Hallo allemaal.
Ben sinds een tijd zoekende naar een nieuwe high performance notebook voor mijn studie (Bouwkunde, 3ejaars). Hierbij maak ik veel gebruik van grafische programma's zoals Photoshop, InDesign maar ook van 3D-modelleerprogramma MAYA en tekenprogramma AutoCAD.
Voorwaarde voor de notebook is ddat die makkelijk mee te nemeen is, tegen een stootje kan maar voornamelijk deze bovenstaande programma's soepel naast elkaar kan draaien.Hiervoor heb ik een budget van rond de 1200euro.
Zelf heb ik al een periode zitten zoeken en ben er vooral achter gekomen dat het om de combinatie van de verschillende onderdelen gaat maar dat voornamelijk een goede processor is vereist. Een Core 2 Duo is al bijna een standaard en levert beduidend betere prestaties tov Core Duo. Zo ook dat Intel op dit moment beter is dan AMD bij notebooks. Het viel mij tevens op dat de prijzen nogal verschilde met name tussen standaard fabrieks-af laptops en zelf samen te stellen laptops.
De volgende eisen heb ik aan de notebook:
Heb gekeken naar fabriek-af systemen kwam dan bij ASUS uit;
Bij voorbaat dank!
Ben sinds een tijd zoekende naar een nieuwe high performance notebook voor mijn studie (Bouwkunde, 3ejaars). Hierbij maak ik veel gebruik van grafische programma's zoals Photoshop, InDesign maar ook van 3D-modelleerprogramma MAYA en tekenprogramma AutoCAD.
Voorwaarde voor de notebook is ddat die makkelijk mee te nemeen is, tegen een stootje kan maar voornamelijk deze bovenstaande programma's soepel naast elkaar kan draaien.Hiervoor heb ik een budget van rond de 1200euro.
Zelf heb ik al een periode zitten zoeken en ben er vooral achter gekomen dat het om de combinatie van de verschillende onderdelen gaat maar dat voornamelijk een goede processor is vereist. Een Core 2 Duo is al bijna een standaard en levert beduidend betere prestaties tov Core Duo. Zo ook dat Intel op dit moment beter is dan AMD bij notebooks. Het viel mij tevens op dat de prijzen nogal verschilde met name tussen standaard fabrieks-af laptops en zelf samen te stellen laptops.
De volgende eisen heb ik aan de notebook:
- 14.1 of liefst 15.4 inch beeldscherm met minimale resolutie van 1280 x 1024
- Minimaal 1 Gb werkgeheugen voor grafische toepassingen
- nVidea videokaart, geen ATI omdat deze niet goed samenwerkt met 3d-modelleer programma MAYA
- Mobile processor voor gewenste uithoudingsvermogen
- Enigzins robuust ontwerp wat tegen stootje kan en liefst onder de 3kg
- Beperkt budget van rond de 1200 euro
- minimaal 256MB videokaart
- Rond de 80Gb harde schijf, liefst 7200rpm
Kortom stil omdat die veel zware processen draait!
Heb gekeken naar fabriek-af systemen kwam dan bij ASUS uit;
- ASUS Z92J-Q012H - T2050 (heeft enkel ati-videokaart)
- ASUS A8Jc-H023H - T2250 (harde schijf maar 5400rpm)
- ZEPTO Znote 6214W (betere grafische eigenschappen, maar mindere resolutie)
- ZEPTO Znote 6015WD (beter scherm met goede grafische eigenschappen)
- ZEPTO Znote 6615WD (vergelijkbaar met Znote 6015WD)
Bij voorbaat dank!