Toon posts:

[Memtest86]installeren en gebruiken

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandaag Memtest gedownload (versie 3.2)(de precompiled versie). ik heb de readme gelezen maar daar staat niet in hoe je het precies moet installeren / uitvoeren. 8)7
als ik het MS-DOS batch-bestand (install.bat) open krijg ik de vraag om de diskette drive op te geven, om memtest te installeren. Ik heb echter geen diskette drive, daarom dacht ik om gebruik te maken van mijn (bootable)USB-stick. Als ik als drive "G:" (de sation letter van mijn USB-stick) opgeef, sluit het cmd-venstertje en gebeurt er niets meer :'(

en als de installatie dan lukt, moet je dan gewoon booten van het station waar memtest opstaat?

met dank bij voorbaad

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2006 18:39 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:47

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hmm, is je usbstick toevallig als NTFS geformateerd geweest? Dan zou het daar aan kunnen liggen aangezien DOS niet werkt met NTFS maar met FAT :)

Wauw, een sig!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je moet inderdaad booten van het station waar Memtest op staat. Het is een mini OS gebaseerd op Linux die direct na het booten je geheugen gaat testen. Het heeft, in tegenstelling tot wat Outerspace schrijft, ook niets te maken met DOS/FAT/NTFS/zoiets. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
de usb-stick is geformateerd als FAT32,... of moet het gewoon FAT zijn?

Verwijderd

Topicstarter
AtleX schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 18:41:
Je moet inderdaad booten van het station waar Memtest op staat. Het is een mini OS gebaseerd op Linux die direct na het booten je geheugen gaat testen. Het heeft, in tegenstelling tot wat Outerspace schrijft, ook niets te maken met DOS/FAT/NTFS/zoiets. :)
Zou je iets kunnen bedenken waarom die install.bat zich afsluit als ik G: als station opgeef, zonder een melding te geven als intallatie geslaagd of zoiets?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Memtest86 is trouwens aardig verouderd, een doorontwikkelde versie is memtest86+. Daarvan is zelfs een speciale versie voor USB keys. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
^^ok bedankt voor de links :)
(dus gewoon het .exe bestandje op de usbstick en hij zou het moeten doen?)

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-07 20:45

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Nee, je USB stick moet bootable worden, dit moet je zelf doen volgens mij.
Het makkelijkst is imho om de iso te downloaden en te branden [als bootable CD dus] of even The Ultimate Boot CD te downloaden, branden en die te gebruiken. Memtest is een dusdanig handig programma dat je hem ws nog wel vaker zult gebruiken :)

[ Voor 5% gewijzigd door StarLite op 10-11-2006 19:16 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:47

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

AtleX schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 18:41:
Als jij van DOS je USB stick wil benaderen gaat het iig niet lukken als het NTFS is geformatteerd? Daarnaast moet je BIOS het ook maar ondersteunen (booten van USB).

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
^^mijn BIOS vindt de USB-stick dus dit is al een goed teken :)

@StarLite: bedankt voor de link naar "The ulitmate boot CD"

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

memtest86 is ook verkrijgbaar als iso voor een cd
http://www.memtest86.com/memtest86-3.1a.iso.zip
gewoon branden en klaar

[ Voor 23% gewijzigd door Fish op 11-11-2006 19:03 ]

Iperf

Pagina: 1