

pioneer 696
HK 37

maar nu lijkt me die panasonic ook wel erg goed. Vooral de video processing ligt duidelijk hoger dan bij de andere modellen. Heeft iemand ervaring met deze speler (en is hij wellicht ook in het zwart te krijgen ? de site is er niet duidelijk in)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

M. Mulder schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 17:15:
Als je voor een hele goede betaalbare DVD-speler wilt gaan, dan is er maar 1 DVD-speler (prijs/kwaliteit) die tot het topsegment hoort.

De S99 van Panasonic met Faroudja chip

[afbeelding]

Hier een aantal testberichten:

http://www.testberichte.d...nic_dvd_s99_p81022-2.html
Ik ken dit type niet, maar ik heb de Panasonic DVD-S97 dus teruggegeven aan mijn leverancier omdat hij de helft van mijn gebrande DVD's absoluut niet wilde afspelen.

Ik heb nu een Denon 2910, en deze heeft geen enkel probleem met mijn diversiteit een merk/type DVDr's en manieren waarop ze gebrand zijn.
Bekend nadeel van de Denon is wel dat hij behoorlijk traag is in het navigeren met menu's (een voordeel darentegen vind ik wel dat hij simpelweg verder gaat op de DVD vanaf het punt toen je 'm een shutdown gaf. Dat werkt veel beter dan vage memoryblocks enzo).

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 17:25:
[...]

Je kan dan beter gaan voor de opvolger, de 989. Absoluut de top op dit moment, zeker gezien de prijs. Versloeg in een test van What Hifi de nieuwere Denon 3930 en Arcam DV137. De winst kwam met name door de prijs, die is lager dan van beide concurrenten. En de prijzen in Duitsland (online) liggen nog lager: voor 950 euro heb je hem al in huis.
Ik heb de mijne tweedehands aangeschaft voor 700 euro met een jaar garantie, als je er al aan kan komen met garantie heb je een top speler voor 250 euro minder. Uiteraard is de opvolger weer beter. Toch kreeg deze bij Whathifi ook 5 sterren. Ben het met je eens hij is al wat ouder.
Nog steeds topklasse wat betreft beeld!

• M. Mulder

M. Mulder

Koffie schreef op zondag 12 november 2006 @ 22:39:
[...]

Ik ken dit type niet, maar ik heb de Panasonic DVD-S97 dus teruggegeven aan mijn leverancier omdat hij de helft van mijn gebrande DVD's absoluut niet wilde afspelen.

Ik heb nu een Denon 2910, en deze heeft geen enkel probleem met mijn diversiteit een merk/type DVDr's en manieren waarop ze gebrand zijn.
Bekend nadeel van de Denon is wel dat hij behoorlijk traag is in het navigeren met menu's (een voordeel darentegen vind ik wel dat hij simpelweg verder gaat op de DVD vanaf het punt toen je 'm een shutdown gaf. Dat werkt veel beter dan vage memoryblocks enzo).
Toch bevreemd mij dit enigszins, want mijn Panasonic ES-10 slikt alles. Te meer ben ik er wel van overtuigd dat de "fout" niet ligt bij de DVD-speler, maar bij de gebrande DVD's. Je kunt niet verwachten dat de goedkope rotzooi DVD's goed kunnen worden uitgelezen door de DVD-spelers als je de fabrikant volgens de juiste specs de lasers laat produceren c.q. manier van uitlezen. Met Taiyo Yuden DVD's zul je geen last hebben hoor :)

Daarentegen kan ik me het wel voorstellen dat je het niet accepteerd !

Panasonic staat bekend om kwaliteit en daarbij hebben ze met de S97 vast getest met goede kwaliteit DVD's en niet met rotzooi DVD's als RITEK e.d.

http://www.digitalfaq.com/media/dvdmedia.htm

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

M. Mulder schreef op maandag 13 november 2006 @ 17:07:Je kunt niet verwachten dat de goedkope rotzooi DVD's goed kunnen worden uitgelezen door de DVD-spelers als je de fabrikant volgens de juiste specs de lasers laat produceren c.q. manier van uitlezen. Met Taiyo Yuden DVD's zul je geen last hebben hoor :)
Waarom lezen dat zoveel van die cheap ass spelertjes vijwel alles wat ze voor hun kiezen krijgen, en hoor je bij de dure modellen vaak problemen?
Panasonic staat bekend om kwaliteit en daarbij hebben ze met de S97 vast getest met goede kwaliteit DVD's en niet met rotzooi DVD's als RITEK e.d.
Een goede speler slikt gewoon alles, of het nu brakke DVD's zijn of niet. Ding moet het gewoon doen.

