Toon posts:

WoW performance on iMac

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk er serieus aan om een 20" Imac te halen maar kan iemand mij een indicatie geven van de performance van WoW onder OS X en Windows (bootcamp)

Ik heb een beetje twijfels of de videokaart niet een bottleneck is voor dit soort games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Videokaart? X1600 staat volgens mij niet bekend als de langzaamste kaart?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 12:26

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Ik heb zelf een iMac 24" met 7600GT en 2GB ram... Daar draait het erg lekker op. :) Ik vermoed dat de 20" er niet veel voor onder doet, de 7600 is misschien iets sneller, maar de resolutie weer wat lager ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Wil je nou WoW onder bootcamp draaien of direct onder OSX?

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maakt mij eigenlijk niet uit, ik heb WoW en de CDs zijn hybrid en je account op hun server, dus waar het het beste op loopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 15:40

The_DoubleU

Tweaker in München

Ik heb dan nog wel een oude G5, maar misschien geeft dit je een indicatie.
G5 2 GHz
2 GB Mem
ATI Radeon 9600 - 128 MB
20" scherm - 1680x1050

Op dat system speel ik WoW ook op de native resolutie. In rustige gebieden zit ik dan zo tussen de 30 - 40 FPS. Maar in grote steden valt dat snel naar beneden naar 5 - 15 FPS. Voor grote raid moet ik de resolutie naar beneden zetten om het nog een beetje te kunnen volgen. Niet echt perfect maar gelukkig is WoW geen snelle First Person Shooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb op een Macbook Pro 2,0 GHz, 1,5 GB ram en een 5400RPM schijf met een x1600 met 128 MB een tijd lang WoW gespeeld. Op de normale resolutie van 1440*900 was dit goed speelbaar. Raiden was ook wel te doen, maar als je uiteindelijk met 40 man bezig bent dan verlies je wel wat frames. Ik ben een vaag vermoeden dat de traagheid van de harddisk hier ook wel mee te maken heeft, dus wellicht dat je met een iMac wel wat betere performance haalt, vooral in de drukbevolkte gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:44

scim

Nani?

Daar komt bij dat OpenGL sowieso nog niet 100% is onder OSX en dat daarom WoW onder bootcamp een prestatieverbetering van 20-50% heeft. OpenGL -> DirectX is sowieso een beetje oneerlijke vergelijking, aangezien de complete gamewereld toch wel op DirectX gericht is tegenwoordig.
Dat wordt volgens de WoW Mac Tech support forums opgelost in Leopard. Dan wordt de osx opengl api multithreaded en zal je MB/MBP/imac/MacPro pas echt goed z'n werk doen.
Qua specs zit je iig goed met een MBP, meeste mensen claimen rond de 30FPS in de AH's van Orgrimmar en Ironforge (met de C2D versie), ik kan het zelf helaas nog niet testen, maar ben ook een die hard wow speler die binnenkort de overstap gaat maken naar een MBP.

Er waren 2 puntjes om misschien geen MBP te kopen: Ventrilo 2.1 support (2-way dan) en WoW FPS op de MBP.
Punt 1 is opgelost met een recente move naar een paid server in plaats van een gratis server, Punt 2 is te verhelpen door in Windows te draaien, maar dat is hoogstwaarschijnlijk niet nodig.
Enige punt waar ik nu een beetje tegenaan zit te hikken is of de MBP (2.33GHz 15") het voor elkaar krijgt om ongeveer dezelfde stats te halen op m'n Dell 24" TFT (1920x1200 in plaats van 1440x900).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai WOW op een MBP C2D 2,33ghz met 256 video. Alles video opties maxed out en ik ben zwaar onder de indruk van deze machine. De iMac is vergelijkbaar met de MBP C2D dus ik zou zeggen instaler hem gewoon op OSX ipv windows. De Mac versie van WOW heeft zelfs een iTunes plug in (mac only)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speelde wow op mijn 17" iMac met core duo 1.83ghz en dat ging gewoon super heb nooit lag gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

scim schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 00:26:
Daar komt bij dat OpenGL sowieso nog niet 100% is onder OSX en dat daarom WoW onder bootcamp een prestatieverbetering van 20-50% heeft. OpenGL -> DirectX is sowieso een beetje oneerlijke vergelijking, aangezien de complete gamewereld toch wel op DirectX gericht is tegenwoordig.
Daar ga je wel een beetje kort door de bocht. Dat OpenGL games minder rap lopen onder OSX dan onder Windows zal ongetwijfeld waar zijn, omdat de meeste games nu eenmaal voor Windows geoptimaliseerd worden. Mac OS X leunt zelf zwaar op OpenGL (Quartz Extreme, Exposé effecten etc.) dus het lijkt me sterk dat die implementatie ruk is. Heb je daar bronnen voor?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:44

scim

Nani?

dawuss schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 11:43:
[...]

Daar ga je wel een beetje kort door de bocht. Dat OpenGL games minder rap lopen onder OSX dan onder Windows zal ongetwijfeld waar zijn, omdat de meeste games nu eenmaal voor Windows geoptimaliseerd worden. Mac OS X leunt zelf zwaar op OpenGL (Quartz Extreme, Exposé effecten etc.) dus het lijkt me sterk dat die implementatie ruk is. Heb je daar bronnen voor?
De CM van de Mac tech support forums van blizzard werkt nauw samen met Apple voor het verbeteren van de OpenGL api. Zo wordt de performance niet alleen verbeterd door de content patches van WoW, maar ook met iedere update van OSX wordt het verbeterd

Verder zijn er ook andere bronnen die spreken over een verbeterde opengl implementatie in leopard:
http://www.appleinsider.com/article.php?id=2170

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-09 19:30

Nitai

Live the life you love.

