Toon posts:

[ONDERZOEK] Consumentenelektronica

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

In het kader van een onderzoek naar het aankoopgedrag van elektronische producten zou ik u willen vragen om aan deze enquête mee te werken. Het onderzoek bestaat uit twee enquêtes die met een tussenperiode van een maand worden afgenomen. Onderstaand internetadres is de link naar enquête 1.

Het invullen van deze enquête neemt ongeveer 2 minuten in beslag. Het komt de resultaten van ons onderzoek ten goede als we zoveel mogelijk reacties hebben gekregen op beide enquêtes.

Mocht u geïnteresseerd zijn in de uitslag van het onderzoek, laat het ons weten via het volgende e-mailadres: enquete@oli.tudelft.nl
Ga hier naar enquête 1: http://oli.tudelft.nl/enquete

Ik heb deze vraag niet zonder meer op tweakers geplaatst. Dit is in overleg gegaan met de operators. Ik ben dan ook benieuwd naar uw reacties aangaande het onderzoek. De resultaten worden als alles goed gaat gepubliceerd op 11 januari. Dan probeer ik samen met mijn projectgroep een beeld te hebben van het aankoopgedrag van consumentenelektronica in Nederland. Zijn er dingen die u opvallen? In uw eigen aankoopgedrag of bij vrienden/familie? Dit zijn geen vragen die wij opnemen in de enquete, maar wellicht wel interessant zijn om over te discussieren.

Met vriendelijke groet namens de faculteit Industrieel Ontwerpen van de TU Delft,

Greetje de Vries

Uw gegevens zullen vertrouwelijk behandeld worden en niet aan derden worden verstrekt. Uw antwoord of e-mailadres zal niet voor andere toepassingen gebruikt worden dan dit onderzoek voor Onderzoeksleer aan de faculteit Industrieel Ontwerpen van de TU Delft.
de organisatie. Systeem © 2006 S Thus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
ook ff ingevuld, weet hoe lastig het is om een marktonderzoek te doen als de mensen niet meewerke :p
(toevallig net in de herfstvakantie een gebruiksonderzoek bij kinderen moeten doen |:( )

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

DaNiEl KuNsT schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 23:12:
ook ff ingevuld, weet hoe lastig het is om een marktonderzoek te doen als de mensen niet meewerke :p
(toevallig net in de herfstvakantie een gebruiksonderzoek bij kinderen moeten doen |:( )
* TomSwinnen moet binnenkort ook een onderzoek doen naar Klantentevredenheid. :P

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:29
Misschien krijg je een enigszins gekleurd beeld in de enquete door 'm op dit forum te zetten. Ik bedoel, tweakers besteden zowieso veel aan PC's en randapparatuur, en in dit specifieke subforum heb je juist weer veel audio-aankopen...
Maar goed, never hurts to help dus ik heb 'm ingevuld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik denk inderdaad dat je een behoorlijk krom beeld krijgt. De "consumentenelektronica-fanaten" kun je toch vooral hier vinden, waardoor je een hoger gemiddelde krijgt dan dat je zou krijgen bij een willekeurig gekozen groep mensen.

Oh, ik heb em ook even ingevuld btw :)

[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 11-11-2006 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Zoals reeds vermeld in de openingspost is deze oproep geplaatst in overleg met de moderators :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste bezoekers,

Hartelijk bedankt voor alle reacties, we kunnen er niet genoeg gebruiken! Ik zou het dan ook zeer op prijs stellen als jullie de link zouden willen doormailen naar bekenden. http://oli.tudelft.nl/enquete
Ik kan me voorstellen dat dit gekleurde reacties oplevert, de invloed hiervan op het geheel zal naar alle waarschijnlijkheid niet heel hoog zijn, aangezien we de oproepen hebben verdeeld.

Groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 21:16
Ik ben er nu mee bezig, maar hij gaat heel erg sloom..
Dat vervolg is dat 2e deel over een maand, die genoemd wordt in de openingspost?

