Nieuwe iPod, maar welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quicksilver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10 17:39

Quicksilver

Catch these hands

Topicstarter
Oke het zit zo, ik heb meegedaan aan een onderzoek waardoor ik volgende maand 275€ krijg. Leuke kerst bonus al zeg ik het zelf :D

Ik heb nu een iPod mini van 4 Gb, hij is alleen langzaamaan aan het overlijden, de batterij houdt het nog maximaal 1.5 uur vol. Maw hij is aan het einde van zijn leven en hij heeft me 3 jaar goed gediend.

Nu wil ik dus een nieuwe iPod, maar ik weet niet welke ik moet kiezen, de 8Gb nano of de 30Gb video versie...

Voordeel van de nano is dat hij kleiner is (maar ook cheaper en breekbaarder aanvoelt) en dat hij langer met de batterij doet. Voordeel van de video is dat je er video\'s op kunt kijken en dat hij maar liefst 30Gb groot is (maar ook minder lang met de batterij doet).

Welke raden jullie me aan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-10 21:42
Daar kan toch geen advies op worden gegeven? Je geeft het zelf al aan.
Video's -> 5.5G iPod
(goed) draagbaar -> Nano

Ze kosten beide bijna evenveel. Ik heb zelf de Nano en heb er geen moment spijt van gehad. Hartstikke degelijk en stijlvol apparaatje. Heb zelf voorheen een 'grote' 15Gb iPod gehad, en die beviel ook goed. Alleen heb ik niet al die ruimte nodig. Op de 8Gb van de Nano past een leuke selectie van mijn favoriete muziek.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je zowieso al in deze categorie (grote) opslagvolumes zoekt, en je hebt er het budget voor, dan zou ik zonder twijfel de 8Gb flash nemen.

Vandaag zou ik echt geen hard disk meer nemen in een mobiel apparaat. (ook al heb je drie jaar gedaan met je mini). Ik zou altijd al voor flash gekozen hebben, tegenwoordig is dat nog extra aantrekkelijk omdat 2-4-8 Gb toch al netjes is voor een mp3 speler.

Lichter, schokbestendiger, kleiner, zuiniger op batterij. Noem maar op. En die zijn echt niet breekbaar hoor. (tenzij je met brute kracht gaat proberen die kapot te maken, maar wie doet dat nu. In gewoon dagdagelijks gebruik zou ik het heel raar vinden als die zomaar zou breken. Ik denk niet dat hier iemand rondloopt met een fysiek gebroken iPod Nano)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35

Mooody

elmoody

Je kan jezelf beter de vraag stellen welke mp3-speler je wil. Er zijn zoveel meer (betere) alternatieven voor de iPod gekomen. De iPod springt er nu alleen nog maar uit door zijn design, de rest blijft helaas wat achter bij concurrenten als iAudio, Creative en iRiver.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=26824068,noline]Ik zou altijd al voor flash gekozen hebben, tegenwoordig is dat nog extra aantrekkelijk omdat 2-4-8 Gb toch al netjes is voor een mp3 speler.
Wat maar weer duidelijk aangeeft dat TS het lekker zelf moet weten. Er is namelijk niets zo verschillend als smaken en daar kun je dus heel lang over twisten.

Ik vind 8Gb echt veel te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quicksilver

Quicksilver

Catch these hands

Topicstarter
Mooooody schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 14:12:
Je kan jezelf beter de vraag stellen welke mp3-speler je wil. Er zijn zoveel meer (betere) alternatieven voor de iPod gekomen. De iPod springt er nu alleen nog maar uit door zijn design, de rest blijft helaas wat achter bij concurrenten als iAudio, Creative en iRiver.
ik wil gewoon weer een iPod. Omdat ik al 3 jaar met dat ding werk en het heeft mij nooit teleurgesteld. Ik ben een gewoontediertje. :)

Oke, ander gesteld; heeft hier iemand een nieuwe iPod video, en hoe is het batterijverbruik??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Gaan voor 'n iPod video!

