Toon posts:

Externe geluidskaart met 2 uitgangen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.719 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De titel zegt het eigenlijk al, ik zoek een externe usb geluidskaart met 2 stereo uitgangen. Nodig voor te mixen. Ik heb geen oneindig budget dus kom niet met hele dure aub.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat vind je van de M-Audio Delta Audiophile (USB)?
Als ik namelijk op hun site kijk http://www.m-audio.com/in...7b20eff77b69588578a74aa58 dan lijken ze 2 stereo uitgangen te hebben.
2 analog line in pairs
2 analog line outs w/ level knob
En hij staat voor slechst 249€ in de PW pricewatch: M-Audio Delta Audiophile (USB)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik begrijp je niet helemaal?
Bedoel je 2 onafhankelijk van elkaar aan te sturen uitgangen? Of bedoel je juist ingangen?
Als je gewoon 2 stereo connectors nodig hebt als uitgang, kun je iedere stereo uitgang gewoon splitsen? Misschien handig als je post iets verduidelijkt.
Verder is het misschien ook praktisch te laten weten welke kaarten je al hebt gevonden, die niet voldoen aan je eisen, voordat mensen je hier allerlei tips geven waar je vervolgens boos op reageert omdat je die apparaten al had gevonden enzo...

Verwijderd

Topicstarter
het enige wat ik wil is 1 externe usb geluidskaart, waar 2 analoge stereokanalen uitkomen, die ik onafhankelijk kan aansturen. Vroeger had ik 2 geluidskaarten in mijn pc , maar nu heb ik een laptop, dus wou ik eigenlijk daar een externe voor hebben.

Zoals ik het nu nog doe, ik heb 2 winamp players die zet ik alletwee op een andere geluidskaart, die gaan allebei naar mijn mengpaneel waar ik dan mee mix. Pc dient dus alleen ervoor om nummers aan te leveren.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-02 04:37

ThaHandy

Discovery Channel

denk dat je dan beter af bent met 2 10 euro usb-sound-sticky

Verwijderd

Topicstarter
daar dacht ik idd ook al aan, maar ik weet niet zeker of dit werkt. Misschien emand die het kan bevestigen dat het werkt? Dus 2 winamps (bijvoorbeeld) naar twee usb sticks die elk 1 analoge stereo uitgang bieden, Dus wat ThaHandy bedoelt?

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

als je die usb stick er in doet heb je er gewoon een 2e sound device er bij
bij mij iig wel

Verwijderd

Topicstarter
gebruik je als tweede sound device dan een stereo stick of een dolby 5.1 stick?

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

zoeen met een mic en headphone geval

Afbeeldingslocatie: http://www.senvas.com/ebay/products/pc/usb_sound/usb_sound_2.jpg

Verwijderd

Topicstarter
oke ik ga het proberen, iig allemaal erg beedankt voor jullie hulp

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eh, vragen over geluidskaarten, zeker voor wat meer profi toepassingen horen eerder in Audio, Video & HiFi dan in OH, ik move wel even :z

TS, je bent erg summier met de info die je geeft. Het zou je sieren (en het nut voor anderen verhogen) als je wat uitgebreider aangaf wat je wilt gaan doen en welke (kwaliteits)eisen je hebt.

Oslik blyat! Oslik!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Naast dat het erg sumier is heb je blijkbaar ook nog niet zelf gezocht. Bovendien mis ik een budget. Dergelijke kaarten, met vier of meer outputs zijn prima te vinden als je effe zoekt.

[ Voor 30% gewijzigd door voodooless op 11-11-2006 11:38 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Sowieso. Als je al tevreden bent met een simpel USB stickje als geluidskaart. Waarom dan niet een simpele usb geluidskaart combineren met de geluidskaart die al in je laptop ingebouwd zit?

Ik kan me voorstellen dat je als 'DJ' een beetje kwaliteitszut wilt hebben en daarom dus voor extern wilde gaan, maar als ik het zo lees kan het dus ook makkelijker?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het even op een rijtje zetten.
  • Ik heb nu een Pc (desktop) met 2 geluidskaarten, maar door een hardeschijf crash (waarschijnlijk door bosting). Ik wil nu niet meer die Pc meehebben in verband met andere zaken die erop staan.
    Toen kocht ik een laptop
  • De laptop heeft een build-in kaart, maar nu heb ik dus maar 1 stereo uitgang in plaats van 2. Nu wil ik er dus een 2de bijhebben.
  • Nu dacht ik, oke ik koop een externe geluidskaart en toen leek het met ook handig als er daar gelijk 2 uitgangen inzitten, waardoor ik mijn build-in weg kan laten.
  • Betreft kwaliteit, ik stel geen hoge eisen aan kwaliteit van het geluid. Het vervormt toch en het staat toch veels te hard. Sterker nog, ik draai 90% van de tijd voor half dronke maloten, dus die geven er al helemaal niets om/
Dus heel simpel:
Of een externe geluidskaart met 2 stereo uitgangen en verder niets erbij

Of een externe geluidskaart met 1 stereo uitgang en verder niets erbij

Mijn voorkeur gaat uit naar de eerste, want mijn ervaring vertellen dat de laptop geneigt is de build-in uit te schakelen als er een andere bijkomt.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-02 16:58
is dit dat niet wat voor jou ?

ik ben zelf wel van plan om hem te kopen als ik weer eens geld over hou:

Afbeeldingslocatie: http://sounden.terratec.net/modules/My_eGallery/gallery/produkte/sound-audio/Aureon51USBMKII/SchemaAureon51USBMKII.jpg

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

Topicstarter
dat begint erop te lijken, maar het enige wat ik erop wil is 2 stereo ouput kanalen

Verwijderd

Als je mixed, hoe mix je dan, beatmixen, of gewoon losse nummertjes achter elkaar draaien ? Ik gebruik zelf een Hercules, je hebt zoiets ook van Behringer, en met name voor laptop gebruik zijn ze ideaal, afhankelijk van je laptop specs :

http://www.hercules.com/s...04efd27eb89ff75d41969362d

Voordeel van deze hardware is is dat je er ook mixen mee kunt opnemen of live via het internet kunt broadcasten. Verder zijn de loop sample's en effecten erin leuk, zeker ook de bediening ervan.

Geluidskaart die erin zit is zeer goed, hoge uitsturing, geen ruis en op de console kun je onafhankelijk pre-luisteren. Als ectra bijkomstigheid kun je via de console of 2 draaitafels erop gebruiken, of 2 time vinyl code. Software word bijgeleverd door Virtual DJ.
Pagina: 1