Net als CD-spelers die geen CD-R's vreten... Belachelijk!

• M. Mulder

M. Mulder

Duurdere/goedkopere merken gaan voor veiligheid en daarmee duurzaamheid. Het telkens calibreren van de laser op goedkope DVD schijfjes en daarmee extra belastingen op o.a. het servosysteem brengt meer slijtage c.q. degradatie met zich mee.

Liever een auto die iets minder snel optrekt, maar wel acceptabel, dan een auto die snel optrekt maar daardoor sneller kapot gaat i.v.m. de componenten die intensiever worden gebruikt.

Maar goed, deze technisch speculerende antwoorden zul je gewoon aan de fabrikant moeten vragen ;)
Ik probeer te redeneren uit 'filosofie' van Panasonic.

Natuurlijk wil ik ook het liefst dat alle DVD's worden afgespeeld, maar daar moet het apparaat geen nadeel van ondervinden d.m.v. snellere degradatie.

• The Eagle
  • Laatst online: 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat ik dus even niet zo goed snap: Het uitgangspunt is dat een zelfgebakken DVD-r goed gelezen moet kunnen worden. Dat zal over het algemeen(dat is mijn inschatting iig) gaan over "gebackupte" films. Nou wordt er al aangegeven dat er met originele DVD's eenstuk minder problemen zijn. Maar waarom is iemand dan wel in staat een dure high-end DVD-speler te kopen, terwijl originele DVD's tegenwoordig ook niks meer kosten :? Het huren is onderhand duurder aan het worden dan een DVD in de winkel...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

M. Mulder schreef op maandag 13 november 2006 @ 17:07:
[...]

Toch bevreemd mij dit enigszins, want mijn Panasonic ES-10 slikt alles. Te meer ben ik er wel van overtuigd dat de "fout" niet ligt bij de DVD-speler, maar bij de gebrande DVD's. Je kunt niet verwachten dat de goedkope rotzooi DVD's goed kunnen worden uitgelezen door de DVD-spelers als je de fabrikant volgens de juiste specs de lasers laat produceren c.q. manier van uitlezen. Met Taiyo Yuden DVD's zul je geen last hebben hoor :)
Wat ik dan weer niet snap, is dat een DVD speler van ruim 2 keer zo duur exact diezelfde DVD's dan weer wel slikt. Het kan dus wel !

• Ray
The Eagle schreef op maandag 13 november 2006 @ 23:13:
Wat ik dus even niet zo goed snap: Het uitgangspunt is dat een zelfgebakken DVD-r goed gelezen moet kunnen worden. Dat zal over het algemeen(dat is mijn inschatting iig) gaan over "gebackupte" films. Nou wordt er al aangegeven dat er met originele DVD's eenstuk minder problemen zijn. Maar waarom is iemand dan wel in staat een dure high-end DVD-speler te kopen, terwijl originele DVD's tegenwoordig ook niks meer kosten :? Het huren is onderhand duurder aan het worden dan een DVD in de winkel...
dat ben ik in zoverre met je eens als je praat over oude titels. Echter ik huur ook nooit ik trek alles gewoon van usenet :) ik heb ze sneller binnen dan ik naar de videotheek kan gaan. Ik heb ze zeker weken eerder en de kwaliteit is tegenwoordig erg goed.

Muziek heb ik alleen origineel (900 plus cd's) en wil ik ook niet in copie vorm (audiogekte) met dvd's heb ik dat niet. Maar ik wil wel een goede kwaliteit en ik wil gewoon een speler die alles afspeelt. Dat lijkt me toch niet te veel gevraagd. De gemiddelde dvd-rom voor in de pc van 16 euro speelt ook alles af. Waarom dan niet een standalone ?

• The Eagle

The Eagle

StuiTeR schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 07:57:
[...]

dat ben ik in zoverre met je eens als je praat over oude titels. Echter ik huur ook nooit ik trek alles gewoon van usenet :) ik heb ze sneller binnen dan ik naar de videotheek kan gaan. Ik heb ze zeker weken eerder en de kwaliteit is tegenwoordig erg goed.