Via www.chear.nl heb je 'n nieuwe voor 265,-
30 GB is gewoon onwijs relaxed en 't ding speelt films af echt werkelijk prachtig!!!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Daar is simpelweg geen antwoord op te geven. Het zijn beide iPods, maar dan met verschillende eigenschappen. Kies degene met de eigenschappen waar jij de meeste waarde aan hecht, dat kan niemand anders voor je doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet helemaal akkoord. Ik was gisteren ook wat aan het rondsurfen op zoek naar een nieuwe mp3 speler, en ik kwam toch altijd terug bij iPod. Zelfs al hoef ik niet per se een iPod, of zelfs als ik specifiek zocht naar iets wat geen iPod was, omwille van de iTunes-iPod combo. Dat zou ik er dan zelfs bijnemen (al zou het een beetje tegen mijn zin zijn).

iRiver is evenzeer vrij duur, dus waarom iRiver verkiezen boven iPod. Design van iRiver is trouwens vaak ronduit lelijk.
Creative is nog belachelijker. Ga op hun site en wordt geconfronteerd met 25 verschillende types mp3 speler. Daar knap ik dus al op af. Het product aanbod bij apple is veel cleaner. Mooi onderverdeeld naar smaak, voorkeur, en voor elk wat wils. En dat met 3 (!) iPod lijnen. En de creatives zijn vaak ook niet mooi. Design is voor een mp3 speler nu ook niet zo belangrijk, maar er zijn grenzen! Je geeft er toch redelijk veel geld aan uit, dus wil je ook een mooi gadget in je handen.
Iets waar je met tevredenheid kan naar kijken. En iPod's zijn nu eenmaal enorm sleek en mooi als het op ontwerp aankomt. En ontwerp is voor mij even belangrijk.
iAudio heb ik nog niet naar gekeken, maar ik verwacht ook niet veel soeps.

Hoe je het ook bekijkt, iPod is nog steeds de norm voor een music player. De belichaming van wat bijna de perfecte mp3 speler is. Wat heb je aan tientallen functies, ik gebruik de meeste toch niet. (enige wat ik vaak gebruikte was de FM functie op m'n flash speler, maar goed...) Het blijft een mobiel apparaatje om op een gemakkelijke manier naar muziek te luisteren.

Waarom de concurrentie zoiets niet kan is mij een raadsel, kopieer het anders gewoon. Maar de cleane look springt gewoon boven al de rest uit.

Enige wat in de buurt komt van het idee achter een iPod is de Zune, maar die is nog lang niet beschikbaar, en ik zoek flash en geen HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 14:35:
Enige wat in de buurt komt van het idee achter een iPod is de Zune, maar die is nog lang niet beschikbaar, en ik zoek flash en geen HDD
Waarom perse flash en geen HDD?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:55
Hoe groot is je muziekbibliotheek?
Heb je genoeg aan 8 gb?
Loop je hard?
Ben je onhandig?

De belangrijkste vragen wat mij betreft.
Hoeveel muziek heb je en hoeveel muziek wil je op de iPod hebben? Is 8 gb genoeg voor jou?
Ben je een hardloper? Dan is de iPod Video geen goede keus ( mits je muziek luistert tijdens het hardlopen.
Ben je onhandig? Ik heb zelf een 1Gen. Nano en die heb ik al een aantal keer behoorlijk hard laten vallen. Als jou dat ook wel eens gebeurt zou ik sowieso geen Nano nemen.

Ikzelf zou gaan voor de 30 gb video. Dit vooral omdat ik het prijsverschil gewoon te klein vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[...]

