Toon posts:

[Hosting] Wijziging in de pakketten, ik wil nu overstappen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn hosting pakket is veranderd, meer schijfruimte en meer bandbreedte. Maar alle pakketten zijn vergroot, ik kan nu dus uit met een goedkoper pakket. Dit heb ik nu ook bij mijn hosting aangegeven. De hoster geeft nu aan: "Als wij de pakketten veranderen dus ook de voorwaarden dan mag je bij ons niet veranderen, ja het staat wel in de voorwaarden dat je mag veranderen maar, het kost ons anders te veel geld. Als iedereen gaat overstappen, zal geen bedrijf meer een snellere service gaan bieden."

Bij de consumentenbond hebben er ook na gekeken en ik heb het recht om over te stappen na een goedkoper pakket. Dus weer contact met mijn webhosting gehad en het verhaal voorgelegd, ze geven aan dat deze regels niet voor hun gelden en ik gewoon mijn contract moet uit zitten, omdat ze anders te veel geld mislopen.

Maandag dus maar eens met mijn rechtbijstand gaan bellen...

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 10:34:
Mijn hosting pakket is veranderd, meer schijfruimte en meer bandbreedte. Maar alle pakketten zijn vergroot, ik kan nu dus uit met een goedkoper pakket. Dit heb ik nu ook bij mijn hosting aangegeven. De hoster geeft nu aan: "Als wij de pakketten veranderen dus ook de voorwaarden dan mag je bij ons niet veranderen, ja het staat wel in de voorwaarden dat je mag veranderen maar, het kost ons anders te veel geld. Als iedereen gaat overstappen, zal geen bedrijf meer een snellere service gaan bieden."

Bij de consumentenbond hebben er ook na gekeken en ik heb het recht om over te stappen na een goedkoper pakket. Dus weer contact met mijn webhosting gehad en het verhaal voorgelegd, ze geven aan dat deze regels niet voor hun gelden en ik gewoon mijn contract moet uit zitten, omdat ze anders te veel geld mislopen.

Maandag dus maar eens met mijn rechtbijstand gaan bellen...
Fijn! Maar wat is de bedoeling van je topic?
Ik zie er nergens een vraag/stelling in?

[ Voor 84% gewijzigd door Neobahamuth op 11-11-2006 10:41 ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Neobahamuth schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 10:37:
[...]
Fijn! Maar wat is de bedoeling van je topic?
Ik zie er nergens een vraag/probleem/stelling in?
Dit kan wel leerzaam zijn voor mensen die tegen hetzelfde probleem aanlopen.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-02 14:34
Ik zie het anders wel.. Hij heeft een hostingspakket en dat word verbeterd. Dusdanig dat het pakket wat eronder zat nu goed genoeg is om aan zijn eisen te voldoen echter het hostingbedrijf zecht dat hij niet mag overstappen vanwege geldmisloop.

Wat nu de vraag is weet ik ook niet geheel. Misschien iets als Mag dit zomaar ofzo?

Als de voorwaarden veranderen dan mag jij direct opzeggen. Vervolgens kun je gewoon overgaan op een ander product. Als ze willen dat jij ditzelfde prduct als vanouds aneemt moetten ze bijjou die verhoding niet instellen dan kun je niet zomaar stoppen met het contract dan moet je je contract uitzitten en vervolgens opzeggen wanneer dit kan.

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je moet je contract gewoon uitdienen. Jij hebt een contract voor pakket A afgesloten voor een X tijd. Nu pakket A verbeterd is, heb jij geen recht om een goedkoper pakket te nemen. Alleen als de voorwaarden voor je afgenomen dienst verslechteren, kun je het opzeggen.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-02 14:34
Fest schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 10:47:
Je moet je contract gewoon uitdienen. Jij hebt een contract voor pakket A afgesloten voor een X tijd. Nu pakket A verbeterd is, heb jij geen recht om een goedkoper pakket te nemen. Alleen als de voorwaarden voor je afgenomen dienst verslechteren, kun je het opzeggen.
Dit geld toch ook als de dienst verbeterd word?

Ik heb toch niet gevraagd om die extra bandbreedte of schijfruimte of diensten?

• Coju
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Cave_Boy schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 10:55:
[...]

Dit geld toch ook als de dienst verbeterd word?

Ik heb toch niet gevraagd om die extra bandbreedte of schijfruimte of diensten?
Ik was ook onder de indruk dat zelfs bij een verbetering van de diensten, een verandering in de voorwaarden een geldige reden is om contract te veranderen of te stoppen.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is eigenlijk hebben jullie hetzelfde wel eens meegemaakt? En wat is jullie mening.