Muziek heb ik alleen origineel (900 plus cd's) en wil ik ook niet in copie vorm (audiogekte) met dvd's heb ik dat niet. Maar ik wil wel een goede kwaliteit en ik wil gewoon een speler die alles afspeelt. Dat lijkt me toch niet te veel gevraagd. De gemiddelde dvd-rom voor in de pc van 16 euro speelt ook alles af. Waarom dan niet een standalone ?
Je principe snap ik en ik ben het ook met je eens dat je dat van een high-end zou mogen verwachten :)
De werkelijkheid is kennelijk echter anders ;)
Aan audio wil je wel veel besteden (met 900+ originele CD's kan ik daar wel in komen ;) ) maar aan video kennelijk niet - daar lijkt het wel alsof je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten. Nofi.
Ik zou mezelf een lol doen en gewoon een extra apparaat kopen voor het (al dan niet draadloos) streamen van je gedownloade films.
Overigens kan ik vanuit het standpunt dat het in NL feitelijk illegaal is om films te downen als je het origineel niet hebt best begrijpen dat producenten van DVD-spelers niet meewerken aan het compatibel maken van DVD-spelers met zelf gebakken DVD's. Da's niet goed voor de markt en bovendien kan ze dat claims kosten van de filmmaatschappijen en daar zitten ze zeker niet op te wachten. Dus waarom dan al die research er in steken? Dit gaat overigens op ongeacht de content, want het is voor de producenten toch niet te achterhalen of jij een vakantiefilm of een illegale download op DVD zet.

Daarnaast: Een hakkietakkie DVD-speler bevat idd vaak een DVD-drive die ook voor PC's geschit is. Die is gericht op multi-usage, dus moet van alle markten een beetje thuis zijn. Wil je een high-end DVD-speler dan wordt die maar met 1 doel gebouwd: het afspelen van DVD's. En niks anders. Dat afspelen van DVD's doet ie dan wel weer heel erg goed, en dat kun je van een DVD-speler uit een PC niet zeggen.
Vergelijk het maar met de Amsterdam Arena: da's een multifunctioneel gebouw (voetbal / concerten / bijeenkomsten / American Football), maar feitelijk is het nergens goed in. Voetbal en am. football hebben te maken met een gare grasmat, de akoestiek is ruk, met het dak dicht is het net een kookpot door de warmte, en voor bijeenkomsten is het eigenlijk veel te groot.

Dus om even op je originele vraag terug te komen: ik denk niet dat je een high end gaat vinden die echt alles slikt. Mijn omweg zou een gewone high end zijn, en de rest streamen of via een Mediacenter :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

The Eagle schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 11:16:
Overigens kan ik vanuit het standpunt dat het in NL feitelijk illegaal is om films te downen als je het origineel niet hebt best begrijpen dat producenten van DVD-spelers niet meewerken aan het compatibel maken van DVD-spelers met zelf gebakken DVD's. Da's niet goed voor de markt en bovendien kan ze dat claims kosten van de filmmaatschappijen en daar zitten ze zeker niet op te wachten. Dus waarom dan al die research er in steken? Dit gaat overigens op ongeacht de content, want het is voor de producenten toch niet te achterhalen of jij een vakantiefilm of een illegale download op DVD zet.
Hier sla je even de plank mis. Het is in Nederland niet illegaal om films te downloaden die je zelf niet hebt. Je kunt legaal een film van bv usenet trekken ook al heb je hem zelf niet in bezit. Wat niet mag is het uploaden van films. Daarnaast zal het denon in principe worst wezen als hun DVD speler gebruikt wordt voor het afspelen van gekopieerde DVD's. Daar hadden ze ook geen moeite mee toen ze cassettedecks op de markt brachten en ze zitten zelf ook niet in de filmhandel. De filmmaatschappijen zullen ook geen claims indienen, want wil dat kans van slagen hebben zal een rechter moeten oordelen dat het verkopen van DVD spelers die gebrande DVD's afspelen onrechtmatig is en dat gebeurt natuurlijk niet. Films downloaden mag immers, maar nog veel belangrijker, je zegt het zelf al, op een gekopieerde DVD kan ook een vakantiefilmpje staan.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

The Eagle schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 11:16:
Daar heb je het helemaal mis! Claims krijgen ze niet (Philips krijg ook geen claims omdat ze CD-r en DVD-/+ R's maken), en de apparaten die niet alles afspelen worden niet gekocht. DAT is de markt, en niks anders!
Dat afspelen van DVD's doet ie dan wel weer heel erg goed, en dat kun je van een DVD-speler uit een PC niet zeggen.
Waarom kan ik dat niet zeggen :? Als je een grafische kaart met HDMI hebt, of je PC via DVI of VGA/RGBScart aansluit, krijg je net zo'n goed beeld, zoniet beter, als de meeste DVD-spelers kunnen leveren. In vind het een beetje onzinargument. Die PC spelers lezen ook gewoon alles, en doen het jaren lang gewoon prima.
Vergelijk het maar met de Amsterdam Arena: da's een multifunctioneel gebouw (voetbal / concerten / bijeenkomsten / American Football), maar feitelijk is het nergens goed in. Voetbal en am. football hebben te maken met een gare grasmat, de akoestiek is ruk, met het dak dicht is het net een kookpot door de warmte, en voor bijeenkomsten is het eigenlijk veel te groot.
Zoiets heet gewoon misontwerp :+
Dus om even op je originele vraag terug te komen: ik denk niet dat je een high end gaat vinden die echt alles slikt. Mijn omweg zou een gewone high end zijn, en de rest streamen of via een Mediacenter :)
Dat is volkomen onzin al je het mij vraagt.

