Alternatieve software op medion 96050

Pagina: 1
Acties:
  • 2.686 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196633

Topicstarter
Ik overweeg een Medion 96050 navigatie te kopen die in Belgie eind November in de Aldi uitkomt.
Er staat bij dat hij Windows CE 5.0 gebaseerd is .
http://www.aldi.be/ALDI_BD/OFFER_BD/OFFER_46/P_OFF01.HTM

Kan men hierop ook andere soft draaien ? vb IGO of OziExplorer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jomme
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-08-2021

jomme

oh my GOT

Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen met dit apparaat.

Don't end up like al lousy Member Server !

• zertyx
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-06 16:10
Heb vandaag de Medion MD 96050 aangekocht bij Aldi. Mooi toestel; de bedoeling is om Tomtom 6 er op te zetten.

Dit lukt mij echter niet meteen. Na installatie krijg ik bij het opstarten van de exe de melding: cannot find 'TomTom Navigator' (or one of its components). Make sure the path and filename are correct and that all the required libraries are available.

Ik heb zowel desktop setup geprobeerd als manueel met WinCe Cab Manager (programma en data.chk in Program files\Navigator en de dll's in \Windows. De andere bestanden op de SD-card.

Ook wanneer ik dit probeer met Tomtom 5, krijg ik die melding (enkel desktop setup geprobeerd).

Iemand enig idee of het mogelijk is om TT op dit toestel te gebruiken, en zo ja hoe?

• MTBS
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-06 21:38
Waarom zou je er andere software willen opzetten? Draait toch lekker?

Enige minpuntje is dat je geen flitsinfo krijgt en dat de flitspalen er dus niet opstaan... Iemand tips?

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

• jomme

jomme

oh my GOT

@MTBS : Heb jij misschien de handleiding digitaal? en zou je me die misschien kunnen toesturen ?

• MTBS
Ja, die staat op de bijgeleverde CD (dacht ik)... Maar die heb ik hier niet bij de hand... Ik probeer je ten laatste in het weekend iets door te sturen...

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145853

MTBS schreef op donderdag 16 november 2006 @ 16:42:
Waarom zou je er andere software willen opzetten? Draait toch lekker?

Enige minpuntje is dat je geen flitsinfo krijgt en dat de flitspalen er dus niet opstaan... Iemand tips?
Voor een goede TMC ontvangst moet je de FM antenne inprikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196633

Topicstarter
De medion md96050 werkt perfect, alleen jammer van de rare nederlandse stem.
Zeker de stem die je de naam van de weg zegt , dit kon wel een Matroeschska zijn.

Weet er al iemand hoe je er flitspalen kan opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zertyx
Ik wil er Tomtom 6 opzetten omdat die volgens mij gedetailleerder is wat de huisnummers betreft. Bij de Medion md96050 is de bestemming altijd een eind van het echte huisnummer.

Daarnaast ook vanwege de rare Nederlandse stem.

Verder werkt het toestel overigens prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
TMS werkt perfect met die antenne ja, maar dan heb je nog steeds geen flitsinfo ofzo...

die stem is inderdaad niet alles, maar klinkt die niet op alle GPS'en een beetje "houterig" soms?

en wat die huisnummers betreft is het straatgebonden... de ene keer stopt ie echt pal voor je huis, de andere keer zit je er een 50-tal meter van... je gaat me echt niet wijsmaken dat andere programma's ALTIJD 100% correct zitten hoor... ;)

neenee, mij hoor je niet klagen over dit bakje... flitspalen erop en heel misschien een ander stemmetje, maar voor de rest: luxe voor 299 euro !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zertyx
Na een paar wijzigingen van de originele software is de bediening er bij mij op vooruit gegaan:
- vervelend beginscherm bij opstarten navigator verwijderd
- azerty toetsenbord in plaats van abc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jomme

jomme

oh my GOT

@zertyx!
Hoe heb je die veranderingen doorgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zertyx
Enkele zaken aanpassen met een teksteditor en dan met Activesync vervangen op de PNA. Het gaat om bestanden die te vinden zijn in "My Flash Disk\Navigation\Skin480x272\". Voor deze aanpassingen gaat het om het bestand "PFSkin.skn"

(Gevonden in een Duitse FAQ: http://md96050.netfirms.com/ )

punt 1: Wie lösche ich die StvO-Abfrage zum Start?
punt 2: Wie bekomme ich die Tastatur-Anzeige auf den Qwertz-Standard? (uiteraard enkele toetsen aan te passen: AZYWQM). De syntax is eenvoudig (positie toetsen: kolom x rij).

Ik heb ook de onderste balk gedeeltelijk transparant gemaakt en de verticale positie van de pijl in 3D gewijzigd zodat deze overeenkomt met de realiteit. Dit staat ook in die FAQ beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196593

Weet er iemand of je zowel TT als de meegeleverd software kan installeren op de MD96050?
Zou handig zijn dat je tijdens het opstarten kan kiezen welke je wil gebruiken.
TT is net iets beter met de huisnummers.

Bedankt voor jullie reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zertyx
Dit lijkt mij mogelijk, op voorwaarde dat TT op het toestel kan werken. Is er iemand hier al in geslaagd, en zo ja, met welke versie van TT?

Daarna de twee GSP-systemen naast mekaar op het toestel zetten, lijkt mij niet moeilijk (via unlocken desktop kan dan gekozen worden tussen beide programma's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198548

Ik heb dus ook den dezen gekocht.
Na heel wat miserie met mp3-bestanden, had ik ook af en toe miserie met de navigatie (bvb. na 3 x zoom - kwam ik terug op het startscherm).
Nadat ik de kaart van België op een andere SD-kaart gezet had, zijn alle problemen blijkbaar opgelost (ook met de mp3's). :)

Ik had dus verwacht dat het formateren van de originele SD-kaart de oplossing zou zijn, maar dat haalt precies niet veel uit. Blijkbaar is het gewoon een slechte kaart. :(

Is er nog iemand die hiermee problemen heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb in het Medion 96040 een complete handleiding gemaakt voor het installeren van TomTom 6. Dit werkt hoogst waarschijnlijk ook voor de 96050.
BertusG in "[PNA] Medion GPS MD 96040 (Aldi)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zertyx
Dit werkt niet op de 96050, althans niet bij mij. Ik denk dat er in deze versie van WinCE 5.0 bepaalde dll-bestanden ontbreken.

Alles lukt, tot de poging om TT6 op te starten: cannot find 'TomTom Navigator' (or one of its components). Make sure the path and filename are correct and that all the required libraries are available.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265209

Heeft iemand deze handleiding nog heb op internet gezocht maar kan weinig vinden

MVG Hidde
BertusG schreef op zondag 26 november 2006 @ 15:03:
Ik heb in het Medion 96040 een complete handleiding gemaakt voor het installeren van TomTom 6. Dit werkt hoogst waarschijnlijk ook voor de 96050.
BertusG in "[PNA] Medion GPS MD 96040 (Aldi)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57155

iGo8 en Navigon 6.x doen het ook op een Medion...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266296

hoi emway,

heb je wat meet info, wil namelijk igo 8 op medion zien te krijgen

bvd gr. Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Anoniem: 57155 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 15:46:
iGo8 en Navigon 6.x doen het ook op een Medion...
Maar daar komt nogal wat bij kijken hoor.
Niet zomaar een klusje voor de Amateur.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
De kick en de berichten daarna voegen niets toe en zitten ver onder het niveau wat we hier wensen te zien.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.