Toon posts:

nut SATA_drivers in mijn geval?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb een WD 320gb SATA II harddisk op een P5W-DH Deluxe. Gebruik verder geen RAID en BIOS instelling staat op 'use SATA drive AS IDE' (=vrij vertaald). Heb tijdens clean installatie van windows dan ook geen SATA-drivers gebruikt. Nu merk ik in Windows dat mijn hd niet echt heel snel is. Ligt dat aan het feit dat de harddisk nu gebruit maakt van de standaard windows IDE-drivers ipv dedicated SATA drivers? Ofwel: geeft SATA-drivers installeren snelheidswinst? Moet ik dan ook de BIOS settings veranderen? Voor de duidelijkheid: ik heb eigenlijk niet zoveel met RAID dus ook een eventuele extra harde disk wil ik gewoon als apart volume zonder RAID kunnen installeren.
Bedankt voor een antwoord alvast!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Het is altijd wenselijk om je SATA en Chipset-drivers te installeren. De deault XP drivers zijn normaal uit 2001 en dus erg oud.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Verwijderd

Eens met ^^^^ :)

Nieuwere drivers zijn denk ik wel beter dan die uit 2001.
Het kan iig geen kwaad, gevoelsmatig zou ik zelfs zeggen dat je erop vooruit gaat ;)

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:42
Moet vrijwel niks uitmaken, als je gewoon in de Intel INF drivers installeert in Windows moet het gewoon normaal werken

Verwijderd

Topicstarter
als het nix uitmaakt, laat ik het misschien maar ff zo.....

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:42
Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 17:25:
als het nix uitmaakt, laat ik het misschien maar ff zo.....
Intel INF drivers moet je sowieso installeren, deze zorgt ook voor een fatsoenlijke aansturing van je PCI-Express sloten

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 13:57:
Hoi,
Nu merk ik in Windows dat mijn hd niet echt heel snel is.
Ik vraag maar niet waaraan je het merkt want een trage Windows kan overal aan liggen. :)

Beter is om een test te doen met bijv. http://www.simplisoftware.../index.php?request=HdTach en dit te vergelijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Guardian Angel op 10-11-2006 23:55 ]

ARME AOW’er

Pagina: 1