iRiver is evenzeer vrij duur, dus waarom iRiver verkiezen boven iPod. Design van iRiver is trouwens vaak ronduit lelijk.
iriver heeft een paar goede en goedkope flash spelers, voor de rest is hun aanbod in nieuwe spelers tamelijk beperkt. Maar wat ze maken is goed spul. Super degelijk.
Creative is nog belachelijker. Ga op hun site en wordt geconfronteerd met 25 verschillende types mp3 speler. Daar knap ik dus al op af. Het product aanbod bij apple is veel cleaner.
Op de site van Creative hebben ze alle meuk die ze de laatste jaren uitgebracht hebben. De spelers van Creative die nu "in" zijn is misschien een totaal van 4 spelers.
Mooi onderverdeeld naar smaak, voorkeur, en voor elk wat wils. En dat met 3 (!) iPod lijnen.
Dat vind jij. Ik vind bijvoorbeeld een iPod helemaal niks, veel te beperkt :) Voor jou voldoet het misschien, maar dat geldt niet voor iedereen.
En de creatives zijn vaak ook niet mooi. Design is voor een mp3 speler nu ook niet zo belangrijk, maar er zijn grenzen! Je geeft er toch redelijk veel geld aan uit, dus wil je ook een mooi gadget in je handen. Iets waar je met tevredenheid kan naar kijken. En iPod's zijn nu eenmaal enorm sleek en mooi als het op ontwerp aankomt. En ontwerp is voor mij even belangrijk.
Dat is puur persoonlijk.
iAudio is een van de betere merken op deze aardbol, misschien eerst even rondkijken voordat je zoiets zegt ;)
Hoe je het ook bekijkt, iPod is nog steeds de norm voor een music player. De belichaming van wat bijna de perfecte mp3 speler is. Wat heb je aan tientallen functies, ik gebruik de meeste toch niet. (enige wat ik vaak gebruikte was de FM functie op m'n flash speler, maar goed...) Het blijft een mobiel apparaatje om op een gemakkelijke manier naar muziek te luisteren.
Hij is absoluut niet perfect, hij is slechts populair. Waarom? Dat weet ik niet, stukje marketing, uiterlijk, enz. Hij mist voor mij persoonlijk zoveel features dat ik hem verre van perfect vind. Maar het is wel een feit dat de iPod mateloos populair is natuurlijk.
Waarom de concurrentie zoiets niet kan is mij een raadsel, kopieer het anders gewoon. Maar de cleane look springt gewoon boven al de rest uit.
De concurrentie probeert dat zeker, er zijn zat iPod klonen geweest. Gelukkig zijn er ook nog merken die waarde hechten aan andere aspecten in een mp3speler.

Een iPod is best een leuke speler, dat ben ik met je eens. Maar niet iedereen heeft dezelfde eisen als jou en zal er ook zo over denken. Er zijn zat alternatieven voor de iPod. En voor sommige mensen zijn die alternatieven ook beter. Maar het is maar net waar jij het meeste waarde aan hecht. Net zoals de TS moet kiezen waar hij de meeste waarde aan hecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb je de nieuwe Nano wel gezien? Die voelt namelijk helemaal niet zo breekbaar als de oude Nano en eerder vergelijkbaar met de Mini. Hij heeft alleen geen HDD zoals de Mini maar flash dus is eigenlijk zelfs nog beter bestand tegen allerlei dagelijkse mishandeling.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Mag ik dan aan jou vragen wat je in een andere audiospeler meer vindt dan in een iPod? Kan me namelijk niet voorstellen dat het concept audio-apparaat zo geweldig is dat een ander apparaat zoveel betere features kan hebben...

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik denk dat het niet meer alleen gaat om 'audio'
Tegenwoordig kunnen geavanceerdere spelers ook video aan en foto's showen.
Sommige spelers bevatten Wi-Fi (of gaan bevatten dan) waarmee je op internet kan (Archos)
Voor andere spelers zijn er docking-stations te koop waarmee je rechtstreeks tv op kan nemen (Archos)
Sommige spelers hebben 'n functie om via Wi-Fi geluid/ foto's over te zenden naar andere spelers (Zune)
Andere spelers bevatten weer 'n FM-tuner waarmee je dus radio kunt luisteren (Creative/ Zune)
Als laatste is de iPod erg beperkt met de formaten waarmee hij overweg kan...

Ook de superhype rond Apple's iPod zorgt er nog steeds niet voor dat, dat HET apparaat is!

[ Voor 24% gewijzigd door CLB op 10-11-2006 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Iets waar je met tevredenheid kan naar kijken. En iPod's zijn nu eenmaal enorm sleek en mooi als het op ontwerp aankomt. En ontwerp is voor mij even belangrijk.

