[Divx Speler] Welke is de beste?

Pagina: 1
Acties:

• AceAlpha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik ben van plan een Divx/DVD-speler te kopen, maar hoe meer reviews en spelers ik zie des te twijfelachtiger het wordt...

Voor nu sta ik stil bij deze: PHILIPS DVP 5960/12 HDMI DivX

Is er echt een top-aanrader als Divx speler die gewoon alles speelt en waarbij .srt ondertiteling wordt ondersteund?
Zo ja, post die hier even :)

Hier staat mijn handtekening, als het goed is :P

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Die hebben m'n schoonouders ook, en is een goeie speler. Standaard geen DTS, en hij ondersteunt .srt files :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• AceAlpha
ah oke, ik heb doorgezocht en de: Philips DVD DVP 5140, leek me ook wel een goeie.

• AceAlpha
GGS_106 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 18:20:
Die hebben m'n schoonouders ook, en is een goeie speler. Standaard geen DTS, en hij ondersteunt .srt files :)
Als hij .srt afspeelt is er dan een background kleur bij de ondertiteling?

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:17

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
DTS Decoder (voor analoge doorgifte) heeft volgens mij geen enkele speler onder de €150...

En wat is je budget :P? Welke functies moet die zoiezo hebben?
Aansluitingen?: HDMI? Component? 5.1 analoge audio, optische digitale audio, coaxiale digitale audio...
etc...

Hier heb je overigens een handige site, veel spelers zijn er getest :)...

[ Voor 24% gewijzigd door BiG-GuY op 11-11-2006 01:08 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:26
BiG-GuY schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 01:01:
DTS Decoder (voor analoge doorgifte) heeft volgens mij geen enkele speler onder de €150...
de Packard Bell DVD-DivX 450 pro voor nog geen 60 euro

• AceAlpha
Oke mijn hoefddoel is het afspelen van Divx/Xvid met .srt ondertiteling en AC3, Mp3, WMA onderstuinig, ook is DTS zeer welkom. Kortom gewoon een alles slikker :)

Bijzaken zijn: optie om 5.1 boxen achteraf aan te sluiten, een HDMI uitgang, usb uitgang, en een beetje uiterlijk is altijd goed ^^

Maximale prijs is €100

Edit*: WMV moest WMA zijn

[ Voor 4% gewijzigd door AceAlpha op 11-11-2006 12:39 ]

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:56
AceAlpha schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 12:24:
Oke mijn hoefddoel is het afspelen van Divx/Xvid met .srt ondertiteling en AC3, Mp3, WMV onderstuinig, ook is DTS zeer welkom. Kortom gewoon een alles slikker :)

Bijzaken zijn: optie om 5.1 boxen achteraf aan te sluiten, een HDMI uitgang, usb uitgang, en een beetje uiterlijk is altijd goed ^^

Maximale prijs is €100
ik ken tot nu toe geen enkele dvd-speler die ook WMV slikt. Misschien is de Pioneer dv-490 een mogelijkheid voor je.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• AceAlpha
Rainesh schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 12:34:
[...]

ik ken tot nu toe geen enkele dvd-speler die ook WMV slikt. Misschien is de Pioneer dv-490 een mogelijkheid voor je.
srry ik bedoelde WMA

• AceAlpha
De PHILIPS DVP 5960/12 HDMI DivX is nog steeds mijn eerste keuze...
Is hier iemand die ervaring met de speler heeft en zijn minpunten kan benoemen.

Ondersteund hij bijv DTS bij Divx? of alleen bij DVD?

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die Philips ondersteunt ook Xvid video ? Wat met OGG geluid?

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-02 13:09
AceAlpha schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 23:01:
[...]

Als hij .srt afspeelt is er dan een background kleur bij de ondertiteling?
Wij hebben hem hier staan, en het antwoord is ja. Het is zelfs zo als de regels te lang zijn dat je dat stuk dan gewoon niet ziet!

[ Voor 48% gewijzigd door Depress op 18-11-2006 20:01 . Reden: Verkeerde quote ]

Verwijderd

Mocht je veel geld overhebben dan raad ik je een MCE machine aan. Dit is een stuk duurder maar je hebt meteen veel meer mogelijkheden. Mijn oudere Philips DVD speler heeft nu moeite nieuwere divx films af te spelen.

Dit heb je met een MCE machine niet.

[edit]
MCE = Windows Media Center

Mijn vader heeft een dure KISS speler die ook een ramp is qua firmware en support.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2006 20:05 ]

Verwijderd

Omgebouwde xbox ^^

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
In elk geval geen Provision... daar staat vaak wel mpeg4 op maar die heeft maar zeer matige ondersteuning en geen RGB scart.

Op dit moment is er een goede Cyberhome bij de Mediamarkt voor 50 of 60 euro. Speelt alles van Ogg Vorbis, foto's tot xvid.

Wat ik wel jammer vind: een jaar geleden kon je bij de Aldi een heel goede kopen die ook complete ondersteuning voor alle soorten bestanden had PLUS cardreader en USB aansluiting!
Koste ook maar 50 euro... en firmware updates via MTZ (zoek Google voor de site).

Sowieso kan je het beste een player kopen waarvoor MTZ ondersteuning biedt.

EDIT: ook beetje raar dat mensen hier over MCE en xBox praten... totaal ander concept.
Het gaat hier om een doodsimpel goedkoop apparaatje om je films en series en wat muziek af te spelen...niet om een Media Center...

[ Voor 15% gewijzigd door Jazco2nd op 18-11-2006 22:01 ]

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-12-2025

Kul

Jazco2nd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 22:00:
EDIT: ook beetje raar dat mensen hier over MCE en xBox praten... totaal ander concept.
Het gaat hier om een doodsimpel goedkoop apparaatje om je films en series en wat muziek af te spelen...niet om een Media Center...
Een mediacenter kan ook muziek afspelen, en xvid etc. Met een beetje geluk ook FLAC en H.264, dus waarom zou het niet kunnen?
een echt mediacenter is wat overdreven, maar een xbox kost niet heel veel (60€?), en kan dus best.

Verwijderd

Mag ook, ging mij er meer om dat die goedkope spelers vaak te wensen overlaten als ze wat oude worden.

@Jazco2nd: Hij vraagt toch welke de beste is en ik zie geen budget staan :?

@ Budget van 100 euro zie ik nu pas staan :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2006 22:13 ]

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-02 21:57
De Philips DVP 5960 ondersteund wel DTS, je moet dan wel alleen de laatste firmware van de philips site halen en op je speler zetten.

Ik heb deze speler ook en ben er erg tevreden over, het beeld is gewoon OK en het geluid is ook goed. Ik had hem ook gekocht als 2e DVD speler om DivX bestanden af te spelen. Hij vreet in ieder geval nog alle schijfjes die ik hem gevoerd heb. DivX op een HD resolutie doet deze geloof ik niet.

Wat ook erg handig is is de USB ingang aan de voorzijde van het apparaat.

[ Voor 8% gewijzigd door brutalbasterd op 19-11-2006 21:57 ]

This message was deleted

Pagina: 1