Toon posts:

[php] if vraag. laden pagina's

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik had gisteren ook al iets gevraagd omtrent het if verhaal en heb nu deze code:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
if( strpos( $text, ":vakantiehuisjes:" ) !== false )
                {
                // Gebruik output buffering om te output op te vangen
                ob_start();
                include( "./reserveringsformulier.php" );
                $Content = ob_get_contents();
                ob_end_clean();

$text = str_replace( ":vakantiehuisjes:", $Content, $text );
                }

echo $text;

Dit werkt allemala heel mooi maar nu wil ik eigenlijk dat als er in $text :vakantiehuisjes: staat hij twee pagina's laad in twee verschillende frame namelijk frame 'subnav' en frame 'center'

Iemand een idee hoe ik dit stukje code ombouw naar zoiets/?

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:44
Ik geloof dat je dat met het xmlhttprequest kan doen, het is hier van de week nml als antwoord op een zelfde vraag langsgekomen :)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tja "het if verhaal" is toch wel 1 van de basis vaardigheden bij programmeren. Je huidige vraag getuigt ook niet echt van een begrip van wat er nu precies serverside en wat er nu precies clientside uitgevoerd wordt. Kortom, ik vermoed dat je de lat voor jezelf wat te hoog legt. Ik raad je daarom aan om eens met wat simpelers te beginnen en te zorgen dat je daarbij ook alles begrijpt. Ik vraag me namelijk af of je je huidige code wel helemaal begrijpt.

Dit topic is eigenlijk niets meer dan een stukje voor het probleem irrelevante code met vervolgens een korte omschrijving van een wens met de vraag of iemand dat wel eventjes kan doen. Ik kan hier, hoewel je dat zelf misschien niet vindt, niet meer van maken dan een simpel scriptrequest en die zijn in programming niet toegestaan.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Dit topic is gesloten.