[ Voor 43% gewijzigd door TheTMC op 11-11-2006 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18-09 08:06
Ook maar even ingevuld, ben namelijk ook nu bezich met onderzoeksleer, ook bij IO dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Ingevuld, maar het waren voor mij maar 9 vragen. Pech dat ik de aankomende maand niet van plan ben om consumenten electronica te kopen :) (dat gebeurt waarschijnlijk eind mei/begin juni pas weer ;()

[ Voor 21% gewijzigd door Apie! op 11-11-2006 20:18 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:26

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ingevuld, ik vond het wel erg moeilijk om precies aan te geven wat ik nog ga kopen. En óf ik het uiteindelijk ook ga kopen dat weet ik niet.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

weet overigens niet wat het doel van het onderzoek is, maar op zich heb je hier wel een vrij specifieke doelgroep te pakken denk ik, waarvan ik de resultaten absoluut niet zomaar 1 op 1 zou durven doortrekken naar een uitkomst die representatief is voor heel Nederland :P

Maar goed, wel ff ingevuld :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb hem ingevuld. Ik ben wel benieuwd naar de onderzoeksvraag? Waar proberen jullie een relatie tussen te zien? Inkomen / burgelijke staat / koopgedrag? Wat is precies het doel van het onderzoek?

Het is lastig iets te bediscussieren als jullie niet aangeven wat er op zou moeten vallen. Het valt mij altijd wel op dat jongeren vaker van gsm's wisselen,maar dat is niet iets waar jullie onderzoek iets mee opschiet denk ik toch?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Dat klopt, maar dat beinvloed ook meteen het invullen van de enquete denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik heb hem ook even ingevuld want ik word van niets zo vrolijk als van het invullen van een enquete, maar de enquete is wel een beetje kort he? Even je persoonlijke gegevens en daarna alleeen de vraag of je van plan bent wat onzin te kopen deze maand. Beetje kort. Had het liever wat langer gehad en wat meer boeiende vragen gezien.

[ Voor 0% gewijzigd door Salvatron op 11-11-2006 23:04 . Reden: rottig spellingsfoutje ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Dat komt denk ik over een week, dan zal je een complete lijst krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-06 20:34

MethodP

baanaan

ik zal em ff invullen, kan ik gelijk indruk krijgen van wat jullie allemaal moeten weten op IO, ik ga namelijk als alles goed gaat volgend jaar ook io @ delft studeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb hem ook eventjes ingevuld, maar vind 9 vragen eigenlijk wel kort. Ik vraag me eerlijk gezegd af of er al een relatie te leggen is tussen de antwoorden die te geven zijn.
Is het wellicht niet interessant niet alleen te vragen wat mensen van plan zijn te verkopen, maar ook wat ze de laatste 3 maanden gekocht hebben. Ik denk dat dat namelijk een beter beeld geeft. Ik kan nu wel zeggen dat ik van plan ben wat te gaan kopen, maar als het geld er niet voor is of wat dan ook, dan houdt het natuurlijk op.

Ik weet dan natuurlijk niet wat de onderzoeksvraag is en hoe het vervolg eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:12
Je vraagstelling bij de hoofdvraag is niet zo goed; je vraagt nl. wat men van plan is te kopen. Daar moet ik dan dus niks invullen, omdat ik toevallig donderdag ben wezen bij powershoppen bij de MediaMarkt en een stuk of 4 artikelen op je lijstje heb aangeschaft; ik heb voorlopig dus niks nodig :) Ik zou het formuleren in de trant van 'welke artikelen heeft U in de afgelopen X maanden aangeschaft of gaat U aanschaffen'.

[ Voor 4% gewijzigd door Dr. Strangelove op 12-11-2006 10:15 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:21

Boss

+1 Overgewaardeerd

4. Woonsituatie
Zelfstandig
Samenwonend met partner
Ik woon bij mijn ouders
En jullie zijn zelf studenten? Mist er dan niet een optie in het lijstje 8)7

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadonder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 21:54
Ook ingevuld!
Wordt dit nou gevraagd omdat sinterklaas en kerst er aankomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Boss schreef op zondag 12 november 2006 @ 10:21:
[...]

En jullie zijn zelf studenten? Mist er dan niet een optie in het lijstje 8)7
Zelfstandig lijkt me toch aardig aan de criteria voldoen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:21

Boss

+1 Overgewaardeerd

jpboere schreef op zondag 12 november 2006 @ 12:18:
[...]
Zelfstandig lijkt me toch aardig aan de criteria voldoen O-)
Er is nogal een verschil tussen zelfstandig en wonen in een studentenhuis. Voornamelijk op besteedbaar inkomen kan dit nogal schelen...

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Boss schreef op zondag 12 november 2006 @ 12:53:
[...]

Er is nogal een verschil tussen zelfstandig en wonen in een studentenhuis. Voornamelijk op besteedbaar inkomen kan dit nogal schelen...
In beide gevallen heb je geen cent over zou ik zo zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet de site het wél doen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ingevuld!

