Toon posts:

[ADSL] Verlenging abonnement KPN ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen week kreeg ik een nogal opdringerige callcenter-medewerker aan de lijn, die mij vertelde dat hij nu een aanbod had, waarbij ik een maand ADSL van KPN gratis zou krijgen.

Ik heb sinds juni 2004 een Wanadoo (Orange) ADSL Lite abonnement via het KPN-netwerk, en dat bevalt mij prima. Dat heb ik deze verkoper duidelijk gemaakt, en ook dat ik niet zit te wachten op een ander abonnement. Ben dan ook nergens mee akkoord gegaan, maar de meneer wou mij wel heel graag een brief sturen, zodat ik er nog eens op m’n gemak over na zou kunnen denken.

Vandaag bracht de post mij de volgende brief, wat dus een ‘bevestiging’ blijkt te zijn:
Geachte heer/mevrouw X,

Hierbij bevestigen wij dat u onze aanbieding om uw ADSL Lite van KPN te verlengen heeft geaccepteerd. Wij danken u hiervoor hartelijk!

U ontvangt van ons 1 maand gratis ADSL Lite van KPN, ter waarde van € 19,94 cadeau. Dit bedrag wordt binnen 2 maanden via uw KPN factuur gecrediteerd.

De verlenging van uw abonnement start op 8 november 2006. Na het verstrijken van één jaar is het abonnement maandelijks opzegbaar. De Algemene Voorwaarden ADSL van KPN zijn van toepassing. U vindt deze op onze internetsite www.kpn.com onder “Voorwaarden en privacy”.

Indien u van mening bent dat bovengenoemde afspraken niet juist zijn of indien u van deze afspraken wilt afzien, dan kunt u binnen 7 dagen schriftelijk contact opnemen met KPN.

Wij wensen u veel plezier met uw ADSL aansluiting van KPN!

Met vriendelijke groet,

Michiel Buitelaar
Directeur Consumentenmarkt
Los van de vraag of dit zomaar kan (ik heb immers mondeling niets toegezegd en ook nergens getekend voor akkoord) heb ik een aantal andere vragen:

Als ik dit goed lees gaat het dus alleen over het KPN-deel? Mijn contract met Orange blijft gewoon bestaan? Dat wordt nergens genoemd in deze brief… Er zaten ook geen andere (inlog)gegevens bij, dus mag ik aannemen dat alles gewoon hetzelfde blijft? Alleen het contract met KPN wordt voor een jaar vastgelegd (terwijl ik er nu elke maand vanaf kan), en als tegenprestatie betaalt KPN mij een maand terug. Of zit het anders?

Waarom doet KPN dit? Ik woon in een gebied waar alleen ADSL via KPN verkrijgbaar is. Overstappen zit er momenteel niet in, dus waar doen ze die moeite voor? Verwachten ze dat Orange (of een andere aanbieder) komend jaar ook in mijn gebied een eigen netwerk heeft en zijn ze bang dat Orange dan al hun klanten van het KPN-netwerk over laten schakelen op hun eigen netwerk? Maar ja, ik woon in een klein dorpje op het platteland, ver buiten de randstad, dus ik vraag me af of dat wel zo snel staat te gebeuren.

Wat is verstandig? Moet ik het maar zo laten en me voor een jaar binden, waarbij ik 2 tientjes kan besparen? Of kan ik beter een brief terugsturen dat ik het graag zo wil laten zoals het was, waarbij ik dus elke maand van KPN af kan, als dat nodig mag zijn (aan Orange zit ik dus nog wel vast t/m juni 2007, waarbij het contract telkens stilzwijgend met een jaar verlengd wordt).

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-01 15:23
Direct ADSL van KPN(0900-0244) bellen, zij kunnnen het opheffen. Wss gaat je gn/ww Wanadoo ongeldig worden omdat het opgezegd wordt en mogelijk wordt je ASDL signaal van Wanadoo van de lijn geflikkerd door KPN.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:27
Mooi is dat toch he, die goochem die je aan de telefoon gehad hebt krijgt waarschijnlijk een kleine bonus bij iedereen die hij weet te overtuigen ofzo. Even een fax sturen naar KPN met ontvangstbevestiging zou ik zeggen.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Haijo schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 17:05:
Direct ADSL van KPN(0900-0244) bellen, zij kunnnen het opheffen. Wss gaat je gn/ww Wanadoo ongeldig worden omdat het opgezegd wordt en mogelijk wordt je ASDL signaal van Wanadoo van de lijn geflikkerd door KPN.
Ik werk op de helpdesk van KPN ADSL en dus ook Direct ADSL en wij kunnen geen ADSL opzeggen en al helemaal niet van Wanadoo/ Orange. Dat klopt niet dus. Ik zou Orange hierover bellen wat de contractstatus is. Ik zou bij KPN een klacht laten maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2006 17:18 ]

• Ceaser
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 17:18:
[...]

