Externe hdd trage opstart door kou?

Pagina: 1
Acties:

• D467
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-02 09:47
Hallo beste tweakers,

Ik maak al een tijd gebruik van een externe hdd, heb hem enkel alleen nog maar in de zomer gebruikt. Alleen nu de laatste tijd nu het wat kouder is geworden, (ik denk dat de kou de oorzaak is) start hij zeer langzaam op, ook ziet Windows XP soms het apparaat niet als Extern hdd....

Is dit normaal voor een externe hdd dat hij door de kou heel langzaam opstart? Of gaat mijn externe hdd langzaam kapot en kan ik maar beter snel back-ups maken?

Alvast bedankt!

• Bas_zip
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-02 09:36
Lees je SMART gegevens eens uit, daar word je wel wijzer van...

• UTP
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10-2025

UTP

Unshielded Twisted Person

De kou mag er niets mee te maken hebben... Bij de specificaties van aparaten staan bijna altijd de werk en opslagtemperatuur.

Dit komt bijvoorbeeld van een externe Western-Digital schijf:
Environmental Specifications
Operating temperature 0°C to 40°C
Non-operating temperature -20°C to 65°C
En zo'n schijf gaat echt niet kapot als je hem bij -5°C gebruikt of opslaat bij -30°C... de marges zijn allemaal best ruim genomen.

Ik denk dat je inderdaad heel rap een backup moet gaan maken.

• D467
Ik druk op het knopje om hem aan te zetten, dan moet ik paar seconden wachten, dan loopt hij volgens mij warm. En dan kan ik hem gebruiken.

Zet ik hem daarna weer uit. en 1 minuut later weer aan dan werkt hij echter perfect.

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-02 21:26

Emiel1984

Made in NL

D467 schreef op maandag 13 november 2006 @ 15:06:
Ik druk op het knopje om hem aan te zetten, dan moet ik paar seconden wachten, dan loopt hij volgens mij warm. En dan kan ik hem gebruiken.

Zet ik hem daarna weer uit. en 1 minuut later weer aan dan werkt hij echter perfect.
Op een andere pc hetzelfde probleem ? Heb je er nu ook niet veel meer data op staan dan dat je afgelopen zomer erop had staan ?

[LTS][MTS][HTS]

• D467
Emiel1984 schreef op maandag 13 november 2006 @ 15:15:
[...]

Op een andere pc hetzelfde probleem ? Heb je er nu ook niet veel meer data op staan dan dat je afgelopen zomer erop had staan ?
Ja heb er wel wat meer opstaan, het is een 250 gig schijf van ''packard bell''
Toen die tijd was het (de grootste die ze hadden dus heb maar voor een packard bell gekozen...

Heb hem ook op een anderen pc geprobeerd werkt allemaal perfect enzo, maar als hij nog niet is opgestart moet hij altijd effe... warm lopen... denk ik...

Denk gewoon dat het door de kou komt...
Pagina: 1