MAX waarde bepalen van een XML element of attribuut HOE?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• I-1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05-2016
Hoi,

Ik heb hier een klein stukje XML code uit een XML bestandje.

<boekenkast>
<boek>
<jaar>1999</jaar>
<naam>boek 1</value>
</boek>

<boek>
<jaar>2005</jaar>
<naam>boek 1</value>
</boek>
</boekenkast>

Nu heb ik een XSLT document erbij gemaakt en ik wil de MAXIMALE waarde van "jaar" laten zien.
In dit geval is het "2005" ... maar ik krijg het niet voor elkaar om het te displayen.

Wat wel gelukt is is optellen, een gemiddelde, een count van elementen maar de MAX waarde bepalen lukt niet.

Wie kan mij hierbij helpen?

Dank je wel,

Verwijderd

http://www.w3schools.com/xpath/xpath_functions.asp
Wanneer je een stukje naar beneden scrollt, kom je de max(arg1,..,argN) tegen, ik denk dat je daar wel verder mee kan komen.

Edit; ik ben zelf op het moment ook nog lerende op het gebied van XML en aanverwante zaken (en nog wel meer dingen maar goed), maar ik kan me iets voorstellen met een for-each loopje e.d.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2006 16:06 ]

• I-1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05-2016
ik ben ook nog lerende ...
Maar met dat Xpath ... daar begrijp ik echt niks van

Heeft iemand een code voorbeeldje ... ik heb het wel geprobeerd maar ik kom er niet uit

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je iets niet begrijpt, dan kun je je inlezen in de materie totdat je het wel begrijpt, of een boek kopen dat het stap voor stap uitlegt. Het gebruik van de max-functie zal echt niet veel verschillen met het gebruik van de count-functie, en zelfs al is dat wel zo, dan is het zelfs voor mij als XSLT/XPath-leek nog aardig begrijpelijk wat er op de pagina die Worteltaart aanhaalt allemaal te vinden is.

Verder geldt in dit topic nog steeds wat ik een tijd geleden al gezegd heb:
-NMe- schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 19:54:
[...]

Waar heb je dan op gezocht? Wat heb je dan wèl gevonden? Waarom voldeed dat niet? Wat heb je al geprobeerd? Wat werkte er niet aan? Waarom niet? Er zijn talloze vragen te bedenken die ons kunnen helpen met het oplossen van jouw probleem, maar je beantwoordt er geen van. Je bent sowieso al een paar keer op de Nettiquette gewezen, en die geldt hier opnieuw; een topic dat in de kern alleen neer komt op een vraag van één zinnetje en waar geen eigen inzet van uitstraalt, voldoet simpelweg niet aan wat we hier op GoT willen zien, aangezien we een discussieforum runnen, en geen quickfix.

Daarnaast is de vraag die je stelt erg eenvoudig zelf op te lossen met een goed boek of een goeie tutorial. Mocht je er daarmee niet uitkomen, dan kan dat natuurlijk, maar dan is GoT niet de plaats om je vraag te stellen. Hier achten we toch een bepaald niveau van basiskennis aanwezig bij onze gebruikers, zodat er een beetje op niveau gediscussiëerd kan worden. Voor vragen als deze kun je misschien beter even kijken op BeginnersWeb. :)
Verder wil ik je graag wijzen op het feit dat je topictitels niet alleen geen tag bevatten maar vaak ook nog eens taalkundig slecht in elkaar zitten. Zie *** Over topictitels in PRG - lezen voor topic openen!!! ***. Daarnaast zou het fijn zijn als je de volgende keer je code op de daarvoor bedoelde manier post: Hoe post je code? / Hoe gebruik je de code tag? :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.