Ik werk op de helpdesk van KPN ADSL en dus ook Direct ADSL en wij kunnen geen ADSL opzeggen en al helemaal niet van Wanadoo/ Orange. Dat klopt niet dus. Ik zou Orange hierover bellen wat de contractstatus is. Ik zou bij KPN een klacht laten maken.
let wel dat als er een hop ingeschoten word dat wanadoo automatisch een melding hiervan krijgt vanuit baan en in dat geval waarschijnlijk een opheffing per einde jaarcontract zal inschieten, zo gaat het bij 9 v.d. 10 providers

Verwijderd

Ceaser schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 17:55:
let wel dat als er een hop ingeschoten word dat wanadoo automatisch een melding hiervan krijgt vanuit baan en in dat geval waarschijnlijk een opheffing per einde jaarcontract zal inschieten, zo gaat het bij 9 v.d. 10 providers
Is dit niet erg interne taal van binnen je helpdesk? Hop? Volgens mij kun je beter zeggen dat als je een overstap aanvraagt bij Wanadoo vandaan ipv het woord hop gebruiken?

Maar ja, om even op de vraag in te gaan. Ik denk dat je het beste een klacht naar de KPN kunt sturen omdat ze jouw contract verlengen zonder toestemming. Ik denk dat dit gedaan is om te voorkomen dat je overstapt naar het netwerk van Orange.

• OP13
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je blijft gewoon bij je provider Orange/Wanadoo. Het enige is dat je weer een jaar aan KPN vast zit en dat je daarvoor 1 maand gratis krijgt. Je kunt nog wel van provider wisselen als dit maar één is die via KPN loopt.

Ik heb dit zelf ook, een maand gratis van KPN. En vorig jaar kreeg ik ook zo'n telefoontje waarbij ik zelfs 3 maanden gratis kreeg.

De manier waarop KPN het bij jou heeft gedaan is niet zo netjes. Dat zou je nog kunnen melden bij KPN. Maar als je niet van plan bent om bij KPN weg te gaan zou ik die korting gewoon pakken.

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:49
Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Alleen is hier de situatie nog wat ingewikkelder.
Op het moment hebben we adsl via Wanadoo/orange over het KPN netwerk. Dit is opgezegt ivm. een nieuw abonement dat ik bij speedlinq heb afgesloten. Ook dit nieuwe abonnement loopt weer via het KPN netwerk. De KPN medewerker verzekerde mij dat ook dan hun kortingsactie geldig was aangezien we dus gebruik blijven maken van het kpn netwerk.

Ik ben echter bang dat dit echt het geval is. Te meer omdat bij het nieuwe abonnement het complete bedrag naar speedlinq overgemaaakt word ipv een bedrag aan kpn en een bedrag naar de provider zoals dit bij wanadoo het geval was. Bovendien is de korting die we van KPN krijgen 1 maand wat volgens hun gelijk staat aan 19,95 terwijl het totale maandbedrag bij speedlinq het eerste jaar slechts 9,95 bedraagt.Na het eerste jaar wordt het abonement geld trouwens wel 19,95 dus het zou eventueel kunnen kloppen als je er vanuit gaat dat speedlinq het eerste jaar geld bij legt om zo klanten te kunnen winnen.Volgens de KPN medewerker/verkoper was dit niet ongewoon op de ADSL markt.

Maar al met al ben ik er huiverig voor dat een en ander dadelijk helemaal mis gaat lopen.
Dus ik denk dat waneer ik die brief binnen krijg, dat ik er maar bezwaar tegen ga maken. Tenzij hier iemand excact weet hoe het zit, dan is het misschien het proberen waard.

Lopen er hier toevalig geen KPN medewerkers rond (of mensen met een goede kristallen bol :+ )die het andwoord weten?

Verwijderd

Topicstarter
OP13 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 18:57:
Je blijft gewoon bij je provider Orange/Wanadoo. Het enige is dat je weer een jaar aan KPN vast zit en dat je daarvoor 1 maand gratis krijgt. Je kunt nog wel van provider wisselen als dit maar één is die via KPN loopt.

Ik heb dit zelf ook, een maand gratis van KPN. En vorig jaar kreeg ik ook zo'n telefoontje waarbij ik zelfs 3 maanden gratis kreeg.

De manier waarop KPN het bij jou heeft gedaan is niet zo netjes. Dat zou je nog kunnen melden bij KPN. Maar als je niet van plan bent om bij KPN weg te gaan zou ik die korting gewoon pakken.
Oké, dat is mooi. Ik ben inderdaad niet van plan om bij KPN weg te gaan, want er is op dit moment geen alternatief en de wijkcentrale is te klein om (binnen afzienbare tijd) aangepast te gaan worden. Ik denk dat ik het hier maar gewoon bij laat zitten, hartelijk dank voor alle antwoorden.

• Ceaser
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 18:45:
[...]

Is dit niet erg interne taal van binnen je helpdesk? Hop? Volgens mij kun je beter zeggen dat als je een overstap aanvraagt bij Wanadoo vandaan ipv het woord hop gebruiken?

Maar ja, om even op de vraag in te gaan. Ik denk dat je het beste een klacht naar de KPN kunt sturen omdat ze jouw contract verlengen zonder toestemming. Ik denk dat dit gedaan is om te voorkomen dat je overstapt naar het netwerk van Orange.
om nog even kort offtopic te reageren ;)

KPN kan inderdaad geen abbonement opzeggen voor een klant maar wat ik al eerder zei:
mocht je overstappen, in vaktermen ook wel hoppen genoemd :P , krijgt de huidige provider altijd een melding dat er een overstap zal gaan gebeuren.
Op basis van die melding word je abbonement door de huidige provider vaak beeindigt.

Als helpdesk medewerker zou dat bekend moeten zijn ;) en zit er dus wel degelijk een kern van waarheid in
Pagina: 1