flexibele ethernetkabel

Pagina: 1
Acties:
  • 337 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-03 09:34
Hallo,

Ik wil een verbinding maken voor live tussen mijn xbox 360 en mijn modem. Ik moet ongeveer een meter of 8 overbruggen. Dat moet dus met een ethernet kabel. Maar ik moet een keer een redelijk scherpe hoek maken.

Vraag: Bestaan er ook flexibele ethernet kabels? Ik vind ze zo stug. Hoe houd ik hem strak langs de muur?

Bedankt!!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:52
Het makkelijkst kun je dan een losse kabel en stekkertjes kopen, die kabels zijn iets soepeler (als het niet weer beweegt, neem dan een massieve kern, buig je een keer in de goede richting, en dan blijft hij liggen). Moet je er wel zelf rj45 stekkertjes aan zetten. Scherpe hoeken dan dan, maar moetje niet weer gaan terugbuigen..

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

• peppie71
en hoe zet je die stekkertjes eraan?

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-03 20:57

JorisPenders

Designer & Coder

peppie71 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 09:49:
en hoe zet je die stekkertjes eraan?
Met een knijptang :)

Redelijk kut werk als ik eerlijk mag zijn. Zelf hou ik er niet van, want het is redelijk precies.

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• peppie71
ok, bedankt!!!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-03 15:19
DJ_Jorizzz schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 09:51:
[...]

Met een knijptang :)

Redelijk kut werk als ik eerlijk mag zijn. Zelf hou ik er niet van, want het is redelijk precies.
Valt reuze mee.. Heb een tijd terug zo een netwerk-kit gehaald met kabeltjes, stekkertjes en tang en al en heb hiermee het hele huis benetwerkt.

De tangen zijn oa bij bijvoorbeeld Paradigit te halen voor een euro of €20 Afbeeldingslocatie: http://shop.yorcom.nl/artikelen/images/KRIMPTANG.JPG

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-03 14:16

BHQ

Let wel: voor massieve kabels heb je ook andere plugjes nodig. Het zal vast wel werken met 'normale', maar toch ;)

• PeterSelie
*poink, leesvout*

[ Voor 91% gewijzigd door PeterSelie op 11-11-2006 11:32 ]

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:35

Coldcat

HODL

**@SoaDmaggot: (dus toch niet kunnen lezen :+)Ik denk dat Yapser een kabel met een dikke kern bedoeld, die kabels die je één keer moet buigen om ze voor altijd in die vorm te laten liggen. Een normale kable heeft iets van 8 draden lopen, die dus 9. Om veel gepruts te voorkomen zijn er dan waarschijnlijk andere stekkertjes op de markt.

Een tip als je zelf stekkertjes aan je kabel gaat zetten: Neem genoeg ruimte, ga niet op 1-2 cm prutsen maar strip de draad op 5 cm of zo. Dan leg je ze in de goede volgorde en druk je het stekkertje erop.

[ Voor 4% gewijzigd door Coldcat op 11-11-2006 11:36 ]

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

En voor de kleurcodes: FAQ netwerken: zelf UTP kabel maken

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• PeterSelie
offtopic:
@ Traguardo: mja, het was nog vroeg voor de zondag ochtend? O-)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:24

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Als je gewoon UTP patchkabel gebruikt is deze altijd flexibel. Dit soort kabel is speciaal gemaakt om tussen wallmount en computer gebruikt te worden. De draden hiervan bestaan uit meerdere draadjes zodat het makkelijk buigt.
Voor bekabeling in de muur en over het plafond wordt vaak UTP kabel met massieve kern gebruikt. Deze buigt minder makkelijk, maar daar is het ook niet voor bedoeld.

Gewoon dus even naar de lokale electroboer gaan en 10 meter patchkabel halen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04-2025

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Ik vind altijd dat je over een behoorlijke motorriek moet beschikken om die draadjes op de juiste manier in die stekkertjes te krijgen :+ Ik vind het zo'n gepriegel.....

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Dionysos schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 17:39:
Ik vind altijd dat je over een behoorlijke motorriek moet beschikken om die draadjes op de juiste manier in die stekkertjes te krijgen :+ Ik vind het zo'n gepriegel.....
Koffie doet wonderen! :9

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Die moet je ook vantevoren op de goede volgorde leggen en daarna pas in 't stekkertje proppen :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-03 14:33

MBV

gekke tip: paperclips ook. Zeker als je een 4-aderige kabel wilt maken. De paperclip doe ik dan bij pinnetje 4 naar binnen, zodat de eerste 3 goed komen te liggen :)

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:14
gewoon alles op de goede volgorde doen, even redelijk strak naast elkaar leggen tussen je vingers en het gaat er altijd makkelijk in...

Er zit ook veel verschild tussen stekkers overigens. Ikzelf vind die met een los priegelding erin extreem vervelend!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik vind altijd dat je over een behoorlijke motoriek moet beschikken om die draadjes op de juiste manier in die stekkertjes te krijgen.
Dat meen je niet... :X

Naald en draad is niks voor je zeker?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04-2025

Dionysos

Nec scire fas est omnia

BackSlash32 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 17:53:
[...]

Dat meen je niet... :X

Naald en draad is niks voor je zeker?
Dan heb je ze net goed liggen en dan verschuift weer wat als ik het erin steek....gevolg: veel gevloek, stekkertje vliegt ene kant, kabel flikker ik op de grond. Kopje koffie en dan poging #7 :+

Ah well, ieder zijn ding
Pagina: 1