[outlook (express)]

Pagina: 1
Acties:
  • 515 views sinds 30-01-2008

• TheScorpio
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-04 15:04
We hebben een heel raar probleem.

Bij het verzenden van mail via outlook of outlook express, krijgen we de volgende foutmelding;

Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is xxx@xxx.com. Onderwerp 'test', Account: 'smtp.xxx.nl', Server: 'smtp.xxx.com', Protocol: SMTP, Reactie van server: '504 5.5.2 <shuttle>: Helo command rejected: need fully-qualified hostname', Poort: 465, Beveiligd(SSL): Ja, Serverfout: 504, Foutnummer: 0x800CCC79

Deze foutmelding krijgen we niet als we met Thunderbird werken. Nu hebben we een hele hoop klanten, en het is niet reeel om van ze te verwachten allemaal maar over te stappen op een knappe mail cliënt.

Het probleem doet zich ook alleen voor bij Multikabel abonnees.

Nu hebben we dit al gevonden;
http://www.cygwin.com/ml/cygwin/2003-09/msg00489.html

Ik heb al wat in m'n registry lopen etteren, en op google gezocht, maar kan er ook niet echt uitkomen hoe ik m'n global domain instel. We hebben de DNS prefix etc. ook al ingesteld, maar niets mag baten.

Nu hebben we dit probleem al 4-5 keer gehad in 2 weken tijd, dus het is geen incident (windows corrupt oid) lijkt ons.

Iemand bekend met dit probleem?

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
hmm.. lijkt me dat de server verwacht dat je email-programma een mooiere hostname meestuurt. Is het geen idee om de SMTP server van je internetprovider te gebruiken? Die zal waarschijnlijk deze eis niet hebben..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• TheScorpio
axis schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 14:25:
hmm.. lijkt me dat de server verwacht dat je email-programma een mooiere hostname meestuurt. Is het geen idee om de SMTP server van je internetprovider te gebruiken? Die zal waarschijnlijk deze eis niet hebben..
we werken met imap, dus volgens mij is het geen optie om dat zo in te stellen. Verder nee, dit willen we ook niet. Staat niet echt professioneel.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:22
Kun je niet versturen zonder SSL? Probeer dat eens of dat wel werkt.

Is er misschien authencitcatie nodig om te verzenden? Heb je dat al geprobeerd? en misschien dan gebruikersnaam@provider.nl

• TheScorpio
Flappie schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 14:28:
Kun je niet versturen zonder SSL? Probeer dat eens of dat wel werkt.

Is er misschien authencitcatie nodig om te verzenden? Heb je dat al geprobeerd? en misschien dan gebruikersnaam@provider.nl
Het werkt overal, behalve met outlook (express) i.c.m. een multikabel aansluiting. De beveiliging eruit slopen is geen optie.
'k Heb multikabel net ook gemaild, maar die service kennende... :O

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Als je niet wilt dat de klanten de MK SMTP gebruiken, is het helemaal niet de bedoeling dat de klanten hun mailclient anders instellen lijkt me. Dus het is een serverside probleem. Welke server precies? En welke instellingen daarvan?

offtopic:
Ik heb altijd meer dan prima service gehad van MK O+

Stel trouwens ajb. even een betere topictitel voor, middels topicreport (handje linksboven). De huidige zegt niets en geeft nog eens de verkeerde applicatie de "schuld" ook. je topic zal ook worden verplaatst o.b.v. antwoorden op bovenstaande.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
TheScorpio schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 14:28:
[...]
we werken met imap, dus volgens mij is het geen optie om dat zo in te stellen. Verder nee, dit willen we ook niet. Staat niet echt professioneel.
IMAP is een methode om mail te lezen, heeft niets te maken met uitgaande mail, dat zal toch over SMTP gaan..

En kun je toelichten wat je bedoelt met het professionele beeld? Denk je dat elke ontvanger de source headers van je mails gaat doorlichten ofzo? Het is redelijk standaard om de SMTP server te gebruiken die je krijgt bij de provider van je ISP.. Heeft niets te maken met je emailadres ofzo als je dat denkt.. Misschien moet je even kijken wat het verschil is tussen POP3/IMAP/SMTP, is interessante achtergrondinformatie.

Daarnaast heb je het over 'we', en 'een heleboel klanten', dus ik snap niet precies hoe alles in elkaar zit, maar jij beheert een kantoor met medewerkers die naar klanten mailen ofzo? Dan is natuurlijk een makkelijke oplossing een lokale mail relay opzetten. Elke windows doos heeft standaard al een virtual SMTP server. Nog betere optie zou een lokale full-blown mailserver zijn, maar gezien het niveau lijkt me dat nog niet echt handig op dit moment.

[ Voor 22% gewijzigd door axis op 10-11-2006 14:48 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• TheScorpio
axis schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 14:46:
[...]

IMAP is een methode om mail te lezen, heeft niets te maken met uitgaande mail, dat zal toch over SMTP gaan..

En kun je toelichten wat je bedoelt met het professionele beeld? Denk je dat elke ontvanger de source headers van je mails gaat doorlichten ofzo? Het is redelijk standaard om de SMTP server te gebruiken die je krijgt bij de provider van je ISP.. Heeft niets te maken met je emailadres ofzo als je dat denkt.. Misschien moet je even kijken wat het verschil is tussen POP3/IMAP/SMTP, is interessante achtergrondinformatie.

Daarnaast heb je het over 'we', en 'een heleboel klanten', dus ik snap niet precies hoe alles in elkaar zit, maar jij beheert een kantoor met medewerkers die naar klanten mailen ofzo? Dan is natuurlijk een makkelijke oplossing een lokale mail relay opzetten. Elke windows doos heeft standaard al een virtual SMTP server. Nog betere optie zou een lokale full-blown mailserver zijn, maar gezien het niveau lijkt me dat nog niet echt handig op dit moment.
We werken met SSL beveiliging, ontvangen en verzonden mail. Dit ivm security. Dit kan niet bij Multikabel.
We hebben 3 servers staan bij een grote isp, en daar draaien mailboxen en websites op. De klant (we bouwen websites) gaan via hun internet provider naar onze servers.
Verders ziten we met gebruikers van een 'doorsnee gebruikers' niveau. Een overstap van outlook express naar thunderbird is voor sommige al 'major'.

We zijn dus ècht opzoek naar een oplossing voor dit probleem, daar dit probleem zich alleen bij Multikabel voordoet, en bij geen enkele andere klant.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Tijdelijk dicht...
Check even je berichten :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.