[XP] Items in verkenner weghalen

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-03 10:49

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Pas na een eerste ervaring met Vista viel het me op hoeveel rommel Microsoft je probeert op te dringen. Je wordt compleet in een Microsoft standaard gedrukt, die bij mij een beetje een aversie oproept.

Nu weer vrolijk terug naar XP en ik probeer ook die zo clean mogelijk te houden. Dat houdt bijvoorbeeld in dat ik zoals gewoonlijk geen gebruik maak van 'My Documents' en verwante mappen, ik weet zelf wel waar ik m'n spullen laat :)

Als ik echter de verkenner opstart zie ik daar de items 'My Documents', 'Control Panel', 'Philips ... webcam', 'My Network Places' en 'Recycle Bin'... en die gebruik ik echt _nooit_ via de verkenner. Kunnen die daar niet gewoon weg?

De 'Shared' map heb ik weggekregen met een beetje hulp van TweakXP, maar de rest kan ik niets over vinden... wil ik teveel? ;)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 20:51
In een explorer window kun je om Control Panel weg te krijgen het volgende doen:

Tools -> Folder Options -> View -> Show Control Panel in My Computer

Die ff uitvinken :)

Om de recycle bin weg te krijgen kun je deze ook gewoon uitzetten, maar of je dat wil...

Verder zou je ook nog ff kunnen kijken of je met Start -> Run -> gpedit.msc niet meer dingen weg kan halen uit je explorer.

[ Voor 39% gewijzigd door Veen op 10-11-2006 18:48 ]

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Die stond al uit... bij My Computer is die er ook niet, in de verkenner nog wel. gpedit is een goede suggestie, maar helaas is ook daar verder niets in te vinden.. nou ja, genoeg te vinden, maar niet wat ik zoek.

Waarom niet gewoon een 'Disable Microsoft crap in explorer' vinkje :P

Ah dat netwerkgebeuren kun je iig gewoon weghalen met 'delete'.. scheelt alweer :)
...dacht ik, die komt doodleuk terug als je de verkenner herstart :(

[ Voor 21% gewijzigd door Kaastosti op 10-11-2006 19:20 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zou je het programma TweakUI eens kunnen gebruiken? Misschien zitten daar nog wel extra opties in :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Goed plan :) Alleen lijkt er weinig te veranderen als ik TweakUI draai... hij installed, maar is vervolgens nergens terug te vinden. Er staat me iets bij van een nieuwe item in de Control Panel, maar die is er niet. Die alt-tab enhancer werkt wel ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Startmenu :) er is geen ControlPanel applet voor TweakUI XP meer.

Maar wat jij zoekt zijn je SpecialFolders overigens :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
D'oh :X die was wel heel simpel..

Speical folders staan er inderdaad tussen, maar alleen met de mogelijkheid om de doelmap te wijzigen, dus niet om uit de verkenner te halen.

[ Voor 61% gewijzigd door Kaastosti op 11-11-2006 15:31 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mja, maak even een Restore point of anderssoortige backup en verwijder ze keihard uit je registry? :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Als ik wist waar ik die keys kon vinden... zou ik dat zo doen :)

Pagina: 1