Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 18:35:
En waarom zou ik ook per se meerdere features moeten hebben op een music player?
Alleen maar hebben om ze te hebben? Ik doe er verder helemaal niets mee. Het lijkt mij weer een ingesteldheid van per se 'pro' te willen zijn om 'pro' over te komen. Wat een contradictio in terminis is als het over draagbare muziek spelers gaat. Iedereen weet dat je voor de sublieme muziekervaring niet daar moet zijn, maar bij kwalitatieve vaste opstellingen met minder compromissen waar je rustig muziek kan luisteren.
Nee, het zijn gewoon features die ik wil hebben

Niet alle features zijn even nodig, maar een extra feature is natuurlijk altijd mooi meegenomen.
Bij draagbare muziekspelers wil ik alleen music 'on the go'. Er is meestal toch achtergrond geluid. Een beetje afleiding bij lange verplaatsingen of sporten. Ik heb helemaal geen zin om pagina's aan equalizer settings te doorlopen, honderden instellingen terug te vinden op een beperkt bruikbaar klein scherm met gebrekkige interface (per definitie het geval bij kleine apparaten)
Ik wel, verschillende mensen, verschillende eisen

Ik wil dus al die 'hustle' niet. Muziek erop zetten en luisteren maar. Als jij veel plezier beleeft met prielen op je player en alle settings 100% te customisen, dat moet jij weten. Ik heb wel betere dingen te doen. Ik houd me gewoon aan wat de fabrikant me voorstelt, zij zullen ook wel weten hoe het moet zeker?
Nee, dat zeg ik ook, mensen kunnen verschillende eisen hebben. Ik wilde slechts aangeven dat de iPod helemaal niet dé mp3speler is, maar slechts populair is.
En video kijken op zoiets vind ik al helemaal belachelijk. Alsof ik zo geobsedeerd ben door de 'gadget mania' dat ik op elk moment van de dag series of films wil kijken. Dat kan perfect rustig aan m'n bureau. En wat heb je er nu uiteindelijk aan dat je op een mini schermpje zit te staren om video te kijken, lekker boeiend... Het geeft weinig voldoening en het voelt vreemd. Soms vraag ik me af of veel van die dingen gedaan worden omdat het echt iets is wat fijn is om te doen, of gewoon omdat het kan. Lekker mee-evolueren met de nieuwste trends....
Ik gebruik het dus ook daadwerkelijk. Meeste tijd luister ik gewoon naar audio, maar als ik tussen de colleges door niks te doen heb ga ik een videoclip kijken, of een aflevering van The Simpsons. Super imo

Bediening is ook belangrijk. Veel van die alternatieve spelers hebben overal knoppen zitten. Bij de iPods zijn het allemaal front buttons, alleen daar, gemakkelijk toegankelijk. (sony heeft van die flash players met kleine knoppen op de onmogelijkste plaatsen.)
Bediening is zeker belangrijk. Verder ook persoonlijk wat je handig vindt.
Genoeg off topic, ik ga er verder ook niet op terugkomen

Ik ook
Kortom: verschillende mensen, verschillende eisen, ik wilde slechts aangeven dat de iPod niet dé mp3speler is. Er zijn spelers met meer features, maar het is maar net waar je waarde aan hecht. Een perfecte speler bestaat niet, en zal er ook nooit zijn.
Aan de TS, het is verder echt helemaal persoonlijk. Weeg goed de voor en nadelen af en kijk waar je je het beste bij voelt. Iedereen zal hier namelijk z'n eigen voorkeuren geven. Bij mij zou dat zonder twijfel de nano zijn. Als je veel video kijkt moet je bij de player zijn met het grootste scherm. (welke ik dan weer iets te bulky vind)
Eens.
ontopic:
Zoals ik al zei, maak eerst eens een lijstje met eisen die jij aan een speler stelt en ga dan kijken bij welke speler je uitkomt. Eventueel kun je de beide spelers ook nog bij de MM gaan bekijken, even in je hand houden, even mee spelen ed, zodat je een beter idee krijgt
[
Voor 3% gewijzigd door
RoD op 10-11-2006 20:03
]