Welke cd rom speler moet ik kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stofkapje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-04 11:52
ik ben van plan om een nieuwe cd rom speler te kopen. Ik ben aan het twijfelen tussen LG of a-open. Of heeft iemand nog andere suggesties???? Ik wil in ieder geval geen scsi!!!!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:25
Ik lees hier altijd lovende verhalen over de cd-rom drives van ASUS. Verder ben ik zelf dik tevreden met mijn SCSI Plextor 40x (als je ook maar even een ruim budget hebt is deze de allerbeste keus allround).
Verder heb ik zeer goede ervaringen met AOpen, waar ik ook nog twee 40x modellen van heb en waar ik nooit problemen mee heb.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

Hangt er helemaal vanaf wat je ermee wilt gaan doen en of hij een herrie mag maken.

Houd je van straaljagergeluiden kies dan voor de Aopen, wil je wat minder geluid kies dan voor LG

Even zonder gekheid kijk even op www.come.to/cdspeed daar staat een berg info die nuttig kan zijn voor het maken van een juiste keuze.

Ik ga morgen een nieuwe speler kopen, en als ze 'm hebben kies ik voor een Teac CD-540E, lekker stil en ideale DAE speed ( fijn voor kopieerwerk)

• Statix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-05 18:43
Kijk hier voor een review van allerlei cd/dvd-spelers:
http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=89

Cyberdrive komt als cd-speler als beste uit de bus. Ik heb em zelf ook, en hij is perfect (behalve dattie een beetje veel geluid maakt :D)

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:34
Ik zou voor de Asus 50x gaan. Geen Aopen in ieder geval!

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Verwijderd

Idd, geen aopen, of het moet een dvd/cdrom speler zijn, die zijn OK!

Verwijderd

Asus rules, goede cdrom speler!
heb hem al verscheidene keren bij mensen ingebouwd!
nooit problemen mee :9~

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Ik heb 2 maanden geleden een 52x spelertje van AOpen gekocht en ga morgen de 2e terugbrengen! :(

Bij de eerste ontplofte er een cd in de drive, ook fijn ben terug gegaan en nieuwe gekregen. Week later wil ik booten van mijn win2k-cd en slaat het hele ding vast! Cd kwijt en moet weer terug voor een nieuwe!:(

Kweet nou een ding: geen aopen meer voor mij!!!

Verwijderd

Ik heb een tijdje geleden ook voor deze keuze gestaan en hoorde veel vervelende dingen over aopen (herrie, slopen van cd's etc) dus ik heb een LG 52x (2 zelfs) gekocht.

Prima cdrom, leest alles en is redelijk stil.
En ik weet toevallig dat deze drive sneller open/dicht gaat dan aopen en asus }:)

Asus viel voor mij trouwens af omdat mn Asus 40x na 14 maanden stuk was (/me pissig)

Op www.cdspeed2000.com kun je wat metingen vergelijken mbt data/dae/overall speeds.
Ik zie net dat ie eindelijk de testresultaten van mn LG 52x heeft toegevoegd ;)
DAE was trouwens niet zn sterkste kant.
8-)

Verwijderd

ben ik nou de enigste die geen problemen heeft met een AOpen cd speler ?

ik heb zo'n 40 speed aopen... eigelijk geen probs mee >:)

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:40
Wat je ook koopt: koop in ieder geval GEEN Lite-on. Na een maand doen ze al vaag...

Catch a smile out there!

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 13:06
Heb pas een Asus 40X gekocht, die is echt goed. (Beter als de AOpen 40x/52x)

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 13:56

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

ik heb zelf pas een aopen 50 speed gekocht en ik heb dus echt nergens problemen mee

het kan me ook verder niet schelen of i nu 5 min over een cd kopieren doed of 2 min

• Eastern
  • Laatst online: 23-04 13:06
Op donderdag 01 februari 2001 11:39 schreef Knutsel_smurf het volgende:
ik heb zelf pas een aopen 50 speed gekocht en ik heb dus echt nergens problemen mee

het kan me ook verder niet schelen of i nu 5 min over een cd kopieren doed of 2 min
Nee, maar als hij cdrom niet leest, of super traag (lekker in spellen) of steeds up en down spint dat is suuuuuuuuuuppppppppppppeeeeeeeeerrrrrrrrr irritant.:9

• VlaFlip
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

VlaFlip

format c: , weg d'r mee!!

ik heb ook no problems met m'n aopen.
oja en qua geluid... valt best mee (tenzij je um vergelijkt met een 6x) m'n delta :? maakt echt veel meer herrie dan me aopen en haalt echt bagger transfer rates. (had beter 15 piek meer neer kunnen leggen toen, maarja ut was maar voor een servertje)

en als ut trouwens om de snelheid gaat, kies gewoon de goedkoopste van een merk. hiero 48x en 40x aopen en de 40 speed is sneller!
spint niet eerst te hoog om vervolgens weer naar beneden te moeten. Bij de meeste gefikte cd's haal ik toch niet meer dan 30x (gokje)

DAE scheelt wel iets...

