[VB.NET 2.0] DrawString met border

Pagina: 1
Acties:

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:12
Ik ben bezig met het genereren van images met tekst erin. De tekst moet een bordertje hebben (witte tekst met zwarte border).

Na een zoektocht op het internet lijkt het geen standaard functionaliteit te zijn in het .NET framework. De drawString functie heeft geen parameters voor borders o.i.d.

Ik heb geprobeerd de string met verschillende font groottes over elkaar heen te tekenen maar daarmee loopt de text niet meer in de pas (logisch) aan het einde.

Hierna heb ik een scanline algoritme losgelaten op een getekende string welke kijkt of een pixel naast de text ligt en deze in te kleuren. Voor een plaatje van 100x100 pixels duurt dit ongeveer 2 seconden (100x100x8 keer getPixel aanroepen) en is dus een erg duur algoritme (maar het werkt wel).

Weet iemand hoe ik het beste een border kan tekenen om een willekeurige font (ik wil dus niet zelf een font bouwen)?

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Kijk hier eens naar, onder outline :)

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:12
Wauw, dat is snel. Heb ik dus zo moeilijk lopen doen omdat ik dus de verkeerde zoektermen gebruikte :) (border ipv outline). Dank je wel!

Edit: Het werkt als een tierelier! Execution time van een paar milliseconden inclusief saven van de bitmap.
Voor anderen met hetzelfde probleem. GraphicsPath heeft ook de mehtode "Widen". Hiermee kun je een border krijgen die groter is als 1 pixel.

[ Voor 50% gewijzigd door CodeIT op 10-11-2006 14:50 ]