Kurkentrekker schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 23:02:
Ik heb op een Macbook Pro 2,0 GHz, 1,5 GB ram en een 5400RPM schijf met een x1600 met 128 MB een tijd lang WoW gespeeld. Op de normale resolutie van 1440*900 was dit goed speelbaar. Raiden was ook wel te doen, maar als je uiteindelijk met 40 man bezig bent dan verlies je wel wat frames. Ik ben een vaag vermoeden dat de traagheid van de harddisk hier ook wel mee te maken heeft, dus wellicht dat je met een iMac wel wat betere performance haalt, vooral in de drukbevolkte gebieden.
Tsja, zelfs mensen met een top pc ervaren lag :) Het ligt ook vaak aan de servers van Blizzard of je internetverbinding.

Zelf draai ik WoW lekker op m'n laatste revisie Powerbook 12" en op m'n PC (Athlon XP 2000, ja ja, oud beestje).

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Lag is als het even duurt voor je moved terwijl j de knop al ingedrukt hebt. Het verschil tussen slechte performance en Lag is mij redelijk helder. Als ik door een stad loop en het schokt en mijn hardisk heeft een hoop activity, dan zal ik dit niet wijten aan de servers van blizzard of mijn internet verbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-09 19:30

Nitai

Live the life you love.

Ik reageerde op het Raid gedeelte van je post, daar had je het dan ook over.

Een 40-man raid in bijvoorbeeld BWL of Naxx, vereist veel van de server. Heb het meegemaakt.Lees het WoW forum er maar op na, soms waren er dergelijke gigantische spikes dat de instance zichzelf resette waardoor je weer van voor af aan kon beginnen.

Een langzame harddisk merk je meestal bij het opstarten of het enteren van nieuw gebied/instance. Dat je wat frames verliest ligt echt niet aan je hd :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de imac 20 inch C2D variant gekocht
Wel met 256MB video mem en 2GB geheugen

Ik speel er vrij veel WoW mee en alles draait gewoon prima.
Framrates tussen de 35 en 95fps met standaard instellingen, en ik merk nooit iets van vertraging. (meestal hoog in de 60)
Alleen bij heftige Molten Core of AV actie kan de framerate well droppen tot een minimum van 20 a 25fps , prima speelbaar maar merkbaar net iets minder soepel. Dan kun je nog wel de opties naar beneden zetten maar persoonlijk vind ik het nog soepel genoeg om dat niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-09 13:44
heb zelf een mb (cd 2.0ghz 2gb ram) en merk een verschil van ongeveer 15 fps tussen wow in os x en in windows via bootcamp.( in het voordeel van xp)

in bijna alle gebieden doe ik zo'n 40/45 fps, behalve in de ah in ogri daar haal ik er 20. Raiden mc/aq/bwl haal ik er ongv 30/35.

Jouw naam in onder mijn Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteFly
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 13:37
loser180 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 11:18:
heb zelf een mb (cd 2.0ghz 2gb ram) en merk een verschil van ongeveer 15 fps tussen wow in os x en in windows via bootcamp.( in het voordeel van xp)

in bijna alle gebieden doe ik zo'n 40/45 fps, behalve in de ah in ogri daar haal ik er 20. Raiden mc/aq/bwl haal ik er ongv 30/35.
Hoe doe je dat? Ik heb er dan maar 1 GB in zitten, maar met alle video settings op low en spelend op 1280x1024 (in clamshell mode) haal ik gemiddeld 15fps. als ik 1024x768 speel (wat er echt niet uitziet) kom ik rond de 20 met hoge uitschieters naar 40-50 in een huisje. Ik speel hem onder OSX trouwens.

als ik gewoon op de MB zelf speel op 1280x800 moet ik weer alles op low zetten en pixel shaders uit om nog aan de 20 fps te kunnen komen, maar vaker 15. in steden is het standaard rond de 10fps.

Dus nogmaals, zijn er soms settings die voor een performance boost zorgen of een update die ik moet halen? Hoe halen mensen 30fps+ in standaard gebieden op hun MB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
De MB is voorzien van een geïntegreerde GPU van intel. Ik kan me niet voorstellen dat iemand daar de 45 FPS mee haalt met de instellingen op standaard. Ik haalde met mijn MBPro rond de 20-25 fps, weliswaar op een iets hogere resolutie, maar toch is die x1600 kaart wel wat sneller dan die Intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, dit heeft me in iedergeval gerustgesteld en brengt de aanschaf weer een stapje dichterbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 20:58:
Bedankt voor de reacties, dit heeft me in iedergeval gerustgesteld en brengt de aanschaf weer een stapje dichterbij
World of Warcraft is perfect speelbaar op een iMac zoals je zelf zei, ik heb er zelf ook een en het loopt er net zo goed op als op mijn windows met X2 4400+ en dubbele X1900XTX, (iMac is van mijn ouders maar alsnog)
Zolang je maar wel 2GB ram neemt, dit is het enige wat WoW echt nodig heeft.

edit: Sorry voor de grote kick.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2006 15:39 ]

Pagina: 1