AMD Phenom II x4 955, 2x4096MB DDR3 1600, SSD: PNY 240GB, NVidia GTX 550, X-Fi Elite Pro, Coolermaster M620, 24" Samsung, Onkyo TX-NR626, Synology DS214Play NAS
Staat dit geheugen (of chips) op de QVL van je plankje? anders kan het ook nog eens zijn dat je met een compatibility issue zit en hierdoor errors krijgt.
Wat houd QVL in? Deze instelling heb ik volgens mij niet in het bios gezien, miscchien dat ik dat niet goed gezien heb? Kunnen die errors te maken hebben dat het geheugen niet compatibel is? Als ik windows opstart dan krijg ik geen stopschermen en het systeem draaid stabiel.
AMD Phenom II x4 955, 2x4096MB DDR3 1600, SSD: PNY 240GB, NVidia GTX 550, X-Fi Elite Pro, Coolermaster M620, 24" Samsung, Onkyo TX-NR626, Synology DS214Play NAS
De QVL is de Qualified Vendors List en heeft niets met je bios te maken. Zeker bij Asus borden is het aan te raden alleen geheugen te kopen dat hierop staat wil je zeker zijn van een goed werkend stabiel systeem.john2 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 21:32:
Wat houd QVL in? Deze instelling heb ik volgens mij niet in het bios gezien, miscchien dat ik dat niet goed gezien heb? Kunnen die errors te maken hebben dat het geheugen niet compatibel is? Als ik windows opstart dan krijg ik geen stopschermen en het systeem draaid stabiel.
Asus planken zijn namelijk ranzig als het aankomt op compatibility met geheugen.