USB2 voor MSI K7N 420pro

Pagina: 1
Acties:

• MrVl
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-10-2025
Ja, ik weet dat het alweer een oud bord is, maar hij doet alles wat ik wil, behalve.......

Ik heb een PCI USB 2 kaart op mijn K7N 420pro moederbord aangesloten (zonder enige problemen), maar krijg bij het aansluiten van mijn apparatuur het bericht dat ik mijn apparaten beter op een USB 2 hub kan aansluiten; hij draait dus niet op volle snelheid!

Heeft iemand enig idee of de PCI controller van dit moederbord uberhaupt kan omgaan met USB2? De MSI website had niets te melden.

Verwijderd

Je besturingssysteem moet het ook ondersteunen.
Ik neem aan dat je Windows XP gebruikt? Die heeft minimaal SP1 nodig om met USB2 om te kunnen gaan.

• MrVl
Ik draai Win XP Professional SP2 en ik update het altijd; daar zou het probleem niet moeten liggen lijkt me.

[ Voor 50% gewijzigd door MrVl op 10-11-2006 16:11 . Reden: 1e versie incompleet ]

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem op de PC van mn ouders:
USB 2.0 poort, maar 1.1 snelheid.
Ook een MSI MoBo (Aldi PC, dus geen AMD maar een iNtel)
Ik heb nog steeds geen oplossing gevonden

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je de drivers voor het ding ookg einstalleerd? Als je met een beetje obscure chip zit op die kaart heeft windows wellicht niet direct de USB2 drivers ervoor en pakt hij e windows standaard drivers en gebruikt hij die als usb 1.1

Verwijderd

Terw_Dan schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 16:14:
Heb je de drivers voor het ding ookg einstalleerd? Als je met een beetje obscure chip zit op die kaart heeft windows wellicht niet direct de USB2 drivers ervoor en pakt hij e windows standaard drivers en gebruikt hij die als usb 1.1
Das het leuke, de fabrikant doet meestal bij de kaartjes geen drivers en bij de winkel zeggen ze 'Windows installeert automatisch drivers'. Niet dus :(

edit:

dit is niet als topickaping bedoeld trouwens 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2006 16:26 . Reden: toevoeging :) ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 16:16:
[...]

Das het leuke, de fabrikant doet meestal bij de kaartjes geen drivers en bij de winkel zeggen ze 'Windows installeert automatisch drivers'. Niet dus :(

edit:
dit is niet als topickaping bedoeld trouwens 8)7
Klopt, maar meestal zijn er wel drivers te vinden voor de chipset, beetje googlen doet vaak wonderen :)

• MrVl
Daar heb ik idd ook aan gedacht en heb dus alle drivers eraf gegooid om vervolgens via MSI de laatste drivers van hun te installeren, maar helaas zonder enig gevolg.

Ik geloof overigens ook niet dat het zo'n obscure chipset is (NVIDIA) en Microsoft Update herkent ze ook als dusdanig ipv een of andere generic set.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

MrVl schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 17:17:
Daar heb ik idd ook aan gedacht en heb dus alle drivers eraf gegooid om vervolgens via MSI de laatste drivers van hun te installeren, maar helaas zonder enig gevolg.

Ik geloof overigens ook niet dat het zo'n obscure chipset is (NVIDIA) en Microsoft Update herkent ze ook als dusdanig ipv een of andere generic set.
Je hebt een USB2 kaartje met een nvidia chipset? die heb ik nog nooit gezien moet ik zeggen.
Daarbij lijk je een nvidia nforce1 te hebben (iig je mobo) dat is maar USB1.1 als ik me niet vergis.

• MrVl
haha, nee, USB niet natuurlijk. Maar ik was al bang over die chipset op mijn moederbord...mijn fout om daar niet op te letten toendertijd (net in overgangsperiode van USB1 naar 2 gekocht)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

MrVl schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 17:45:
haha, nee, USB niet natuurlijk. Maar ik was al bang over die chipset op mijn moederbord...mijn fout om daar niet op te letten toendertijd (net in overgangsperiode van USB1 naar 2 gekocht)
Het gaat om de chip van dat USB2.0 kaartje, worden daar de generic drivers voor geinstalleerd of niet? en is daarvoor evt een nieuwere driver te vinden?
Pagina: 1