Online afgeschermd dagboek? Is dat mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• FirecrackerBE
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-06 16:30
Hey,

Ik ben op zoek naar een methode om een online dagboek bij te houden. Dit dagboek zou echter niet raadpleegbaar mogen zijn voor anderen. Daarom is MSN spaces of iets dergelijks niet echt een optie.
Het zou bijvoorbeeld handig zijn als ik op mijn gepersonaliseerde Google homepage een item zou hebben voor dat dagboek en dat eventueel linken aan een soort van niet publieke blog. Bestaat zoiets?
Ik heb al in die google gadgets zitten kijken, maar vind niet meteen iets bruikbaars.
Ook al op google gezocht, maar daar vind ik meestal alleen iets over kleine programma's die lokaal staan.
Iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken?

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 23:08
Misschien iets ingewikkelder dan je eigenlijk wilt, maar wat je zou kunnen doen is zélf een weblogsysteem installeren op een eigen server (bijvoorbeeld van je provider) en daar een wachtwoordbeveiliging op zetten. Van dat soort kant en klare blog systemen zijn online veel te vinden.

omniscale.nl

• FirecrackerBE
Hmm, mijn ISP laat geen fancy dingen toe op de webruimte die ik heb. Enkel puur HTML geloof ik.
Anders zou het inderdaad een mooie optie zijn.

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Uhh open een hot/gmail account en stuur jezelf elke dag een mailtje ?

edit:
of moet het nu wel toegangelijk zijn voor anderen ? dan wel niet publiek (login) ?

[ Voor 41% gewijzigd door Herby op 10-11-2006 12:40 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:59

DeTeraarist

#Boots2Asses

Je kan MSN spaces toch ook zo instellen dat niemand erbij kan?
Anders kun je ook een nieuw msn account maken, geen contacten erop zetten en instellen dat alleen gebruikers uit je contactlijst je blog mogen lezen.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
mydiary.nl?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:46
Google Notebook
Kunt zelf kiezen of je notes public of private zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door frickY op 10-11-2006 19:25 ]

• kami124
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 19:59
maak gewoon een word bestand aan en zet er een wachtwoord op. (of zoiets in die richting).

maar wat jij zegt klinkt heel erg onlogisch voor mij. Internet is er om dingen te delen niet om voor jezelf te houden namelijk. of zie ik het heel verkeerd???

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

kami124 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 20:37:
maak gewoon een word bestand aan en zet er een wachtwoord op. (of zoiets in die richting).

maar wat jij zegt klinkt heel erg onlogisch voor mij. Internet is er om dingen te delen niet om voor jezelf te houden namelijk. of zie ik het heel verkeerd???
Niet helemaal. Je kunt namelijk regelmatig van huis zijn bijv waardoor je niet bij je docje kan ;)

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• kami124
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 19:59
Herby schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 21:59:
[...]

Niet helemaal. Je kunt namelijk regelmatig van huis zijn bijv waardoor je niet bij je docje kan ;)
ftp ser ;) . haha nee je hebt gelijk.

• FirecrackerBE
Internet is er ook om op locatie te kunnen werken. Ik wil graag vanop andere plaatsen er ook aankunnen. Dat wil echter niet zeggen dat ik wil dat iedereen er aan kan. Google Notebook lijkt me ook wel interessant, zal ik ook eens uitspitten.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Bij Google Pages kun je toch ook pagina's aanmaken die niet publiek te bereiken zijn.
Het makkelijkste is trouwens volgens mij de online tekstverwerker van Google, voorheen Writely:
Google docs en spreadsheets

Wel regelmatig een lokale backup maken, omdat het beta is en in sommige opzichten buggy

• McDutch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-06-2024

McDutch

[N]ooitgedeugd

Livejournal Lijkt mij wel aan je eisen voldoen.
Account aanmaken en tikken maar.
Wel goed opletten dat je de security van je entries op privé zet.

If I ever meet u, I'll Ctrl + Alt + Del u ! :: A train stops at a trainstation, a bus stops at a busstation. I own a workstation...

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:23

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Yep, wat McDutch zegt. LJ kan inderdaad verschillende securities bevatten per entry, en je moet gewoon 'private' nemen. Dat is dan alleen voor jouw ogen (en voor de crew van LJ als het nodig is, natuurlijk, maar dat is met elke site wel zo).

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Pagina: 1