Toon posts:

Netwerkkaart geinstalleerd: pc start niet op!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een wat oudere pc (Pentium 2 / 350 mhz / Windows XP pro) aansluiten op een netwerk met een draadloze pci-netwerkkaart van Linksys. Wanneer ik nu de software installeer, vervolgens de pc uitzet, de kaart installeer en de pc weer opnieuw aanzet gaat deze wel aan maar er volgt geen piep en het beeldscherm springt ook niet aan. Wanneer ik nu de kaart weer verwijder doet alles het weer prima.

Zou het mogelijk zijn dat deze 'oude' pc niet met deze moderne kaart overweg kan? Of is er iets anders aan de hand.

Ik heb de troubleshooter voor opstartproblemen al geraadpleegd maar kon niet echt iets vinden wat op mijn probleem leek.

Groet,
Chris

• DWattel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-05 23:17
Om welke kaart gaat het? Er zijn 6 modellen van linksys.
Staat in de handleiding wat de minimale systeem eisen zijn en voldoet jouw pc daaraan?
Heb je veschillende PCI sloten geprobeerd?

BF1 Stats, GoT - System Specs

Verwijderd

Topicstarter
Het is de WMP54G en heeft de volgende minimale vereisten:

500 mhz processor
128 mb geheugen
minimaal win98SE

De pc voldoet dus niet aan de eerste eis. Ik dacht zelf dat dit meer te maken had met de software die op de cd wordt meegeleverd maar waarom ik dit dacht weet ik ook niet :S . Maar wanneer dit het euvel zou kunnen zijn, is het dat normaal dat de pc helemaal niet meer doorstart?

En zijn er uberhaupt draadloze pci-netwerkkaarten voor een dergelijke 'oudere' pc?

Ik heb trouwens meerdere sloten geprobeerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2006 09:15 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:18
Dit heeft te maken met de PCI sloten op je moederbord. Oudere PC's hebben dacht ik PCI 1.1 en die nieuwere netwerkkaarten vereisen PCI 2.1 o.i.d. Ik weet het niet precies maar zoiets was het.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ThinkPadd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 09:16:
Dit heeft te maken met de PCI sloten op je moederbord. Oudere PC's hebben dacht ik PCI 1.1 en die nieuwere netwerkkaarten vereisen PCI 2.1 o.i.d. Ik weet het niet precies maar zoiets was het.
Oudere pcs zitten met de PCI 2.1 spec (2.0 is er ook, maar dat is echt extreem oud). Nieuwere kaartjes vereisen vaak 2.2 (met name netwerkkaartjes). Dat een systeem er helemaal niet door boot ben ik nog niet tegengekomen, maar werken zal het kaartje sowieso niet.
Beter is om dan naar een USB oplossing te kijken.