Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

afwerking zwarte case...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen ik ga binnekort aan een mod beginnen (ik post wel een cip als het mag)

ik wil mijn case in het zwart (de case wordt gemaakt in mdf ik heb geen machienes om aluminium te bewerken) maar ik weet geen afwerkign ik wil vb de buitenkant met plexi glas bekleden zodat het gemakkenlijk kuist en glast >:)

een paar mogenlijk heden welke raden jullie mij aan/af :

-plexiglas zwartspuiten

-plexiglas blinden met tuning blind folie (is dit moeilijk?)

-polycarbonaat (4mm)

-gewoon dun plexi en de case zelf hoogglans/lakken

-polycarbonaat (4mm) blinden met auto folie

-polycarbonaat zwart spuiten

heeft iemand nog ideen ?

grtz

black gnikah

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024
ik zou voor :
-gewoon dun plexi en de case zelf hoogglans/lakken
gaan. Ik heb mijn fancontroller ook bespoten met hoogglans en daarna plexi erop, ziet er gewoon top uit. Je moet alleen wel oppassen met het vochtige weer. Als je dan de delen op elkaar drukt kunnen er rare dingen tevoorschijn komen! >:)

Edit: het was wel Aluminium, ik weet niet hoe het met MDF zit...

[ Voor 10% gewijzigd door RadiQal op 11-11-2006 09:00 ]

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
MDF neemt water op als je dat bedoelt. Niet echt aan te raden. Gaat het krom van staan enz.

Verwijderd

Topicstarter
dus:
gewoon een primmer eropzetten

hoogglans/lakken

plexiglas ertegen zetten (hoeveel mm)

wat bedoel je met dat vochtalles is toch droog in een werk kamer/living? of bedoel je dat ik men plexi niet helmaal tegen men mdf mag doen?

• Hieronymus
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 09:45:
dus:
gewoon een primmer eropzetten

hoogglans/lakken

plexiglas ertegen zetten (hoeveel mm)

wat bedoel je met dat vochtalles is toch droog in een werk kamer/living? of bedoel je dat ik men plexi niet helmaal tegen men mdf mag doen?
Veel plezier als je cola over je case morst(mits die niet overal goed geverfd is). :>

Verder, kan je zelf écht niet bepalen welke dikte plexi je nodig hebt? Ga gewoon naar de bouwmarkt en let goed op de stijfheid, kan weinig mis gaan denk ik.

So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.

Verwijderd

Topicstarter
ik ik zal zorden dat men case goed geverft is en bedankt om te reageren

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:12

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Heb je ook aan het idee gedacht om de plexiglas / polycarbonaat platen aan de binnenkant te schilderen/spuiten?

Op die manier glimt het altijd... En doordat 't aan de binnekant zit, kras je nooit je verf eraf.

dus als volgt:
code:
1
2
3
4
5
lucht
plexiglas  ================
verf       -----------------
MDF        ================
binnenkant case

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Verwijderd

Topicstarter
APClll schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 11:45:
Heb je ook aan het idee gedacht om de plexiglas / polycarbonaat platen aan de binnenkant te schilderen/spuiten?

Op die manier glimt het altijd... En doordat 't aan de binnekant zit, kras je nooit je verf eraf.

dus als volgt:
code:
1
2
3
4
5
lucht
plexiglas  ================
verf       -----------------
MDF        ================
binnenkant case
zo had ik het in gedachten maar ik las veel dat mensen zijden dat blinden of spuiten beter was, dat wou ik weten maar blijkbaar is dit ook goed :*)

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:12

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Als je twijfelt over het resultaat kun je natuurlijk een klein stukje testen. Een stukje van 20 x 20 cm ofzo.
Je kunt ook experimenteren door het MDF egaal wit te maken, en daar het donker geschilderde plexi tegenaan te schroeven. Zo komt het zwart iets helderder uit.

Als de test naar jouw idee niets wordt, kun je altijd nog voor folie kiezen voor de echte case.

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Je kan ook gewoon het plexi zwart spuiten met hoogglans. Heb ik ook ooit geprobeerd en dan gaat dat eruitzien als een spiegel. Ik denk niet dat als je alleen de case spuit, en daarna het plexi erover doet dat het er dan als een spiegel gaat uitzien. Kan natuurlijk ook beide doen :)

Verwijderd

Topicstarter
BFmango schreef op zondag 12 november 2006 @ 12:07:
Je kan ook gewoon het plexi zwart spuiten met hoogglans. Heb ik ook ooit geprobeerd en dan gaat dat eruitzien als een spiegel. Ik denk niet dat als je alleen de case spuit, en daarna het plexi erover doet dat het er dan als een spiegel gaat uitzien. Kan natuurlijk ook beide doen :)
wet welke verf heb je het plexi gespoten? speciale for gewoon plastiek verf?

• Guust Flater
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-11 16:53
Je kunt ook plexieglas kopen wat van zichzelf al zwart is. Dit is erg mooi glanzend uitgevoerd.
Kijk hier maar eens

[ Voor 14% gewijzigd door Guust Flater op 12-11-2006 20:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Guust Flater schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:52:
Je kunt ook plexieglas kopen wat van zichzelf al zwart is. Dit is erg mooi glanzend uitgevoerd.
Kijk hier maar eens
dit is wel mooi maar prijzig niet dan denk ik dat zelf spuiten goedkoper is...

• Ghazukhh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-10 18:43
ik zou voor plexi blinderen gaan want dat heb ik ook gedaan met mijn vorige casemod :)
zie hier de CIP

• Guust Flater
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-11 16:53
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 19:20:
[...]

dit is wel mooi maar prijzig niet dan denk ik dat zelf spuiten goedkoper is...
Dat lijkt maar zo, dit is de prijs voor een vierkante meter, het is dus iets duurder dan helder plexieglas, dus ben je goedkoper uit dan zelf spuiten, omdat je dan ook nog verf moet kopen. Plus dat het slijtvaster en krasbestendiger is dan verf.

Verwijderd

Topicstarter
Ghazukhh schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:44:
ik zou voor plexi blinderen gaan want dat heb ik ook gedaan met mijn vorige casemod :)
zie hier de CIP
wow nice mod hier dit is zo ongeveer wat ik wil...

wow ik wist niet dat plexi zo duur was
Pagina: 1