Toon posts:

Beeld van Denon DVD speler op plasma te snel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe 42FD9631...;TOPAPPARAAT...
Denon 1720 via progressive component aangesloten en dit zorgt voor een lekker plaatje.
1 probleem...net of de pitch iets te hoog staat. Het beeld loopt iets rapper dan het zou moeten zijn...dit zie je duidelijk als je tussen TV en DVD switcht. Als ik de snelheid 1FPS zou kunnen terugschroeven zou dit al lekker zijn
Ik vindt dit enorm irritant...
Ook iemand met dit probleem (niet specifiek op deze plasma)?
Wat kan ik doen?

Dank

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik snap niet hoe je nu precies constateerd dat het beeld te snel loopt en hoe je dat vergelijkt met het tv beeld. Als je op een andere manier (scart/tulp) aansluit, heb je dan hetzelfde?

Wat ik kan me niet voorstellen dat je het verschil van 1 frame kan zien eigenlijk.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Dat zelfde behaal je ook met die Pixelplus rommel van Philips, is ook net alsof je 300fps zit te kijken. Het gaat allemaal wel de normale snelheid, maar te soepel, te snel. Vreemde gewaarwording.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar het is irritant en bij de andere bronnen heb ik die vreemde snelheid (die wel degelijk duidelijk is) niet.
Er moet toch een oorzaak zijn?

Verwijderd

Ok, pixelplus uit doen, en dnr. Al die zogenaamde beeldverbeteraars uit doen op de plasma. Dan in de menu van je denon je uitvoer op RAWdigital zetten. Kijken of dat iets helpt!
succes!

Verwijderd

dat heeft inderdaad niks met de Denon te maken, maar wel met de digitale technieken van philips, dus zoals gezegd Pixel Plus en/of Digital Natural Motion uitschakelen

Verwijderd

Topicstarter
Aan de Pixel Plus ligt het niet, wel aan die Digital Natural Motion. Als ik deze dus uitschakel is het probleem opgelost.
Wel jammer dat de instellingen niet per bron kunnen bewaart worden...

Wat zijn jullie instellingen van jullie Philips plasma om het beste beeld te bekomen? Contrast enzo

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 14:57:
Aan de Pixel Plus ligt het niet, wel aan die Digital Natural Motion. Als ik deze dus uitschakel is het probleem opgelost.
Wel jammer dat de instellingen niet per bron kunnen bewaart worden...

Wat zijn jullie instellingen van jullie Philips plasma om het beste beeld te bekomen? Contrast enzo
Oef, contrast en brithness is echt persoonlijke voorkeur vind ik. Ik heb meestal de beide overdag met licht meestal vol open staan. Heb veel buiten licht/zon in me kamer. Dus moet wel wat kunnen zien op het scherm. S'avonds ram ik contrast meestal op 55% en brightness op 60 / 65%.... vooral met dvd's.

Ingeval blij dat me oplossing geholpen heeft :). Je kan DNR/DNM voor altijd op off hebben staan, maar dan moet je service menu in op je tv. En daar ga ik je niet op aanraden 1. je moet echt weten wat je moet doen. 2. Op GoT is het niet echt toegestaan om over illegale/flash/service acces te hebben. Op google is er genoeg over te vinde ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat snelheidsprobleem is nu opgelost..maar ik stak vanmorgen mijn DVD aan er zit een hele groene waas over het scherm. Kabels uittrekken en terug insteken werkt niet. Tv aan en uit ook niet.
Oplossing?

Dank

Verwijderd

groene waas? heb je daar een voorbeeld foto van of eentje van je eigen setup? Heeft het niks temaken met de kleuren balans kwa warmheid? Zoals je in je menu kan afstellen bv: Warm, Cinema, Normaal, etc etc in die termen?
Pagina: 1