Philips heeft mooiere spelers, minder groot schermpje, ook geen videofunctionaliteit(films kijken op de grootte van een ruiten vier is toch niet handig). Maar vele malen mooier en ook veel cleanere look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quicksilver

Quicksilver

Catch these hands

Topicstarter
CLB schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 16:04:
Ik denk dat het niet meer alleen gaat om 'audio'
Tegenwoordig kunnen geavanceerdere spelers ook video aan en foto's showen.
Sommige spelers bevatten Wi-Fi (of gaan bevatten dan) waarmee je op internet kan (Archos)
Voor andere spelers zijn er docking-stations te koop waarmee je rechtstreeks tv op kan nemen (Archos)
Sommige spelers hebben 'n functie om via Wi-Fi geluid/ foto's over te zenden naar andere spelers (Zune)
Andere spelers bevatten weer 'n FM-tuner waarmee je dus radio kunt luisteren (Creative/ Zune)
Als laatste is de iPod erg beperkt met de formaten waarmee hij overweg kan...

Ook de superhype rond Apple's iPod zorgt er nog steeds niet voor dat, dat HET apparaat is!
Als ik zeg dat ik een iPod wil, dan betekend dat niet dat ik een Creative ofzo wil, maar gewoon simpel een iPod. Dit topic gaat daar over, niet over welke mp3 speler ik wil, maar welk type iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

domi235 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 16:02:
[...]

Mag ik dan aan jou vragen wat je in een andere audiospeler meer vindt dan in een iPod? Kan me namelijk niet voorstellen dat het concept audio-apparaat zo geweldig is dat een ander apparaat zoveel betere features kan hebben...
Het allerbelangrijkste: Ik wil UMS. Meer audio-features (iAudio is hier goed in, met mijn huidige Archos speler zit ik helaas wat verkeerd), denk bijvoorbeeld aan een uitgebreide equalizer, SRS en dat soort dingen. Verder is de codec support ook niet echt geweldig (iAudio doet dit erg goed). Video features vind ik er matig, kijk bijvoorbeeld eens naar wat de Zen Vision:M aan features heeft, en de nieuwe Archos apparaten. Verder vind ik de combinatie van mappen support icm een media library persoonlijk lekker werken. De iPod ondersteund helaas geen mappen maar gooit alles in een library. Verder vind ik de manier van navigeren op de iPod onhandig en lastig. Archos doet dit naar mijn mening weer erg goed dmv een soort van bureablad met icoontjes. Ontzettend handig en intuïtief.
Ik kan nog wel even doorgaan, maar dit waren de "grootste" minpunten van de iPod imo.
Als audiospeler vind ik de iPod niet slecht, maar voor de videofeature kun je imo echt beter naar een andere fabrikant gaan, maar dat terzijde.
Verder ben ik het eens met wat CLB zegt.

Een goed voorbeeld van een speler met véél features is de Trekstor Vibez Ontzettend lelijk ding, maar wauw wat een features :)

Behoorlijk offtopic btw :X
Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 16:18:
[...]

Philips heeft mooiere spelers, minder groot schermpje, ook geen videofunctionaliteit(films kijken op de grootte van een ruiten vier is toch niet handig). Maar vele malen mooier en ook veel cleanere look.
Philips heeft op papier leuke spelertjes, maar vaak brakke software en kwalitatief vind ik ze ook niet super.
Quicksilver schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 16:23:
[...]

Als ik zeg dat ik een iPod wil, dan betekend dat niet dat ik een Creative ofzo wil, maar gewoon simpel een iPod. Dit topic gaat daar over, niet over welke mp3 speler ik wil, maar welk type iPod.
Juist, en aangezien je je keus al tot 2 spelers beperkt hebt met verschillende features, is het aan jou waar je de meeste waarde aan hecht.
Stel eens een lijstje op met eigenschappen waar jij het meeste waarde aan hecht. Dan kom je automatisch uit bij een van die twee spelers :)

[ Voor 12% gewijzigd door RoD op 10-11-2006 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 16:32:

[...]
Philips heeft op papier leuke spelertjes, maar vaak brakke software en kwalitatief vind ik ze ook niet super.
[...]
Nee, iTunes is lekker. Philips ding kan je gewoon als massaopslag ding gebruiken hoor. Of met WMP. En er is niks mis met de kwaliteit van mijn HDD6320 O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waarom zou ik ook per se meerdere features moeten hebben op een music player?

