Toon posts:

[Tips] Foto's van een stelletje in slecht weer...

Pagina: 1
Acties:
  • 393 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tijd geleden dat ik heb gepost hier, maar wordt maar weer es tijd :)
Komend weekend kom ik na een drukke periode eindelijk eens mn belofte na om van een verliefd stelletje (in de 20) een fotoshoot te doen.

Nu heb ik voor komende zondag (12 november) afgesproken om te schieten... maar ze geven nu nog vies weer op... :/
Ik heb geen binnenlocatie ergens om te schieten (zij zit bij een hospita in Vlaardingen, ik in het weekend bij mn ouders waar ik niet ff een mooie achtergrond kan creeëren...)
Ik heb drie locaties bedacht om te schieten:
  1. Rotterdam (centrum) - niet echt romantisch, wel wat drukte hier en daar waar opzich mee te spelen valt..
  2. Gouda (centrum) - beetje antiek en dus romantischer, het makkelijkst te bereiken (voor mij), maar prut als het regent...
  3. Hoek van Holland (strand) - wel grappig met dreigende wolken enzo...
Maar het zijn dus allemaal buitenlocaties en niet practisch als het regent...
Daarnaast... vies weer, hoe kan ik er voor zorgen dat ik toch leuke romantische plaatjes van hen krijg?

Dus... ik heb tips nodig... Waar kan ik het beste schieten en wat te doen bij slecht weer? En hoe kan ik ze met dikke jassen toch leuk en romantisch op de gevoelige plaat zetten?

Ook tips voor camera gebruik zijn erg welkom!
Komend weekend heb ik een Nikon D50 te leen, met een 50 mm f1.8 lens, de standaard kitlens (18-55 mm f2.8) en een SB-600 flitser...

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:51

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Ook in de regen kan je best romantische plaatjes schieten, denk aan met z'n 2en onder de paraplu oid. En ergens aan een pier of op het strand misschien?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Topicstarter
Scheveningen is er als t goed is een Beach Race van Veronica... Maar weet niet hoe het in Hoek van Holland is...
Ik neig om toch af te spreken in Gouda... Maar weet iemand of ik op zondag gewoon de St. Jan kerk in Gouda binnen mag lopen om foto's te maken met een stel?

Ik weet dat je doordeweeks tegen een kleine betaling wel de St. Jan in kan om naar de Goudse Glazen te kijken... maar weet niet hoe dit zit op zondag ivm kerkdiensten...

Paraplu is wel romantisch :)
Maar heeft iemand anders nog een leuk idee voor openbare plekken waar ik naar binnen kan om foto's te maken?

• wimD70
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-12-2024
wellicht te laat voot jou om er nog iets aan te hebben, maar misschien voor een andere GoT-er: neem ze mee naar een meubelboelevaar. Op zich veel te druk, maar misschien is er in 1 van de winkels een plekje te vinden waar je kan/mag fotograferen?
BtW Alexandrium in Rotterdam was open vandaag....

D5200 | Nikkor 80-200 f/2.8 | Nikkor 35-105 f/3.5-4.5 | Sigma 180 f/3.5 MACRO

Verwijderd

Topicstarter
Kom je nu mee ;)
Was wel een briljant idee opzich, als een winkel het goed vind dat ik ze daar fotografeer... Zullen ze daar moeilijk over doen?
Gelukkig had ik wel tijden van zon, maar het nare was ook nog dat het wel een beetje koud was.
Toch ff resultaat wat het is geworden:
Afbeeldingslocatie: http://www.inter-actief.utwente.nl/flitcie-gallery/picKLE-cache/Amanda/Gwendy%20en%20Wim%20shoot%201/eerste%20shoot%20220_640.jpg
Meer hier
Voor komend weekend maar weer afgesproken, dit keer in Enschede in het Volkspark, mits het zonnetje schijnt...

Edit:
Snotdorie... Ik moet ff beheer van de vereniging weer schoppen... waarom hebben ze de site nog niet openbaar gemaakt :S
Ze doen t :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2006 11:34 ]

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:01

Dido

heforshe

offtopic:
Ik krijg een inlogscherm voor mijn neus dankzij je link, al bij het openen van dit topic

Wat betekent mijn avatar?

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

waarom dat inlogscherm?

