Toon posts:

Is het mogelijk om printers te "emuleren" (print-preview)

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg mij of het mogelijk is om printers software matig te "emuleren" zonder dat de printer aangesloten is. Het gaat mij dan vooral om de zogenaamde label stickers zoals die van Zebra. De reden van waarom ik dit wil weten is dat ik voor verschillende typen en merken een preview wil zien van hoe deze geprint zou worden. Op deze manier zou voorkomen worden om allerlei modellen te moeten aanschaffen. Ik heb al wat gezocht op Internet maar kwam geen uitleg over deze mogelijkheid tegen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2006 22:10 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 22:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Misschien is het mogelijk om naar een file te printen inplaats van een poort?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Ik *dacht* dat office 2006 een "virtuele printer" had, misschien is dat wat je zoekt.

Verwijderd

"Misschien is het mogelijk om naar een file te printen inplaats van een poort?"

Ja,en dan?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 22:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 22:15:
"Misschien is het mogelijk om naar een file te printen inplaats van een poort?"

Ja,en dan?
Dan kun je de bestanden openen en kijken wat de driver er van maakt.

Als je fysiek iets wilt hebben dus echt op papier dan heb je zo-ie-zo een printer nodig. Wanneer je op één printer ongeacht het merk een type allemaal verschillende printers kunt emuleren zo niemand ooit nog een andere printer kopen dan de goedkoopste, dus dat lijkt mij niet te gaan.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 22:19:
[...]

Dan kun je de bestanden openen en kijken wat de driver er van maakt.

Als je fysiek iets wilt hebben dus echt op papier dan heb je zo-ie-zo een printer nodig. Wanneer je op één printer ongeacht het merk een type allemaal verschillende printers kunt emuleren zo niemand ooit nog een andere printer kopen dan de goedkoopste, dus dat lijkt mij niet te gaan.
Het gaat me juist erom dat ik het op het scherm kan zien wat de printer er van zal maken. Net zoals de print-preview in MS Word. Nu weet ik alleen niet of de print-preview in andere applicaties driver gestuurd is of dat deze voor alle printers hetzelfde is....

Verwijderd

Maar hij wil een preview. Aan de printer stuurcodes heeft ie denk ik niet zo heel veel.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Zit toch al in Office 2003 ( of het in XP / 2000 zit? Ik niet weet )

Printen naar Microsoft Office Image Writer.

Werkt goed hier.

Ik ga er dan wel van uit dat je Office hebt & Windows.

Voor iets anders kan ik je helaasch niet helpen

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Tjonge, jonge... Mensen hij wil een preview hoe een afdruk van een Zebra of soortgelijk er uit ziet.

Die image writer van Office is toch wel iets anders.

Verwijderd

Topicstarter
Microsoft's Image Writers schrijf het te printen document toch naar een .tiff file? Volgens mij is dat niet wat ik zoek.

Ik heb nu geen printer bij de hand maar wanneer ik een print actie uitvoer dan krijgt de printer een signaal. Nu weet ik niet of de ook gebeurd wanneer ik een print preview actie vanuit Office uitvoer of dat de driver dit afhandelt zonder tussenkomst van de printer.

Indien dit zo zou moeten werken, dan zou het ook mogelijk moeten zijn om eigen een programma te schrijven wat op dezelde manier aanpraat als dat bijv. office applicaties of fotobwerkingsprogramma's dat tegen de driver doen.

Hierbij moet ik wel vermelden dat het alleen interessant voor mij is wanneer de print preview merk en typen afhankelijk is en dus gelijk aan een echte afdruk. Een standaard preview voor alle soorten printers geeft niet goed weer hoe een etiket geprint zal worden.

Ik ben zelf geen ervaren programmeur maar loop wel eens tegen dit probleem aan, testen van etiket printers is goed mogelijk wanneer je hem zelf hebt maar meerdere typen kopen wordt ook een dure aangelegenheid.

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:27

bladebla

<Piéééép>

Wil je de Zebra grafisch aansturen of via een generic text driver er ZPL codes naartoe sturen? In het laatste geval wordt een emulatie een stuk lastiger.

Kijken eens naar ZebraDesigner, te downloaden van de Zebra website. Daarin kun je aangeven voor welke printer je een label wil ontwikkelen.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Verwijderd

Topicstarter
Dat is iets waar ik nu geen antwoord op zou kunnen geven. Ik moet dat even navragen bij iemand. Wel weet ik dat er ook andere merken als Zebra worden gebruikt. Zijn het alleen Zebra printers die van ZBL gebruik maken of hebben andere fabrikanten dit van Zebra overgenomen?

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Iets in de trend van een PDF printer is wat je zoekt?

Je krijgt in je lijst met printers een "printer" erbij, als je via deze printer iets uitprint krijgje je uitprintsel als een pdf te zien :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:27

bladebla

<Piéééép>

Ik denk dat het alleen iets is van Zebra printers. (Zebra Programming Language). Hoewel dat niet de enige taal is die zebra printers gebruikt worden. Maar het punt zit hem erin dat je gewoon als ascii tekst je opmaakinstructies+data naar de Zebra stuurt en kijkt wat het resultaat is. Tenminste zo doe ik het simpelweg op mijn werk en weet ook geen andere oplossing als ik hem niet grafisch aanstuur. Dan moet je de printer dus zelf in je omgeving hebben.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Pagina: 1