Toon posts:

Hulp bij aanschaf home theather set met hdd recorder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment ben ik druk op zoek naar een complete home cinema set (receiver, speakers enz.) in combinatie met een hdd recorder. Omdat ik ook een lcd ga kopen wil ik dat deze set naast goed geluid ook over hdmi beschikt. Dus ik wil digitaal kunnen opnemen en terugkijken en dvd's afspelen.

Nu heb ik in de winkel de set van philips HTD 7900 aangeraden gekregen, maar als ik dan op de site van philips ga kijken staat deze er helemaal niet op. Ik heb bij wat wat merken gekeken en zag de volgende opties:

samsung: HT-THQ22 icm DVD-R135
pioneer: DCS-360 icm DVR-545HX-S
panasonic: SC-HT855 icm DMR-EH65

Graag zou ik van jullie nog meer opties willen zien en advies over de kwaliteit van het geluid en betrouwbaarheid van het merk.

Verwijderd

Topicstarter
Schopje :)!

Is er dan niemand die zijn kennis en ervaring met mij wil delen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 15:31:
Schopje :)!

Is er dan niemand die zijn kennis en ervaring met mij wil delen?
Ikzelf heb redelijk recent een Harman/Kardon (als het om geluid gaat, ga ik liever voor een merk wat toch wat meer georienteerd is in high-end) HS-100 (de HS-300 is voorzien van HDMI) DVD-reciever aangeschaft. Deze set is heel eenvoudig zonder enige poespas en klinkt echt netjes. Ook het design en de degelijkheid is gewoon harman kardon. Ik heb deze set vergeleken met een bijna 2x zo dure Sony met een hoop toeters en bellen, maar deze HK sprong er echt giga bovenuit. Hierbij heb ik ook een Panasonic DMR-EH55 DVD/HDD recorder aangeschaft. Fijne recorder, erg makkelijk in gebruik (totzelfs mijn vriendin had hem zo door en dat wil toch nog wel wat zeggen ;)). Het enigste probleem wat ik er nog mee heb is dat wanneer ik een opname terug wil zien het geluid niet helemaal synchroon loopt met het beeld. Als iemand daar een oplossing voor weet? In elk geval beide componenten bevallen mij super! De hele set kostte me iets meer als 1000 euro bij Fako in Rotterdam.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2006 15:46 ]

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Niet als jij (even crú gezegd) alleen maar op internet hebt gekeken, en je van ons verwacht om het één en ander uit te zoeken. Ga niet alleen naar "de winkel", maar loop eens aan fatsoenlijke audioboer binnen, stel voor jezelf een budget vast en ga luisteren. Als je dan nog concrete vragen hebt zijn er vast wijsneuzen zat hier die je wat advies mee willen geven.

Verwijderd

Topicstarter
He Patlover, bedankt aan zo'n reactie heb ik wat. Ik heb direct even gekeken, maar helaas past deze weer niet in mijn kast (ik heb 14cm hoogte beschikbaar :( ).
In ieder geval bedankt voor de hulp.

En Drivesand, ik vind jouw reactie vooral jammer. Ik wilde kijken of mensen hun ervaringen met mij wilden delen en niet voor mij op zoek gingen. Blijkbaar mag dat niet op tweakers. Ik zal wel verder bezig houden met avforums.