Alleen maar hebben om ze te hebben? Ik doe er verder helemaal niets mee. Het lijkt mij weer een ingesteldheid van per se 'pro' te willen zijn om 'pro' over te komen. Wat een contradictio in terminis is als het over draagbare muziek spelers gaat. Iedereen weet dat je voor de sublieme muziekervaring niet daar moet zijn, maar bij kwalitatieve vaste opstellingen met minder compromissen waar je rustig muziek kan luisteren.

Bij draagbare muziekspelers wil ik alleen music 'on the go'. Er is meestal toch achtergrond geluid. Een beetje afleiding bij lange verplaatsingen of sporten. Ik heb helemaal geen zin om pagina's aan equalizer settings te doorlopen, honderden instellingen terug te vinden op een beperkt bruikbaar klein scherm met gebrekkige interface (per definitie het geval bij kleine apparaten)

Ik wil dus al die 'hustle' niet. Muziek erop zetten en luisteren maar. Als jij veel plezier beleeft met prielen op je player en alle settings 100% te customisen, dat moet jij weten. Ik heb wel betere dingen te doen. Ik houd me gewoon aan wat de fabrikant me voorstelt, zij zullen ook wel weten hoe het moet zeker?

En video kijken op zoiets vind ik al helemaal belachelijk. Alsof ik zo geobsedeerd ben door de 'gadget mania' dat ik op elk moment van de dag series of films wil kijken. Dat kan perfect rustig aan m'n bureau. En wat heb je er nu uiteindelijk aan dat je op een mini schermpje zit te staren om video te kijken, lekker boeiend... Het geeft weinig voldoening en het voelt vreemd. Soms vraag ik me af of veel van die dingen gedaan worden omdat het echt iets is wat fijn is om te doen, of gewoon omdat het kan. Lekker mee-evolueren met de nieuwste trends....

Ik heb nu een mp3 speler met redelijk wat functies, en ik gebruik ik nauwelijks een paar van. Een schermpje vind ik wel handig :P En verder gebruik ik ook redelijk wat de FM functie. Dat was het zowat. Ik zet er muziek op om te luisteren. Ik deel verder geen muziek met anderen.

Bediening is ook belangrijk. Veel van die alternatieve spelers hebben overal knoppen zitten. Bij de iPods zijn het allemaal front buttons, alleen daar, gemakkelijk toegankelijk. (sony heeft van die flash players met kleine knoppen op de onmogelijkste plaatsen.)

Genoeg off topic, ik ga er verder ook niet op terugkomen :)

Aan de TS, het is verder echt helemaal persoonlijk. Weeg goed de voor en nadelen af en kijk waar je je het beste bij voelt. Iedereen zal hier namelijk z'n eigen voorkeuren geven. Bij mij zou dat zonder twijfel de nano zijn. Als je veel video kijkt moet je bij de player zijn met het grootste scherm. (welke ik dan weer iets te bulky vind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor de Nano gaan. Dit om 2 redenen.

- Ik ben zelf niet langer dan 1,5 uur onderweg op een dag. Dat redt je makkelijk met 8GB. Je wisselt wat af, en na 'n maand verfris je 't weer met verse muziek.
- Video's kijken doe ik thuis op mijn tv, macbook, of pc. Ik ga daarvoor niet op een scherm van 3 bij 4 cm kijken. Ik merk het aan m'n telefoon (qtek 9100), dacht ook dat ik lekker films zou gaan kijken, in praktijk komt daar bij mij weinig (of eigenlijk niets) van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 18:35:
En waarom zou ik ook per se meerdere features moeten hebben op een music player?

