Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hardware om USB stick uit te lezen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hellow,

We hebben hier een TFT scherm uitgerust met een infineon micro controller waar we een machine visueel mee kunnen automatiseren.

Maar nu zou ik ik graag een USB stick kunnen uitlezen en de data daarvan gebruiken op m'n display. Nu na wat opzoekwerk heb ik dus een microcontroller nodig dus USB OTG heeft.

Ik heb m'n oog laten vallen op de Cypress CY7C67200 (link)

Iemand ervaring met deze microcontroller? Of ervaringen met USB OTG in het algemeen?
Tips zijn altijd welkom!

Vriendelijke groeten,
Alexander

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Atmel heeft sinds een tijdje ook de AT90USB controllers, wat gewoon AVRs zijn maar dan met ingebouwde USB controller die zowel device, host of beiden kan zijn (OTG dus). Ik heb er laatst een kleine mini IA voor gehouden op CO (de AT90USB1287, een ATmega128 maar dan met USB). Heb er nog maar een klein beetje mee gewerkt, nadeel is dat er nog vrij weinig code voor te vinden is en de code die Atmel zelf heeft wordt nogal beschermd, je moet helemaal een wachtwoord aanvragen om de source te kunnen unzippen. Ook de datasheet laat nogal wat te raden over. De code van atmel is op zich dan wel weer vrij goed (voor zover ik het gezien heb, ik heb het wachtwoord ook niet). Voordeel is wel dat het AVRs zijn wat sowieso leuke microcontrollers zijn en makkelijk ook als je er al ervaring mee hebt.

Die CY7C67200 lijkt er trouwens alleen in BGA te zijn, ik weet niet of het voor een professionele toepassing is waar dit soort chips geen probleem zijn maar anders heb je er weinig aan.

www.madwizard.org