Toon posts:

Probleem met EVGA GeForce 7800 GS CO

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik volg tweakers al lange tijd maar laatst heb ik een 7800GS CO gekocht (AGPx8 met EVGA fan) en er duikt een probleem op bij sommige taken, dus werd het eens tijd om te registreren op T.net.

Het probleem bestaat eruit dat bij sommige programma's of onderdelen van programma's het beeld bijna volledig blokkeerd en de CPU naar 100% springt. Enige oplossing is ctrlaltdel en met ongeveer 1frame/10sec de taak te beëindigen.

Wanneer komt het voor?
-Ik gebruik mijn TVtuner met de Winamp tv plugin. Wanneer ik Winamp opstart zijn er geen problemen maar wanneer ik een kanaal wil aanzetten slaat de cpu dus naar full load en blokkeert het hele scherm. Heb het al geprobeerd met 1.9 lite11 en 1.9 lite13
-Ik open NVidia control center, ga naar Video en televisie en wanneer ik dan op "Videokleur aanpassen" klik blokkeerd nogmaals het systeem met genoemde verschijnselen.
-Defcom demo eens opgestart wat ik de vorige dag had gedownload en eens het menuscherm opent terug miserie.

Waar niet?
-Heb dan ook eens Medieval 2 Total War opgestart en tot m'n verbazing waren de problemen daar veel minder erg. Ik speelde met m'n oude 6800GT steeds op low settings en dus had ik meteen alles maar op medium gezet. Toen de map begon in te laden krijg ik plots een dialoogvenster dat er een fout was opgetreden dat waarschijnlijk lag aan te hoge instellingen bij het grafisch menu. Dus heb ik het weer opgestart en alles terug naar low gebracht, hierna laadde de map wel goed.
Spijtig genoeg lostte dat niet alles op, ik had een enorm laag fps en het speelde gewoon nog slechter dan m'n 6800GT maar het blokkeerde in ieder geval al niet meer.

Bij het installeren van de 7800GS heb ik eerst de drivers gedeïnstalleerd, driver cleaner pro, daarna de kaart vervangen, booten en nieuwste 93.71 drivers geïnstalleerd. Ik heb ondertussen ook alle combinaties geprobeerd met WDM drivers 2.20/4.13 en forceware 91.31/93.71.
Als voedingen heb ik al m'n oude Zalman 400W met 18A op 12V geprobeerd en ook een Antec smartpower 2.0 350W met 10A/14A op 12V. Beide voedingen zouden normaal goed genoeg moeten zijn.

Rest me denk ik enkel nog m'n specs neer te zetten denk ik.
P4 2.66 northwood
1gb DDR pc2700(2x 512mb)
Point of View gf6800GT/ EVGA gf7800GS CO (AGPx8)
CDbrander en DVDlezer
Een barracuda 9200.9 en en WD van ongeveer 2jaar oud, weet niet direct model.
TV-tuner
Win xp home sp2
Het is feitelijk de Medion MD 8000 van november 2002 hier in België met hier en daar een upgrade en tot nu toe nog geen enkel eerder probleem mee gehad.

Als jullie voorstellen toch een nog sterkere voeding te proberen kan ik dan ook gewoon de kaart onderklokken?
Alvast bedankt voor de mensen die door geheel mijn post zijn geraakt en misschien meteen op mogelijke oplossingen zouden komen.