Ander voorbeeld:
En een verbetering van diensten is ook een reden om de contracten te veranderen. Ik kreeg ook bij introductie van ADSL 2+ van mijn ADSL-provider een biref met daarin uitleg over de wijzigingen en er werd ook vermeld dat ik nu het recht had om over te stappen op een ander pakket. Alle snelheiden waren behoorlijk vergroot. Kortom verbeterd en recht om over te stappen op een goedkoper pakket.

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zou je ook een duurder pakket willen als, voor dezelfde prijs, je minder schijfruimte/bandbreedte kreeg, zou je dan ook graag meer willen betalen voor een duurder pakket wat vergelijkbaar met je oude is? Of toch liever dezelfde service voor de oude prijs voor zolang je contract geld?

Net zoals je dan gewoon de oude prijs wil blijven betalen lijkt het mij op zijn minst redelijk nu gewoon je contact uit te gaan zitten. Je krijgt toch gratis meer bandbreedte?

Die hoster doet het, imho, zelfs netjes. Er zijn genoeg die zo'n update alleen doorvoeren voor nieuwe klanten. Maar misschien zijn die wel door schade schande wijs geworden ;)

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik weet nog van vroeger dat je, wanneer Vodafone bijvoorbeeld zijn tarieven voor bellen in het buitenland verlaagde, kostenloos onder je contract uit kon en je mobieltje mocht houden. Good old days.

Maar ik denk dus inderdaad dat je je contract prima kan laten ontbinden. Of diezelfde hoster je daarna nog terug wil wanneer je er een goedkoper pakket aanvraagt betwijfel ik overigens.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:19

ZieMaar!

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 11:19:
Mijn vraag is eigenlijk hebben jullie hetzelfde wel eens meegemaakt? En wat is jullie mening.

Ander voorbeeld:
En een verbetering van diensten is ook een reden om de contracten te veranderen. Ik kreeg ook bij introductie van ADSL 2+ van mijn ADSL-provider een biref met daarin uitleg over de wijzigingen en er werd ook vermeld dat ik nu het recht had om over te stappen op een ander pakket. Alle snelheiden waren behoorlijk vergroot. Kortom verbeterd en recht om over te stappen op een goedkoper pakket.
Da's volgens mij dan coulance geweest.

Volgens mij plegen ze geen contractbreuk als ze je meer mogelijkheden bieden; je bent toch niet verplicht die extra mb's te gebruiken? Bij een beperking is het natuurlijk een heel ander verhaal...

Verwijderd

Topicstarter
De keuze van het pakket is ontstaan door de combinatie schijfruimte/dataverkeer. Nu door de upgrade kan ik de combinatie schijfruimte/dataverkeer krijgen voor een derde van de prijs.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:55
Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 10:34:

Bij de consumentenbond hebben er ook na gekeken en ik heb het recht om over te stappen na een goedkoper pakket.
Dan ben ik heel benieuwd hoe de consumentenbond dit onderbouwt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:08

ralpje

Deugpopje

Je hebt een contract afgesloten voor een bepaalde dienst, voor een bepaalde prijs. Vervolgens wordt de dienst uitgebreid, maar blijft de prijs gelijk. Naar mijn mening ben je dan gewoon verplicht je contract uit te zitten. Men biedt je bepaalde mogelijkheid, maar niemand dwingt je om die ook te gebruiken.
Je kiest je pakket voor (fictief, natuurlijk) 1mb ruimte en 1mb data per maand, voor vijf euro. Vervolgens krijg je na een half jaar 2mb ruimte en 2mb data, voor nog steeds vijf euro. Je gebruikt echter nog steeds die 1mb, want daar ben je op ingesteld. Conclusie: je krijgt dezelfde dienst, voor dezelfde prijs.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:14
Volgens mij kun je theoretisch onder je contract uit bij een wijziging van de voorwaarden, ook al zijn die in je voordeel.

Maar als ik jou was zou ik gewoon je contract uitzitten en daarna downgraden. Je kunt doorzeuren, misschien wil je hostingbedrijf zelfs zo coulant zijn dat je weer je oude voorwaarden terugkrijgt voor dezelfde prijs, maar wat je daar mee opschiet... :X

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Xander schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 13:59:
Volgens mij kun je theoretisch onder je contract uit bij een wijziging van de voorwaarden, ook al zijn die in je voordeel.

Maar als ik jou was zou ik gewoon je contract uitzitten en daarna downgraden. Je kunt doorzeuren, misschien wil je hostingbedrijf zelfs zo coulant zijn dat je weer je oude voorwaarden terugkrijgt voor dezelfde prijs, maar wat je daar mee opschiet... :X
Over de service ben ik verder tevreden, ik wil dus ook niet weg bij deze provider (dat is ook de reden waarom de naam hier niet noem). Echter wil ik wel een goedkoper pakket. Het gaat om een paar honderd euro over het lopende contract. We hebben ook een telefoongesprek waarin we elkaars standpunten hebben duidelijk gemaakt, ik ben dus ook niet van eindeloos doorzeuren. Maar wil eigenlijk wel weten wat mijn rechten hierin zijn. Ik heb trouwens al wel een dowgrade aangevraagd.

