Toon posts:

Toch nog mooie PC met 8800 GTS gebaseerd op E6400 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De afgelopen 3 weken verschillende draadjes op deze site gelezen over de ultieme pc van rond de 1500 euro. Ik ben geen OCer maar wel kien op een systeem wat voorlopig mee kan voor de games.
Was er eind vorige week uit maar nu is er opeens de nieuwe generatie videokaarten die straks met directx 10 gaan werken.
Is het nu verstandig om iets in te leveren qua processor en dan meer te investeren in de videokaart ?
Ik moet namelijk ergens iets inleveren voor een veel duurdere videokaart. Ik was eerst van plan de MSI NX7900 GTO als videokaart te nemen. Dit scheelt ca 200 euro met de 8800 GTS> Het systeem van mij zal dan gebaseerd worden op de E6400 in plaats van de E 6600 en dan vervolgens 2 x 1 GB geheugen (pc 4200), Mobo asus 5PB de luxe, dvd rewriter en speler (BenQ of Samsumg), 1 x harde schijf Seagate en de kast NTZX Apollo. Ook moet er nog een monitor bij van ca 230 euro waarbij ik ga voor de Samsung 940 BW. Ik baseer mij voor de onderdelen qua merken op de gemiddelde mening hier op het forum. Wat is wijsheid ?

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-01 22:41
Geef anders eens de rest van de specs in een mooi lijstje.

http://specs.tweak.to/16567

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-01 13:16
Zeer overzichtelijke topicstart 8)7

Je kan beter voor de core 2 duo 6600 gaan met een 8800gts videokaart.

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-01 19:01

Bio

kokorico schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 19:57:
Zeer overzichtelijke topicstart 8)7

Je kan beter voor de core 2 duo 6600 gaan met een 8800gts videokaart.
volgens mij is de vraag

6600 met 7900

of

6400 met 8800

ivm het budget. zelf zou ik denkik toch voor de eerste keuze gaan. imho is de allernieuwste hardware weggegooid geld. koop gewoon het op een na nieuwste.

[ Voor 10% gewijzigd door Bio op 10-11-2006 20:19 ]

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Misschien is het moeilijk, maar ik zou toch ergens anders op besparen en voor een E6600 met een 8800 GTS gaan. Dan heb je echte power! })

Verwijderd

Topicstarter
Oke. Ik had misschien beter en overzichtelijker moeten posten. Ik ben a newby (en toch al bijna 50) dus sorry. _/-\o_ Vraag is inderdaad als je moet kiezen binnen een budget van 1500 euro wat je dan het beste kan doen of toch de 7900 GTO of de 8800 GTS in combi met de E 6400 of E 6600.Het ideale systeem bestaat niet voor iedereen en ik hoop voor mij te kunnen profiteren van jullie kennis.
Ik wil op de komende HCC dagen alle onderdelen los aanschaffen en de pc zelf gaan bouwen;
basis E 6400 of E 6600
mobo ASUS 5b de luxe of het aangeraden mobo uit high end systeem van tweakers
voeding Antec Neo H of de Zalman 460
kast NTZX Apollo of vergelijkbaar (ontzettend veel keuzes)
alle andere gebruikelijke onderdelen.
Als je onbeperkt budget hebt dan weet ik het ook wel maar helaas.

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 21:47:
Oke. Ik had misschien beter en overzichtelijker moeten posten. Ik ben a newby (en toch al bijna 50) dus sorry. _/-\o_ Vraag is inderdaad als je moet kiezen binnen een budget van 1500 euro wat je dan het beste kan doen of toch de 7900 GTO of de 8800 GTS in combi met de E 6400 of E 6600.Het ideale systeem bestaat niet voor iedereen en ik hoop voor mij te kunnen profiteren van jullie kennis.
Ik wil op de komende HCC dagen alle onderdelen los aanschaffen en de pc zelf gaan bouwen;
basis E 6400 of E 6600
mobo ASUS 5b de luxe of het aangeraden mobo uit high end systeem van tweakers
voeding Antec Neo H of de Zalman 460
kast NTZX Apollo of vergelijkbaar (ontzettend veel keuzes)
alle andere gebruikelijke onderdelen.
Als je onbeperkt budget hebt dan weet ik het ook wel maar helaas.
Maar waarom koop je dan zo'n moederbord? Kan je beter de goedkopere Asus P5B nemen. Als je toch niet overklokt...