Alleen maar hebben om ze te hebben? Ik doe er verder helemaal niets mee. Het lijkt mij weer een ingesteldheid van per se 'pro' te willen zijn om 'pro' over te komen. Wat een contradictio in terminis is als het over draagbare muziek spelers gaat. Iedereen weet dat je voor de sublieme muziekervaring niet daar moet zijn, maar bij kwalitatieve vaste opstellingen met minder compromissen waar je rustig muziek kan luisteren.
Nee, het zijn gewoon features die ik wil hebben :) Niet alle features zijn even nodig, maar een extra feature is natuurlijk altijd mooi meegenomen.
Bij draagbare muziekspelers wil ik alleen music 'on the go'. Er is meestal toch achtergrond geluid. Een beetje afleiding bij lange verplaatsingen of sporten. Ik heb helemaal geen zin om pagina's aan equalizer settings te doorlopen, honderden instellingen terug te vinden op een beperkt bruikbaar klein scherm met gebrekkige interface (per definitie het geval bij kleine apparaten)
Ik wel, verschillende mensen, verschillende eisen :)
Ik wil dus al die 'hustle' niet. Muziek erop zetten en luisteren maar. Als jij veel plezier beleeft met prielen op je player en alle settings 100% te customisen, dat moet jij weten. Ik heb wel betere dingen te doen. Ik houd me gewoon aan wat de fabrikant me voorstelt, zij zullen ook wel weten hoe het moet zeker?
Nee, dat zeg ik ook, mensen kunnen verschillende eisen hebben. Ik wilde slechts aangeven dat de iPod helemaal niet dé mp3speler is, maar slechts populair is.
En video kijken op zoiets vind ik al helemaal belachelijk. Alsof ik zo geobsedeerd ben door de 'gadget mania' dat ik op elk moment van de dag series of films wil kijken. Dat kan perfect rustig aan m'n bureau. En wat heb je er nu uiteindelijk aan dat je op een mini schermpje zit te staren om video te kijken, lekker boeiend... Het geeft weinig voldoening en het voelt vreemd. Soms vraag ik me af of veel van die dingen gedaan worden omdat het echt iets is wat fijn is om te doen, of gewoon omdat het kan. Lekker mee-evolueren met de nieuwste trends....
Ik gebruik het dus ook daadwerkelijk. Meeste tijd luister ik gewoon naar audio, maar als ik tussen de colleges door niks te doen heb ga ik een videoclip kijken, of een aflevering van The Simpsons. Super imo :)
Bediening is ook belangrijk. Veel van die alternatieve spelers hebben overal knoppen zitten. Bij de iPods zijn het allemaal front buttons, alleen daar, gemakkelijk toegankelijk. (sony heeft van die flash players met kleine knoppen op de onmogelijkste plaatsen.)
Bediening is zeker belangrijk. Verder ook persoonlijk wat je handig vindt.
Genoeg off topic, ik ga er verder ook niet op terugkomen :)
Ik ook :X

Kortom: verschillende mensen, verschillende eisen, ik wilde slechts aangeven dat de iPod niet dé mp3speler is. Er zijn spelers met meer features, maar het is maar net waar je waarde aan hecht. Een perfecte speler bestaat niet, en zal er ook nooit zijn.
Aan de TS, het is verder echt helemaal persoonlijk. Weeg goed de voor en nadelen af en kijk waar je je het beste bij voelt. Iedereen zal hier namelijk z'n eigen voorkeuren geven. Bij mij zou dat zonder twijfel de nano zijn. Als je veel video kijkt moet je bij de player zijn met het grootste scherm. (welke ik dan weer iets te bulky vind)
Eens.

ontopic:

Zoals ik al zei, maak eerst eens een lijstje met eisen die jij aan een speler stelt en ga dan kijken bij welke speler je uitkomt. Eventueel kun je de beide spelers ook nog bij de MM gaan bekijken, even in je hand houden, even mee spelen ed, zodat je een beter idee krijgt :)

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 10-11-2006 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De opslagcapaciteit in flashgeheugen doet deze Apple dan weer met kop en schouders uitsteken boven de concurrentie :'(.

Vandaar ook dat ik uiteindelijk de 8 GB iPod Nano gekocht heb :).

* Borromini heeft een iRiver iFP-899 en Sennheiser in-ear phones en merkt duidelijk het kwaliteitsverschil tussen de iPod en de iRiver :(

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi ik wil je kapotte mini nog wel overkopen
greetzz Dave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Welkom deefken3033 op got, zoals je misschien als wel weet hebben we hier enkele regeltjes om ervoor te zorgen dat het geen zooitje wordt. Het lijkt me dan ook verstandig dat je Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens na leest over zinloze kicken van topics.. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.