time stamp van digi pic

Pagina: 1
Acties:

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
Is er iemand die me kan vertellen of op de een of andere manier te zien is wanneer een digitale foto daadwerkelijk is gemaakt ?

Stel ik maak vandaag een foto met m'n canon en mail iemand die foto en beweer dan dat die foto 6 maanden geleden is gemaakt, kan iemand dan zien dat dat niet klopt ??

Ik hoop van wel, ik moet namelijk iets zien te bewijzen.

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:30

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Voor echt bewijsmateriaal heb je daar echter niet heel veel aan. Aangezien je die gegevens gewoon kan bewerken volgens mij.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:42
Gompy58 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 15:06:
Is er iemand die me kan vertellen of op de een of andere manier te zien is wanneer een digitale foto daadwerkelijk is gemaakt ?

Stel ik maak vandaag een foto met m'n canon en mail iemand die foto en beweer dan dat die foto 6 maanden geleden is gemaakt, kan iemand dan zien dat dat niet klopt ??

Ik hoop van wel, ik moet namelijk iets zien te bewijzen.
En wat als je de tijd van je fotocamera nu totaal anders hebt staan...??
Dan zegt dat toch nog nix..

Verwijderd

Het enige punt is dat de EXIF informatie weer is afgeleid van de systeemdatum van je camera en tja.... die kan je instellen hoe je zelf wilt.
Het is ook mogelijk om de EXIF informatie aan te passen, maar dat is niet eenvoudig.

Overigens is dit probleem inherent aan de digitale wereld, bijna alle data zijn te spoofen....
Echter ik zou ook gewoon in de EXIF informatie kijken en aan de hand daarvan bij je steling blijven dat de foto van gisteren of vandaag is.
Die informatie kan je uitlezen, bijvoorbeeld met een tooltje als EXIF viewer van Ralf Bibinger (www.amarra.de)

• Lexus!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 15:11:
Het is ook mogelijk om de EXIF informatie aan te passen, maar dat is niet eenvoudig.
Zo moeilijk is dat niet helaas. Je maakt (Met de 'verkeerd' ingestelde cam) of pakt een foto met de juiste EXIF, opent deze in photoshop. Pak de foto waarvan je moet bewijzen dat hij toen gemaakt was, kopieer alles, plak dit in je eerste foto, sla hem op (niet voor met instelling voor web!) en het resultaat is er...

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:30

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

In Paintshop Pro Photo XI zit zelfs gewoon een functie om de datum te corrigeren. Dus nee, moeilijk is dat zeker niet :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Gompy58

Gompy58

Topicstarter
Dat eea op zich te manipuleren is, daar was ik al bang voor.

Probleme is het volgende. Ik heb meterstanden door gegeven bij de aankoop van mijn huis en de verkoper ook. De verkoper is echter niet zo braaf geweest.

Nu heb ik flink wat foto's gemaakt waarin je verschillende stadia van de verbouwing ziet. Die kloppen met de maak data in de foto. ga er maar even vanuit dat ik niet heb gerommeld met die data. Die data van de foto's en de stadia waar eea verkeerde komen daarnaast ook overeen met de nota's van bijvoorbeeld een stucadoor en een vloerenlegger....

Heb je dan iets waarvan je redelijkerwijs kan aannemen dat die data kloppen ?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:47

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Heeft de makelaar de standen niet opgeschreven bij de oplevering?

De makelaar van de verkopende partij had dat bij mij wel gedaan, samen de standen opgeschreven. (Ik had als koper zelf geen makelaar ingeschakeld, dat geld houd ik liever in mijn zak.)

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Je foto's zijn geen overtuigend en wettig bewijs, maar wat jij wilt is dat de leveranciers overtuigd worden. (de handtekening van de makelaar is in dezen inderdaad een zeer handig bewijsmiddel, maar goed...)
Bij die leveranciers heb je overigens wel weer een redelijke kans aangezien je waarschijnlijk kan aantonen dat je in zeer korte tijd zo veel energie hebt gebruikt dat je een henep kwekerij er op na moet hebben gehouden.

Met behulp van je verbouwingsfoto's kan je je verhaal welliswaar niet bewijzen, maar wel aannemelijk maken.

Kortom ga niet in discussie met de verkoper, maar met de leveranciers van gas, water en licht.

• Gompy58

Gompy58

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 16:02:
Je foto's zijn geen overtuigend en wettig bewijs, maar wat jij wilt is dat de leveranciers overtuigd worden. (de handtekening van de makelaar is in dezen inderdaad een zeer handig bewijsmiddel, maar goed...)
Bij die leveranciers heb je overigens wel weer een redelijke kans aangezien je waarschijnlijk kan aantonen dat je in zeer korte tijd zo veel energie hebt gebruikt dat je een henep kwekerij er op na moet hebben gehouden.

Met behulp van je verbouwingsfoto's kan je je verhaal welliswaar niet bewijzen, maar wel aannemelijk maken.

Kortom ga niet in discussie met de verkoper, maar met de leveranciers van gas, water en licht.
Dat is ook wat ik wil, dat de leverancier begrijpt dat er eea niet klopt.

De verkoper heeft me op meerder vlakken genaait dus daar schiet ik niets mee op.

Doel is dat de leverancier idd zegt ... mmm 600 kuub in een hete zomer, en daar dan foto's bij die wellicht niet wettelijk bewijs zijn maar ook een verhaal staven...

daarna zien we wel weer verder

Verwijderd

Tja, wat zal ik zeggen. Gewoon proberen. Nee heb je, Ja kan je krijgen.
Veel succes.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-01 20:15

Barrycade

Through the...

600 kuub?
Wordt wel lastig aanvechten, want ik weet niet of je die tijd ook in dat huis gewoond hebt, want naast verwarming zorgt warm water (bad en douche) en koken ook nog wel een kuub of 30 per maand. En bv een grote gasboiler voor het bad wil ook nog wel een kuubje meer of minder gas gebruiken.

En deze laatste maanden kan je kachel ook nog wel eens aangestaan hebben.
Maar niet geprobeerd is altijd mis.

In ieder geval succes! :)
Pagina: 1