Verwijderd

Een goedkope DVD speler slikt bijna alles omdat het loop/lees werk wat daarin zit hetzelfde is als wat je in je PC stopt. De hebben gewoon een grote marge in de fouten die ze toestaan omdat er minder van de kwaliteit gevraagd word. High-end wil High-end input en out-put. De kwaliteit staat altijd voorop, liever niet spelen dan van slechte kwaliteit. Bij je PC speler en low-end spelers van weinig geld, is dit precies andersom.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 11:51:De hebben gewoon een grote marge in de fouten die ze toestaan omdat er minder van de kwaliteit gevraagd word.
Lees dit 10x, en dan daarna na wat je gezegd hebt 8)7

Dus omdat de cheap ass DVD speler tolleranter is, betere foutcorrectie heeft, is ie slechter :? Omgekeerde wereld jongens... Het idee dat de speler veel beter normale DVD's kan afspelen omdat ie de rest niet goed doet is toch gewoon te belachelijk voor woorden!

[ Voor 33% gewijzigd door voodooless op 14-11-2006 12:21 ]

• The Eagle

The Eagle

voodooless schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 11:29:
[...]

Daar heb je het helemaal mis! Claims krijgen ze niet (Philips krijg ook geen claims omdat ze CD-r en DVD-/+ R's maken), en de apparaten die niet alles afspelen worden niet gekocht. DAT is de markt, en niks anders!
In NL is de situatie anders qua rechtspraak dan in de rest van de wereld. Had ik even in mijn post moeten vermelden.
Wat ik maar wil zeggen is dat het juridische argument steekhoudend kan zijn bij de beslissing, veel geld aan R&D voor een apparaat uit te geven waarbij de mogelijkheid weliswaar bestaat om eigen content af te spelen, maar waarbij tevens de mogelijkheid wordt gecreerd om illegale content af te spelen. Claims achteraf wil je, zeker als internationale producent, zoveel mogelijk al bij voorbaat uitsluiten imho :)
Daarnaast ligthet er natuurlijk inderdaad aan wat je insteek is. Maar als je een apparaat wilt maken dat erg goed voorbespeelde DVD's afspeelt (high-end DVD speler dus), dan richt je daar je investering in R&D op en wil je dus voldoen aan de standaard die daarvoor gesteld is (DVD formaat is internationale standaard, voldoen alle voorbespeelde DVD's aan). Alles wat daarbij extra komt is meegenomen, maar geen vereiste.
Waarom kan ik dat niet zeggen :? Als je een grafische kaart met HDMI hebt, of je PC via DVI of VGA/RGBScart aansluit, krijg je net zo'n goed beeld, zoniet beter, als de meeste DVD-spelers kunnen leveren. In vind het een beetje onzinargument. Die PC spelers lezen ook gewoon alles, en doen het jaren lang gewoon prima.
Klopt, maar tel eens op wat een goede videokaart met HDMI etc kost en de rest van de electronica die je nodig hebt. Prima beld enzo...maar dat kost ook wel wat, vergis je niet.
Zoiets heet gewoon misontwerp :+
So true >:)
En concessies doen, en juist daar gaat het mis.
Dat is volkomen onzin al je het mij vraagt.
Hiermee spreek je je tweede opmerking tegen he, dat snap je ;)

Samenvattend dan nogmaals mijn standpunt: Een high-end DVD speler wordt gemaakt om zo goed mogelijk standaard-DVD's af te spelen in een zo hoog mogelijke kwaliteit. Daar wordt de nadruk op gelegd, niet op het al dan niet af kunnen spelen van eigen gebakken content.
Dat laatste is overigens ook nauwelijks te doen, gezien de hoeveelheid verschillende merken die er voor DVD+/- R(W)'s in omloop zijn.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je bedoelt die grote hoeveelheid verschillende merken die DVD+/- R(W)'s maken volgens de standaarden zoals die vastgelegd zijn ?

Als ik dus een versterker van 1000,- heb, zou je het normaal vinden als hij het analoge geluid uit mijn iPod niet afspeelt ?

