Toon posts:

XP OEM Serial vernaderen NA activatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag/probleem. Voor een klant in Rotterdam heb ik momenteel 15 nieuwe machines staan. Deze zijn hardwarematig allemaal hetzelfde. De klant heeft mij 15 XP Prof (OEM) licenties gegeven om op de machines te installeren. Hiernaast moet ook nog Office 2003 SBE geinstalleerd worden.

Nu kan ik de serial van Office zonder problemen wijzigen, maar mijn vraag is:

Kan ik, met een complete installatie van Windows, Updates, Office en andere software, achteraf, na het activeren, Windows XP Prof een andere serial geven en er voor zorgen dat dit dus ook blijft werken?

Ik heb hier al even contact over gehad met Microsoft, maar die zeggen dat dit niet mogelijk is met een OEM licentie. Nu ben ik niet erg lui aangelegd, maar om op 15 machines alles hetzelfde te installeren en 3 uur per machine bezig te zijn, zie ik niet zo zitten. Wie kan mij helpen?

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-02 16:02

The CarNagE Man

SüperG33K

Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 15:26:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag/probleem. Voor een klant in Rotterdam heb ik momenteel 15 nieuwe machines staan. Deze zijn hardwarematig allemaal hetzelfde. De klant heeft mij 15 XP Prof (OEM) licenties gegeven om op de machines te installeren. Hiernaast moet ook nog Office 2003 SBE geinstalleerd worden.

Nu kan ik de serial van Office zonder problemen wijzigen, maar mijn vraag is:

Kan ik, met een complete installatie van Windows, Updates, Office en andere software, achteraf, na het activeren, Windows XP Prof een andere serial geven en er voor zorgen dat dit dus ook blijft werken?

Ik heb hier al even contact over gehad met Microsoft, maar die zeggen dat dit niet mogelijk is met een OEM licentie. Nu ben ik niet erg lui aangelegd, maar om op 15 machines alles hetzelfde te installeren en 3 uur per machine bezig te zijn, zie ik niet zo zitten. Wie kan mij helpen?
Google is je vriend! ;)

http://www.google.nl/sear...&q=windows+xp+key+changer

Verwijderd

Topicstarter
Dat werkt dus niet, als ik daarna de serial weer uitlees, is het dezelfde als bij de installatie

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:44

lasharor

7 december 2004

Jawel,

1. Open regedit en ga naar de volgende sleutel:
[center]HKey_Local_Machine\Software\Microsoft\WindowsNT\Current
Version\WPAEvents[/center]

klik op oobetimer en verander tenminste 1 cijfer om je installatie weer te deactiveren.
2. nu typ je %systemroot%\system32\oobe\msoobe.exe /a in bij start--> run
klik op de optie om met je telefoon te activeren.
3. in dat scherm klik je op Change product key (Wijzig product code) en verander je je code.
4. Sluit dat venster en reboot je pc.

Ik weet dus niet 100% zeker of dit nu ook met Oem licenties gaat...

VOor niets vertaald :/ :/

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Via deze pagina misschien de juiste tips?
Of volgens deze met hulpprogramma?
Via de laatste link heb ik zelf kortgeleden een niet legale XP pro NL Corp. omgezet naar een geldige XP Pro (OEM licentie).

[ Voor 60% gewijzigd door hardware-lover op 10-11-2006 15:37 ]

Testing, one, two ...

• GH45T
  • Registratie: November 2003
Voor jouw doel is Sysprep uitgevonden, zoek daar maar eens op.

Sowieso vind Windows het niet erg prettig om zonder sysprep op meerdere computers binnen een netwerk te draaien ;)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat wijzigen zou gewoon moeten gaan. Moet je natuurlijk wel ook opnieuw activeren.

Maar je weet dat je de licenties die je dan voor installatie gebruikte, formeel kan weggooien? Die gelden immers alleen voor de PC waar je de licenties bij hebt gekocht.

Trouwens, geef het dan ook even aan als je al zaken had geprobeerd maar die niet werkten (Verwijderd in "XP OEM Serial vernaderen NA activatie"), dan hoeven de mensen dat niet dubbel te roepen :P

Of ik snap het niet goed en zoek je inderdaad gewoon sysprep.

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 10-11-2006 15:37 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 15:36:
Dat wijzigen zou gewoon moeten gaan. Moet je natuurlijk wel ook opnieuw activeren.

Maar je weet dat je de licenties die je dan voor installatie gebruikte, formeel kan weggooien? Die gelden immers alleen voor de PC waar je de licenties bij hebt gekocht.

Trouwens, geef het dan ook even aan als je al zaken had geprobeerd maar die niet werkten (Verwijderd in "XP OEM Serial vernaderen NA activatie"), dan hoeven de mensen dat niet dubbel te roepen :P

Of ik snap het niet goed en zoek je inderdaad gewoon sysprep.
Ik weet dat ik ze formeel kan weggooien, het zijn echter nieuwe licenties, dus geen probleem!

Wat ik reeds geprobeerd heb:

- De KB van MS nagezocht
- Gezocht naar een tool
- Telefonisch contact gehad met MS

Het probleem met sysprep: Ik heb zelf altijd met Volume licenties gewerkt. Nu krijg ik 15 losse licenties. Ik heb dus nu een image, zonder sysprep en met een serial die maar op één machine mag draaien

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2006 15:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
hardware-lover schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 15:33:
Via deze pagina misschien de juiste tips?
Of volgens deze met hulpprogramma?
Via de laatste link heb ik zelf kortgeleden een niet legale XP pro NL Corp. omgezet naar een geldige XP Pro (OEM licentie)
.
Dit was de oplossing, bedankt!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 15:50:
[...]

Dit was de oplossing, bedankt!
Mooi dat het werkt, maar je kunt problemen krijgen als je een image op elke pc zet en vervolgens alleen de serial wijzigt. De SID etc is namelijk gewoon hetzelfde gebleven en dat gaat je netwerk volgens mij niet leuk vinden.

Verwijderd

Topicstarter
GH45T schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 16:01:
[...]

Mooi dat het werkt, maar je kunt problemen krijgen als je een image op elke pc zet en vervolgens alleen de serial wijzigt. De SID etc is namelijk gewoon hetzelfde gebleven en dat gaat je netwerk volgens mij niet leuk vinden.
Dat is verder geen probleem, Ik heb een geweldige tool om de SID mee te veranderen.
Pagina: 1