Bestanden syncen

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Ik heb hier volgende situatie:

1 laptop welke ik gebruik vooral voor school
1 desktop pc welke ik dus thuis continu gebruik

Nu heb probleem is als ik op m'n desktop voor school wil werken (en dat is toch de bedoeling ook) dat ik dan telkens de bestanden moet overzetten van laptop naar desktop ofwel via netwerk ofwel via een usb stick.

Dit is dus telkens veel te veel werk. Ik zou het graag zo zien dat ik de laptop thuis voor die dingen niet meer moet opzetten, daarom had ik het volgende concept uitgedacht:

Thuis installeer ik een file server (win 2003)
Wanneer ik de laptop afsluit op school zou deze de bestanden moeten syncen met de server over het internet dus, een beetje zoals windows map synchronisatie, maar dat gaat niet werken over het internet.Wanneer ik de destop thuis opstart wordt deze gesynchroniseerd via de server die lokaal draait dit kan ds wel met ms mapsynchronisatie.

Moet ik op deze server dan ook een ftp server draaien, en hoe kan deze automatische synchronisatie gebeuren, bestaan hiervoor programma's of zou dit steeds handmatig moeten gebeuren?

Alvast bedankt voor de hulp!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Waarom zo moeilijk? Gebruik Microsoft ActiveSync. Gebruiken wij thuis ook voor Desktop <-> PDA.

Wauw, een sig!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Outerspace schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 23:34:
Waarom zo moeilijk? Gebruik Microsoft ActiveSync. Gebruiken wij thuis ook voor Desktop <-> PDA.
active sync is niet voor "pc" <-> "pc", maar alleen voor "pc" <-> "mobile device", zoals je zelf al aangaf ;)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Erkens schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 23:39:
[...]

active sync is niet voor "pc" <-> "pc", maar alleen voor "pc" <-> "mobile device", zoals je zelf al aangaf ;)
:/ Ik zie het ja, niet goed gelezen merk ik :)

Wauw, een sig!

Verwijderd

Hmm, dus als je thuis je bestanden hebt bijvoorbeeld en je zit op school met je laptop..dan kan je dus via het internet syncen met dit programma?

• bibawa
Ik heb zelf MirrorFolder net ff gedownload.

Zou het mogellijk zijn om op m'n laptop een ftp station te mappen als netwerkschijf?

Microsoft heeft momenteel wel iets in beta fase zitten dat al je bestanden online opslaat, momenteel is het gratis maar blijft dat zo ? (ben de naam ff vergeten)

Verwijderd

Hmm, ik ben ook wel erg geintereseerd naar een goeie oplossing hiervoor...

Ik zit zelf ook altijd met het probleem van thuis pc en laptop school, op het laatst haal je alles doorelkaar 8)7

• bibawa
idd en dat is zeer vervelend zeker als je dan thuis toch op die laptop wil gaan werken pfff..

Synctoys werkt al niet op deze pc (64 bit) en crasht continu, mirrorFolder idem.

Verwijderd

Unison is een vrij eenvoudige en heel betrouwbare oplossing.

• bibawa
Met webdrive kun je dus ftp servers aan drive letters linken, dat is opzich wel handig dan kun ja op deze manier gewoon de windows mapsynchronisatie gebruiken..

Ik wou vandaag m'n ftp server installeren maar dat zal er niet van komen want er is wat misgelopen tijdens het netwerkkabeljes trekken (amaaai wat een woord :o )

Bibawa.

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-07 13:38
Ik gebruik hiervoor SyncBack van 2brightsparks.com

Maar of dat ook via FTP oid kan moet je even bekijken.
Je ken wel heel veel met deze tool!

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Pagina: 1