Vergeet ook niet dat er technisch geen enkel verschil zit tussen een gedownloade/gekopieerde DVD en een zelfgebakken DVD van mijn vakantie afgelopen zomer ;)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

The Eagle schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 12:36:
Wat ik maar wil zeggen is dat het juridische argument steekhoudend kan zijn bij de beslissing, veel geld aan R&D voor een apparaat uit te geven waarbij de mogelijkheid weliswaar bestaat om eigen content af te spelen, maar waarbij tevens de mogelijkheid wordt gecreerd om illegale content af te spelen. Claims achteraf wil je, zeker als internationale producent, zoveel mogelijk al bij voorbaat uitsluiten imho :)
Noem een voorbeeld van een claim die er tegen een van de bedrijven is gemaakt... Of tegen een producent van CD-R of DVD-R's...
Daarnaast ligthet er natuurlijk inderdaad aan wat je insteek is. Maar als je een apparaat wilt maken dat erg goed voorbespeelde DVD's afspeelt (high-end DVD speler dus), dan richt je daar je investering in R&D op en wil je dus voldoen aan de standaard die daarvoor gesteld is (DVD formaat is internationale standaard, voldoen alle voorbespeelde DVD's aan). Alles wat daarbij extra komt is meegenomen, maar geen vereiste.
Waarom moeilijk doen als je net zo gemakkelijk alles kunt spelen :? Je moet echt niet denken dat zo'n highend speler de DVD's zoveel beter zal afspelen dan de cheap assjes, zeker niet als de overdracht naar het scherm digitaal is. Dan is de upsampling chip van belang, en die is in vele gevallen gelijk voor zowel high-end als goedkoper model. Analoge video is een ander verhaal, maar dat staat helemaal los van het loopwerk en de digitale verwerking van het beeld.
Klopt, maar tel eens op wat een goede videokaart met HDMI etc kost en de rest van de electronica die je nodig hebt. Prima beld enzo...maar dat kost ook wel wat, vergis je niet.
Ja hallo, je hebt dan een complete PC... Je gaat geen PC kopen om enkel en alleen DVD's te kijken (of het moet een media center zijn).
En concessies doen, en juist daar gaat het mis.
Je gaat er dan vanuit dat de mogelijkheid tot het afspelen van veel formaten gepaard gaat met consessies. Dat zie ik totaal niet
Hiermee spreek je je tweede opmerking tegen he, dat snap je ;)
Nee, totaal niet!
Samenvattend dan nogmaals mijn standpunt: Een high-end DVD speler wordt gemaakt om zo goed mogelijk standaard-DVD's af te spelen in een zo hoog mogelijke kwaliteit. Daar wordt de nadruk op gelegd, niet op het al dan niet af kunnen spelen van eigen gebakken content.
Eigen gebakken content kan net zo goed aan de DVD standaard als een DVD in de winkel. Net als een CD-R gewoon aan de Redbook standaard voldoet (mits correct gebrand). Je argument blijft onzin.

En "goed mogelijk standaard-DVD's af"spelen :? Wat is dat dan? Wat doet de high-end speler dan zoveel beter dan de cheap ass?

Lijkt me trouwens dat er voor het afspelen van meerdere formaten, veel meer R&D nodig is, dan aan een enkele standaard te voldoen.

• Ray
bovendien haalt Eagle nu iets door elkaar. Ga er maar vanuit dat inhoudelijk de content op mijn gefikte dvd volledig klopt. Het probleem zit hem dus niet in de layout maar puur in verschillen van merken en mediacodes. Ik vind dus dat een goede speler gewoonweg alle media zonder problemen moet kunnen spelen ongeacht het merk van de producent. Ik snap ook wel als ik een dvd bak buiten de standaard norm dat ik een afspeel probleem kan krijgen. Ik heb een kiss dp500 gehad om te streamen. Maar het is toch onzin als ik een volledige complete dvd heb dat ik die niet kan branden (volgens juiste formaat) en af kan spelen als mijn speler de mediacode niet zou pakken.

ik heb overigens de pioneer 696 besteld. Zodra hij binnen is ga ik met 10 soorten dvd-r testen. Ik laat jullie zsm mijn ervaringen weten

[ Voor 9% gewijzigd door Ray op 14-11-2006 18:39 ]

• Jolige_Joffer
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:24
Arcam DV137 speelt tot nu toe alles.

http://www.arcam.co.uk/prod_diva_DV137_intro.cfm

• Ray
enig idee waar hij te koop is en voor welke prijs ? (bel anders morgen audiac wel voor info)

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Pagina: 1