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:17

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 23:00:
Ik neig om toch af te spreken in Gouda... Maar weet iemand of ik op zondag gewoon de St. Jan kerk in Gouda binnen mag lopen om foto's te maken met een stel?
Nee, kan niet. 's Zondags wordt de sint jan gewoon als kerk gebruikt en kun je er niet in. Het gebeurt wel eens dat er mensen ruim voor de ochtenddienst naar binnen gaan, een rondje lopen en net voor de dienst begint naar buiten gaan, dat wordt niet zo gewaardeerd (niet dat mensen commentaar zouden geven, maar toch). Als je dan foto's gaat maken... nee, zou ik niet doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Cassettebandje op 14-11-2006 12:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
^^ Op het bordje bij de Sint Janskerk stond ook het verhaal, elke dag kan je de Goudse Glazen bezichtigen... behalve op zondag (we konden wel naar een geweldige alphameeting :+)

Verwijderd

Ik zou bijna zeggen, met heel slecht weer kun je juist romantische plaatjes schieten: verliefd stel als middenpunt in de grote boze wereld :) Voor je camera hoef je trouwens niet bang te zijn, die redt het wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou vandaag een herkansing krijgen in Enschede, maar helaas :( Weer rot weer, en geen open woonboulevards in de buurt...
Mjah, ik moet nog eerst eens voorbeelden hebben van plaatjes van stelletjes in vies weer... ik vind t iig Kei moeilijk...

Verwijderd

welke lens heb je nu het meeste gebruikt?
Ik overweeg namelijk ook een 50mm 1.8 aan te gaan schaffen. De kit lens heb ik niet maar een 18-200 van sigma. Wil de 50mm voor meer scherpte en wat meer lichtsterkte.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:30

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 11:16:
Kom je nu mee ;)
Was wel een briljant idee opzich, als een winkel het goed vind dat ik ze daar fotografeer... Zullen ze daar moeilijk over doen?
Gelukkig had ik wel tijden van zon, maar het nare was ook nog dat het wel een beetje koud was.
Toch ff resultaat wat het is geworden:
[afbeelding]
Meer hier
Voor komend weekend maar weer afgesproken, dit keer in Enschede in het Volkspark, mits het zonnetje schijnt...

Edit:
Snotdorie... Ik moet ff beheer van de vereniging weer schoppen... waarom hebben ze de site nog niet openbaar gemaakt :S
Ze doen t :)
offtopic:
Hé, da's een bekend gezicht :P
* Orion84 was vorig jaar bestuurslid van GEWIS en zodoende 'collega' van dit inmiddels ex-bestuurslid van inter-Actief :P

Zitten best een aantal aardige platen tussen imho :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 12:56:
welke lens heb je nu het meeste gebruikt?
Ik overweeg namelijk ook een 50mm 1.8 aan te gaan schaffen. De kit lens heb ik niet maar een 18-200 van sigma. Wil de 50mm voor meer scherpte en wat meer lichtsterkte.
Meestal schiet ik met de 50mm van Nikon. Vind het onwijs fijne lens, lekker lichtsterk idd en super fijn om portretten mee te schieten :)

@Orion84
Hey! Das grappig en thx voor het commentaar ;)
Stom foutje alleen van mij bij het bewerken, niet naar goeie kwaliteit toe gerenderd dus aller beste kwaliteit staan nog niet online...

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 11:35:
Ik zou vandaag een herkansing krijgen in Enschede, maar helaas :( Weer rot weer, en geen open woonboulevards in de buurt...
wat er romantisch is aan een woonboulevard snap ik niet helemaal, maar het probleen met "rot weer" en fotografie snap ik al helemaal niet. zulk "rot weer" was het gisteren toch ook niet? een grauwe hemel koepel met zo af en toe een spatje regen, iig zo was het in rotterdam en dat is naar mijn idee ideaal weer om portretten te schieten. maar ook het donkere weer als vandaag met veel regen zou ik liever zien dan tijden van zon waar je hierboven zo gelukkig van werd. zeker wanneer je als fotograaf in je eentje bent, want dan is het diffusen of reflecteren van het zonlicht niet te doen, je zou dan natuurlijk kunnen inflitsen, maar ook dat is niet alles. zeker niet wanneer je vanaf de body (ook met een externe flitser) inflitst.

dat je het kei moeilijk vind, kan ik begrijpen, maar niet dat dat aan het weer ligt. de eerst volgende grauwe dag dus gelijk aangrijpen om foto's te maken, dat is iig ideaal weer voor portretten.

Verwijderd

Topicstarter
Als het grijs is ok, maar als het de hele dag blijft regenen... zo was het althans in twente...
Een zacht zonnetje met hier en daar wat bewolking is gewoon wat fijner...
Naja, nog ff flink oefenen dus!
In woonboulevards heb je relaxte bedden ;)
En samen een interieur uitkiezen kan best romantisch zijn O+

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2006 11:23 ]

Pagina: 1