Toon posts:

[vista] games starten niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

Dit is mijn eerste post hier en tevens mijn eerste topic. Ik heb hier al veel rond gesnuffeld het afgelopen jaar en zag hoe erg jullie het op prijs stellen om een goede startpost te hebben.

Nou zit ik dus met het volgende:
- Mijn games starten niet op althans een gedeelte daarvan.
- Need for speed carbon na het eagames logo, als het filmpje wil beginnen.
- Trackmania nations deze start niks op en als ik op bench klik krijg ik een bepaald schermpje, hij heeft het over een fout met de adminrechten :? En dit schermpje vermenigvuldigd zich zeer snel.
- Medal of honnor spearhead heeft hetzelfde verhaal als Need for speed.

Maar nu komt het:
- Het spel generals loopt zonder problemen en heb zelfs het idee dat het beter loopt dan onder xp.

(alle bovenstaande games werken gewoon onder windows xp professional service pack 2)

Specificaties hardware: Vista (rc 2) cijfer

- Pentium 4 515 @ stock speeds : 4
- 2x 512 mb geheugen: 4,5
- Videokaart asus 6800 @ stock: 4,7
- Samsung spinpoint 250 gb (system): 5,5
- Be quiet quad rail 700w voeding: -
- Maxtor diamond 9 160 gb (windows XP): -
- Thermaltake tsunami: -
- Asrock 775i915pl-Sata2 moederbord: -

Specificaties Software:
- Windows vista rc 2 build 5744
- Avast anti virus
- De nieuwste NVIDIA drivers vanochtend (10 november) gedownload.
- Open office
- En nog wat andere kleine dingen die niet nuttig zijn.

Ik heb hier al het vista topic door zitten pluizen en op google gekeken maar ik heb het probleem niet kunnen vinden. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :*). Misschien ligt het eraan dat het een beta versie is. Maar ik zie dat anderen de spellen wel gewoon kunnen draaien onder vista. Dit vond ik dus vrij vreemd.

Als er nog op en/of aanmerkingen zijn op deze post graag melden alstublieft. Dan kan ik het de volgende keer verbeteren.

Alvast bedankt.

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hier een lijst van games die (gedeeltelijk) werken in Vista:

http://www.iexbeta.com/wi..._Compatibility_List#Games

Verder kan je niet verwachten dat alle games gelijk werken op Vista.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je überhaupt al de compatibility-mode geprobeerd? ;)
NFS doet het in ieder geval wel als je hem op XP-compatibility zet. Of 98-compatibility. Een van de 2 :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Trackmania Nations gebruikt Starforce (ja echt) en ik heb deze ook niet werkend gekregen, ondanks dat ik op mijn vorige (tijdelijke) Vista-installatie ook een bèta-versie van die crap erop heb gezet.

Bij NFS Carbon schijnt het te helpen als je de movies-map renamed en Windows 98-compatibiliteitsmodus gebruikt.

Medal of Honor Spearhead is inmiddels aan de overjarige kant en daar zul je waarschijnlijk mee moeten leren leven.

0.0

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt ga ik is proberen met nfs. Ach en spearhead kan ik ook wel spelen op de xp instalatie.

Bedankt alvast.

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-11-2025

roma0803

Lost

Voor mij werkt NFS Carbon wel in Administrator modus en W98 Compatibility.

Edit:
Wat vet jammer is is dat ik m'n bewaarde (XP) profiel niet meer kan laden en dus de game weer overnieuw moet beginnen. "Can not load profile" of zoiets.... boehoehoe.... ;(

[ Voor 55% gewijzigd door roma0803 op 11-11-2006 16:21 ]

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:20
roma0803 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 15:17:

Edit:
Wat vet jammer is is dat ik m'n bewaarde (XP) profiel niet meer kan laden en dus de game weer overnieuw moet beginnen. "Can not load profile" of zoiets.... boehoehoe.... ;(
Dit werkt bij mij ook op mijn laptop met vista.
Alleen onder het spelen klapt hij eruit en gaat naar windows.

Ligt dit aan de driver dat die nog niet zo goed zijn?
(heb de vista 32bit mobilty x700 erop staan)

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-02 13:35
roma0803 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 15:17:

Edit:
Oh bij mij heeft ie het profiel wel gewoon kunnen laden
Ik gebruik Vista op mijn laptop met NFS Carbon en dat gaat prima, heb alleen de movies map hernoemd... Alleen sinds vandaag gaat NFS heel traag :?

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-11-2025

roma0803

Lost

Ben erachter dat je het exact zelfde serienummer moet gebruiken, anders laadt ie de saved game niet in de nieuwe installatie.

Verder lijkt Carbon nu goed te werken. Zoals gezegd, W98 compatibility mode en run as administrator. Geen mappen hernoemd tot nu toe.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:25
Tja in de toekomst zullen veel meer oude spellen compatible worden als DirectX 9Ex (voorheen DirectX 9L) wordt gelanceerd, maar daar omtrent is het op dit moment verdacht stil. Hoop toch dat het zeer binnenkort duidelijk wordt wanneer het komt, want dat is de enige beperking die mij er van weerhoudt volledig op Vista over te gaan.

Verwijderd

FaNtJuH schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 16:35:
[...]

Oh bij mij heeft ie het profiel wel gewoon kunnen laden
Ik gebruik Vista op mijn laptop met NFS Carbon en dat gaat prima, heb alleen de movies map hernoemd... Alleen sinds vandaag gaat NFS heel traag :?
Hernoemen naar..?
Pagina: 1