• StevenK
  • Laatst online: 21:55
Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 15:31:
[...]

Over de service ben ik verder tevreden, ik wil dus ook niet weg bij deze provider (dat is ook de reden waarom de naam hier niet noem). Echter wil ik wel een goedkoper pakket. Het gaat om een paar honderd euro over het lopende contract. We hebben ook een telefoongesprek waarin we elkaars standpunten hebben duidelijk gemaakt, ik ben dus ook niet van eindeloos doorzeuren. Maar wil eigenlijk wel weten wat mijn rechten hierin zijn. Ik heb trouwens al wel een dowgrade aangevraagd.
Tenzij de overeenkomst of de AV specifiek aangeven dat je niet een bepaald benoemd pakket afneemt, maar alleen een 'ruimte & traffic' bundel, zie ik geen juridische grond waarop jij je zou kunnen beroepen.

Juridisch is het namelijk redelijk éénvoudig: jij hebt een overeenkomst gesloten, die bestaat uit o.a. het leveren van webruimte & traffic. De leverancier biedt dat kennelijk in pakket-vorm aan en daar ben jij mee accoord gegaan. De wijzigingen die de leverancier nu doorvoert, hebben geen enkele negatieve invloed op de bestaande overeenkomst, omdat de leverancier nog steeds datgene levert wat overeengekomen is.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• JvS
  • Laatst online: 07-02 16:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 15:31:
[...]

Maar wil eigenlijk wel weten wat mijn rechten hierin zijn. Ik heb trouwens al wel een dowgrade aangevraagd.
Als voorwaarden in jouw nadeel veranderen (Prijs omhoog, opzegtermijn verlengen, data verbruik omlaag, etc.), dan kan je eisen dat je onder de oude voorwaarden door mag gaan, of anders je contract ontbinden.

Dat geldt niet als je voorwaarden verbeteren. Zo kan je ook je adsl niet opzeggen als je ISP de snelheid verhoogt (ook al vinden veel mensen van wel). Er is geen enkele logische reden waarom je contract ontbonden zou worden als de voorwaarden van dat contract verbeteren.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Xandrios
  • Laatst online: 08-02 21:16
Het is heel simpel: Je bent accoord gegaan met een hostinpakket met specs X en prijs Y. De specs zijn beter geworden, prijs hetzelfde. Je bent er dus niets op achteruit gegaan, en je hebt ook geen enkel recht om over te stappen.

Wees blij dat je wat extra hebt gekregen, en betaal gewoon wat je sowieso al zou gaan betalen.

• Rob
  • Niet online

Rob

Xandrios schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 16:46:
Het is heel simpel: Je bent accoord gegaan met een hostinpakket met specs X en prijs Y. De specs zijn beter geworden, prijs hetzelfde. Je bent er dus niets op achteruit gegaan, en je hebt ook geen enkel recht om over te stappen.

Wees blij dat je wat extra hebt gekregen, en betaal gewoon wat je sowieso al zou gaan betalen.
Ik begrijp best als iemand naar een goedkoper abo zou willen gaan. Stel je zit wat minder goed in je geld, dan is het handig als je daarmee geld kan besparen.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• JvS
  • Laatst online: 07-02 16:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik begrijp ook dat je boodschappen wilt doen voor de helft van het geld en dat je maar 50ct per liter benzine wilt betalen. Dat is alleen niet de vraag. De vraag is of dat mag en hoe dat juridisch zit. Dat zit dus zo: Je hebt iets afgesproken voor een bepaald bedrag en als dat niet negatief wijzigt, kan je het contract niet beeindigen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

Xander schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 13:59:
Nee, want de voorwaarden wijzigen niet : Je mag niet steeds X MB schrijfruimte gebruiken, en Y MB dataverkeer. Opzeggen mag alleen als de voorwaarden nadelig voor jou veranderen, niet als deze positief veranderen.

Verwijderd

Ik vind het op zich best logisch dat je je huidige contract uit moet dienen. Hoe lang loopt je huidige contract nog en wat is de opzegtermijn?

• Xandrios
  • Laatst online: 08-02 21:16
Rob schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 22:36:
[...]

Ik begrijp best als iemand naar een goedkoper abo zou willen gaan. Stel je zit wat minder goed in je geld, dan is het handig als je daarmee geld kan besparen.
Als het betalen van dat contract een probleem is, had ie in eerste instantie dat contract al niet moeten tekenen. Geld besparen kan dus niet: Je krijgt alleen een extraatje qua webhosting.
Pagina: 1