Wat voor informatie halen jullie hieruit? Jullie vragen bijvoorbeeld wel wat mijn inkomen is, maar niet welk bedrag ik denk uit te geven de komende maand. Waarom hebben jullie niet gevraagd naar mijn bestedingen van de afgelopen maand? Dan had je een reeeler beeld gehad en bovendien bedragen mee kunnen nemen.

Succes, ik ben erg benieuwd hoe jullie uit 5 vragen een conclusie (+ bijbehorend 50 pagina's tellend onderzoeksrapport) kunnen halen _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2006 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste bezoekers,

Over de precieze onderzoeksvraag kan ik nog niet te veel vertellen, uiteraard zijn jullie welkom om te mailen naar enquete@oli.tudelft.nl, dan kan ik wel wat meer vertellen. We onderzoeken een bepaald gedeelte van het aankoopgedrag van consumentenelektronica. Wat belangrijk is in dit onderzoek, is dat respondenten aangeven met beide enquetes mee te willen doen. Mocht je niet de intentie hebben komende maand iets te kopen, dan is dit geen probleem, maar onderdeel van het onderzoek. Dus gewoon invullen! Bedankt voor al jullie reacties,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:10

voodooless

Sound is no voodoo!

Hoe kun je nou een enquête in elkaar steken zonder van te voren de vragen duidelijk te hebben :?

* voodooless had hem al een paar dagen geleden ingevuld.

[ Voor 20% gewijzigd door voodooless op 13-11-2006 14:53 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

voodooless schreef op maandag 13 november 2006 @ 13:25:
Hoe kun je nou een enquête in elkaar steken zonder van te voren de vragen duidelijk te hebben :?

* voodooless had hem al een paar dagen geleden ingevuld.
Ik neem aan dat ze die dus al wel hebben, maar om het onderzoek niet in de war te gooien is dat nog niet vrijgegeven het zou het invullen van de enquete namelijk kunnen beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 11:46

LieveNiels

On Fire

Inderdaad wat is het doel van het onderzoek? Verder vind ik het een vrij beperkt onderzoekje. Als je toestemming krijgt om hier je onderzoek te mogen plaatsen dan had ik zowieso wat groter uitgepakt.

Magoed, heb 'em even ingevuld, als je zelf ook vaak onderzoek doet dan weet je hoe het is om te wachten op respons als de enquete eenmaal de deur uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:10

voodooless

Sound is no voodoo!

bartvl schreef op maandag 13 november 2006 @ 15:10:
Ik neem aan dat ze die dus al wel hebben, maar om het onderzoek niet in de war te gooien is dat nog niet vrijgegeven het zou het invullen van de enquete namelijk kunnen beinvloeden.
Dat mag dan misschien wel de achterliggende rede zijn, echter was de voorwaarde om de enquête hier te mogen plaatsen dat er stof voor discussie geboden zou worden voor het forum. Nu bestaat deze stof vooral uit het raden naar deze vragen en het bekritiseren van de enquête.

Nouja, we wachten nog maar even rustig af. Houdt het spannend ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:55
Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat ik komende maand ga kopen, misschien niks, misschien heel veel. Ik kan heel lang vooronderzoek naar een product doen (ben al een jaar bezig met een TFT, maar zolang mijn CRT het nog doet komen er steeds weer nieuwe en betere modellen uit), maar wanneer ik het uiteindelijk aanschaf, geen idee... Idd, zoals meerdere mensen riepen, wat heb je afgelopen tijd gekocht is een stuk eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 15:54
ingevuld...

beetje kort om op universitair niveau conlusies uit te trekken vond ik...

kheb ondertussen al best wat enquetes "gehost" maar dit was de 1e die korter was dan 25 vragen..

succes!

gang is alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Alle berichten waarin alleen staat dat het ingevuld is, heb ik verwijderd. Zie ook de topic waarschuwing...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

DeeD2k2 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 13:09:
[mbr]Alle berichten waarin alleen staat dat het ingevuld is, heb ik verwijderd. Zie ook de topic waarschuwing...[/]
Er staat een spelfout in de waarschuwing, namelijk het woordje "beruik":

De TS kan zelf zien dat iemand het ingevuld heeft, dat hoef je dus niet te melden. Beruik het topic dus voor discussies over dit onderzoek.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 23:21

BHQ

3. Heeft u een vaste relatie?
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Inmiddels de vervolgenquete gekregen, jullie ook?
(en ingevuld dus, maar dat mag ik niet zeggen :P)

Pagina: 1

Let op:
De TS kan zelf zien dat iemand het ingevuld heeft, dat hoef je dus niet te melden. Gebruik het topic dus voor discussies over dit onderzoek.