Geef je muis af en toe een stukkie kaas

• Overspeed
Op donderdag 01 februari 2001 11:39 schreef Knutsel_smurf het volgende:

:?
Aopen heeft geen 50x CD-rom speler... Alleen 48x of 52x...

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• henksnap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-10-2021
heb al 2.5 jaar een Aopen 36x drive_NOOIT problemen,word veel gebruikt,
mijn HP 8100 plus writer word heel veel minder gebruikt en is gister overleden(1.5 jaar oud)< na tel.onderhoud met kan ik hem opsturen voor reparatie: ben benieuwd qua kosten

Epox 8rda+,512mb Kinston pc2700,80GB 7200rms Maxtor Liquid,XP2400+,Club 9500 @ 9700, Lite-on 52*32*52,Acer AL732, WIN XP prof.etc

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:58

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

AOpen heeft wel een 50x speler... staat hier nu eentje naast me... is net nieuw :)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

Op donderdag 01 februari 2001 14:47 schreef Overspeed het volgende:

[..]

:?
Aopen heeft geen 50x CD-rom speler... Alleen 48x of 52x...
dan is die van mij zeker nep ofzo?
mmmmmm, er staat toch echt 50x op :)

met papier mache kun je alles maken!!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Heb hier ook een A-Open gehad, niks geen problemen mee ( 2x een 12x en 1x een 40x) en kwa geluid zijn het ook geen straaljagers.

Flickr | Lego collectie

• Overspeed
Op vrijdag 02 februari 2001 11:18 schreef Servowire het volgende:

[..]

woops, keek net ff in de pricewatch, en je hebt gelijk...

Verwijderd

AOpen 52x !! echt perfect, leest alles, hoe beschadigd de CD's ook zijn. (als er hele diepe krassen in zitten, leest geen 1 cd-rom speler ze natuurlijk, de AOpen ook niet!)

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 15:57

Opa

Nu Multifocaal!

Afreey 50x.

Waarom?
- doet DAE als un dolle.
- is redelijk rustig.
- kost een habbekrats.
en de laatste ontdekte ik dit weekend.
Ik stoot met me knie tegen de openstaande cd lade en ik voel hem scheef trekken.
Ikke kijken en inderdaad zat hij kompleet los. Er zaten echter geen breukvlakken op dus er was volgens mij niets stuk. Heb ik het laatje gewoon weer er in geschoven, voorbij de weerstand, en gewoon weer lopen.
Wereldbak.

Kost 89 ex bij Alternate.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Loft
  • Laatst online: 06-05 09:38
Op vrijdag 02 februari 2001 11:18 schreef Servowire het volgende:

[..]

Helemaal gelijk hoor...
Bestaat gewoon Aopen 50 speed..

kijk maar op http://www.chicon.nl
nog steeds leverbaar

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Verwijderd

Voor IDE: TEAC 540e 40-speed
Voor SCSI: Plextor 40-speed

De tweede heb ik zelf en ik ben er heel erg tevreden over. Lekker stil, snel en een hele mooie, constante data stroom. Een DAE met een minimum van 19-speed, dus geen problemen met 'on-the-fly' branden.

De eerste heb ik laatst leren kennen bij een maat van me. In zijn P166-computer had we deze al vorig jaar gezet. Hij maakte toen geen indruk op me, maar toen we laatst een brander in mijn maat's computer hebben we 'm goed leren kennen.
Hij is gewoon net zo snel als mijn Plextor. Hij heeft een minimum DAE van 18, is ook errug stil en loopt erg mooi. Je moet er alleen wel voor zorgen dat er de nieuwste firmware inzit. Zonder had ie een DAE van 4.5 en met dus 18!!!!!

Ik kan je deze spelers van harte aanbevelen! Het is niet voor niets dat beide fabrikantn deze spelers al een tijdje verkopen. De meeste andere fabrikanten halen de beloofde 50/52-speed (bijna) nooit, deze spelers wel hun beloofde 40.

Verwijderd

Sinds 2 dagen in het bezit van een Toshiba XM-6702B (48x). Da''s een heel fijn spelertje, lekker stil en goed snel. Tezamen met m'n Sony CRX-140E brander een perfect koppel :)

Verwijderd

Sony 52x CDROM spelertjes, lezen snel, maken weinig geluid, en gaan 100000x langer mee dan Aopen crapdingen
Pagina: 1