Ik overweeg een nforce2 moederbordje als reparatie voor een linux systeem. Met de nforce zijn nogal veel compatibiliteits problemen geweest in het verleden. Als ik op de sites van Ubuntu en nVidia kijkt lijkt dat voorbij te zijn. Alleen in mijn kernel tree (2.6.15) is in ieder geval de ethernet driver nog experimenteel. Heeft iemand actuele ervaring met de nforce2 en linux? Werkt alles (agp, sound, lan en ata) goed?
Ik gebruik al sinds een jaar of 3 Linux met nforce2. Nooit problemen gehad, alles werkt (onder alle distro's die ik ooit geprobeerd heb). Ethernet, sound, agp enz.)
Mijn pianomuziek: http://www.youtube.com/user/doelman
mijn Nforce2 bordje (abit nf7-s v2.0) doet het ook prima in ubuntu, alleen de s/pdif uitgang van men soundstorm krijg ik niet aan de praat
wat nogal rot is gezien men reciever eraan hangt.
Maar dat kan ook aan mij liggen, ben niet zo'n linux guru, kom er alleen voor school mee in contact en voor men simpel webservertje.
Werkt wel best hier maar kan dus niet echt films kijken en muziek luisteren, spijtig eigenlijk. (Analoge uitgang werkt wel perfect overgens)
Maar dat kan ook aan mij liggen, ben niet zo'n linux guru, kom er alleen voor school mee in contact en voor men simpel webservertje.
Werkt wel best hier maar kan dus niet echt films kijken en muziek luisteren, spijtig eigenlijk. (Analoge uitgang werkt wel perfect overgens)
[ Voor 36% gewijzigd door Ruupje op 10-11-2006 22:32 ]
blinkycursor.net