Toon posts:

Internet langzaam

Pagina: 1
Acties:
  • 2.918 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Het internet op mijn PC is van de ene op de andere dag erg langzaam geworden. Overigens gaat het heel af en toe snel, maar meestal openen de pagina's niet.
Als ik mijn laptop (waarmee ik via VPN Client op netwerk van mijn werk inbel) via dezelde modem aansluit werkt die prima.
Om uit te sluiten dat het door een virus komt, heb ik met de laatste versie van Sophos een check gedaan; geen problemen.

Wie kan mij aangeven welke stappen ik kan ondernemen om dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt

Verwijderd

Je geeft ons wel erg weinig informatie. Heb je weleens in de instellingen van je modem gekeken of die ook de juiste snelheid ontvangt?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Naast virussen zou ik ook eens gaan kijken naar spyware en malware en natuurlijk andere progsels die openstaan en gebruik maken van je netwerk verkeer.

Als je vermoed dat het te maken heeft met de hardware kun je ook altijd even kijken of je hetzelfde probleem hebt als je bijvoorbeeld een livelinux distro probeert.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:33

lordsnow

I know nothing

Wie is je Provider?

Probeer eens een DNS server in te vullen, van een andere Provider, in je netwerk-instellingen.

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-02 21:25
Wat bedoel je met langzaam.
- Hoeveel kb/s haal je als het langzaam gaat en hoeveel wanneer het gewoon normaal is?
- Wat voor een verbinding heb je (adsl, inbel etc)

Geef wat meer info ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ADSL Direct verbinding van KPN.
Ik ben niet bekend hoe ik precies de snelheid achterhaal, hoop dat onderstaande duidelijk is.

Op mijn laptop de volgende waarden via Speedtest:

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 153.0 KByte/sec
(=1224 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 14.5 KByte/sec
(=116 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 208.0 Conn/min

Op mijn desktop wil de site helemaal niet openen.

In status van mijn internetverbinding geeft de internet-gateway een snelheid van 1,5 Mbps.

Hoop dat dit alles duidelijker maakt. Alvast dank.

Verwijderd

Als je het door de KPN meegeleverde Speedtouch modem hebt, kun je daar in de modempagina (te openen met 10.0.0.138) de snelheid uitlezen die het modem ontvangt, waarschijnlijk is deze in orde aangezien je gateway 1,5Mb (in het geval je DDSL Go hebt) aangeeft. Maar je kunt het altijd controleren.

Ik denk dat het aan je PC ligt. En dus zou hitman pro een goede oplossing zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Hitmanpro gedraaid maar nog steeds enorm langzaam. Meeste pagina's openen helemaal niet.

Speedtouch geeft Bandwith Up/ Down 256/ 1543 aan....

Overigens speel ik weleens online Catan, inloggen bij host via IP lukt ook niet meer. Wellicht dat iemand hier een relatie in ziet.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2006 12:39 ]

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-02 02:16

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 12:31:
Hitmanpro gedraaid maar nog steeds enorm langzaam. Meeste pagina's openen helemaal niet.

Speedtouch geeft Bandwith Up/ Down 256/ 1543 aan....

Overigens speel ik weleens online Catan, inloggen bij host via IP lukt ook niet meer. Wellicht dat iemand hier een relatie in ziet.
Heb je geen virusscanner draaien, krijg je veel spam via de mail ?

Wanneer beide beantwoord worden met "ja" , dan adviseer ik je een schone installatie van windows en meteen een virusscanner erop te gooien.

(Krijg je geen vreemde processen te zien (druk ctrl-alt-del) welke bijvoorbeeld veel processorkracht ineens trekken ? Heb je al is proberen te internetten met Firefox of een dergelijk ander programma buiten Internet Explorer..

[ Voor 9% gewijzigd door Emiel1984 op 11-11-2006 12:51 ]

[LTS][MTS][HTS]

Pagina: 1