• Quacka
  • Laatst online: 03-09-2020
ik zou voor de videokaart gaan, dan maar een wat mindere processor.
Tot nu toe blijkt uit allerlei testen dat voor gamen videokaart nog altijd belangrijker is als de processor.
En zo groot is het verschil tussen de processors ook weer niet. Een dx10-kaart is wel geschikt voor eh dx10 ;) .
Anderzijds vraag ik me af hoe snel er spellen gaan komen die zich echt gaan richten op dx10, want de meeste gamers hebben nog dx9-kaarten en nog belangrijker: hebben nog XP. Als producent schiet je jezelf behoorlijk in je voet als je dat doet: Je negeert dan een grote groep potentiele kopers.
Speel je graag spellen van Microsoft, dan is het wel slim om die 8800-kaart te kopen, want microsoft heeft al aangekondigd dat bepaalde spellen alleen voor dx10 beschikbaar worden.

Wat heb je trouwens verder nu voor systeem? Want anders zou ik je zeker aanraden om te wachten tot ook ATI met zn dx10-kaarten komt. Nvidia heeft nu een monopolie op deze kaarten (tijdelijk) en daardoor zijn de prijzen nog wat hoog.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik zou de 8800 nemen omdat je dan gewoon meer vooruit kunt dan met een E6600, aangezien t verschil tussen de E6400 en de E6600 kleiner is dan dat tussen de 7900 en de 8800.

Als er een spel komt dat DX10 nodig heeft kan een 7900 dat gewoon niet draaien, als er een spel komt dat een 2,4 Ghz Core 2 Duo nodig heeft (en dat zal wss niet snel gebeuren imo, maar je weet t nooit) dan loopt het misschien minder, maar het loopt in ieder geval.

Verwijderd

Topicstarter
Huidig systeem

kast was ooit medion AH pc met intell P4 processor. Heb zelf ca 2 jaar geleden andere processor, moederbord e.d. ingebouwd. Enige originele onderdeel is nog floppy drive.

AMD XP + 2600
ATI RADEO 9800 pro 256 mb
350 voeding onbekend merk gekocht op HCC dagen
1GB geheugen 2 x 512 mb
BenQ dvd rw + dvd speler
Linksys wifi kaart (draadloos internet met router op beneden verdieping)
Hitachi 250 Gb harde schijf
Toshiba 160 GB externe schijf
Logitech mx laser mouse + draadloos toetsenbord
trust surround boxen

ik speel nog
call of duty 2
RTS games (red alert e.d.)
Splinter Cell
FEAR
Half Life
nu bezig met brother in arms earned in blood
wil hierna gaan spelen; double agent splinter cell

Inmiddels besloten om toch te gaan voor de 7900 GTO en besteld bij Digitique in Zutphen (heeft ze nog op voorraad). Je blijft anders bezig te switchen. Bedankt voor het meedenken tot dusver.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2006 00:55 ]

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 13:04
Sorry voor het kicken, maar zit met het zelfde probleem...

Ik zou eerst ook een nieuwe pc met Core 2 Duo 6400 nemen samen met een 8800GTS. Alleen kwam de totaalprijs aardig boven mijn budget. Ik heb een aantal topics doorgelezen en reviews op internet opgezocht en heb er eens goed over na zitten denken.

Want ik heb nu de GeForce 7950GT op het oog. Scheelt een dikke 200+ euro. En is ook een topkaart waar je voorlopig ook goed mee vooruit kunt. Het enige wat mij aan het twijfelen bracht is de DirectX 10 ondersteuning.

Wat denken jullie? Ik denk zelf dat de overstap naar DirectX 10 nog wel even zal duren, want ik zie zelf niet de hele wereld ineens een nieuwe videokaart kopen die DirectX 10 ondersteund. Of heb ik dat mis?
En als je daar vanuit gaat zullen de toekomstige spellen ook niet volledig op DirectX 10 gebaseerd zijn... Lijkt mij...

Want dan laten ze het grootste deel van de gamers vallen, en dat is vast niet de bedoeling want dan verkopen ze niet veel games lijkt mij...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 13:04
niemand dus... lekker...

maar ik heb inmiddels ook voor de 7950GT gekozen....

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

Saeverix schreef op woensdag 29 november 2006 @ 10:22:
niemand dus... lekker...

maar ik heb inmiddels ook voor de 7950GT gekozen....
Dat is geen slechte keus, want eer dat de meeste spellen dx10 gaan "Eisen" ben je wel even verder.
Maar voor de echt lange termijn zal je toch over moeten gaan naar een dx10 kaart.

• Quacka
  • Laatst online: 03-09-2020
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 10:26:
[...]

Dat is geen slechte keus, want eer dat de meeste spellen dx10 gaan "Eisen" ben je wel even verder.
Maar voor de echt lange termijn zal je toch over moeten gaan naar een dx10 kaart.
tja, maar met een videokaart doe je toch geen 3 jaar. Dus tegen de tijd dat je videokaart te traag wordt, koop je weer een nieuwe welke gelijk DX10-ondersteunt.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Pagina: 1