Toon posts:

.htaccess vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een map op mijn server staan met allemaal admin bestandjes die beveiligd moeten worden.
Nu heb ik in deze map een .htaccess en .htpasswd geplaatst en dit werkt allemaal prima.
Alle bestanden worden nu beveiligd met de inlog gegevens die ik aangegeven heb.

Maar nu wil ik in deze zelfde map ook bestanden plaatsen die niet beveiligd hoeven te worden.
Vraag: Kan ik in dit .htaccess bestand aangeven welke bestanden niet beveiligd hoeven te worden?

Of kan het misshien op een andere manier?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:48

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 12:35:

Of kan het misshien op een andere manier?
Een niet beveiligde map aanmaken?

Verwijderd

Topicstarter
Een niet beveiligde map aanmaken?
De admin bestanden in de map moeten met het wachtwoord beveiligd worden van het .htpasswd, maar er staan ook bestanden in die map die niet beveiligd hoeven te worden en die gewoon via een browser te zien moeten zijn. Kan ik in het .htaccess bestand aangeven welke bestanden in dezelfde map wel beveiligd kunnen worden en welke niet?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:37

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Een .htacces-bestand is om een directory te beveiligen, dus niet op een per-bestand basis.
.htaccess files (or "distributed configuration files") provide a way to make configuration changes on a per-directory basis. A file, containing one or more configuration directives, is placed in a particular document directory, and the directives apply to that directory, and all subdirectories thereof.
http://httpd.apache.org/docs/1.3/howto/htaccess.html

Je moet dus twee aparte directories hiervoor gebruiken!

[ Voor 0% gewijzigd door Mad Marty op 10-11-2006 13:04 . Reden: typo ]

Rail Away!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waarom staan die bestanden in dezelfde map, en waarom zou je die niet in een andere map kunnen plaatsen? Dan is je probleem immers gelijk opgelost. Het zal vast ook wel mogelijk zijn middels .htaccess, maar daarmee haal je je een behoorlijk configuratie gedoe op de nek.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'