[iPod] bestanden van Apple iPod (als HD) config. naar XP-pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

Topicstarter
Ik heb een simpele vraag die ik niet met de search kan vinden vandaar een nieuw topic. beetje rare topic titel maar weet niet hoe ik onderstaand verhaal kan samenvatten in een titel...

Ik wil graag wat bestanden van een iPod 20Gb met Apple config (dus die normaal gesproken via een Apple laptop wordt gebruikt) overzetten op een Windows Xp pc...de iPod is geconfigureerd als HD via de Apple laptop/iTunes maar op het moment dat ik hem in de XP pc inplug via USB geeft XP aan dat de schijf niet geformatteerd is en of ik hem nu wil formatteren...aangezien ik dan mijn bestanden kwijt ben lijkt me dit niet de meest ideale optie...

Ik krijg wel het ballonnetje dat XP een 'USB mass storage device' heeft waargenomen....

Hoe kan ik dus de bestanden van deze iPod die normaal gesproken via een Apple laptop werkt overztten op een windown Xp pc??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit gaat standaard niet werken aangezien de Mac HFS+ als bestandssysteem heeft in tegenstelling tot Windows die meestal FAT 32 of NTFS heeft.

Om te zorgen dat je iPod zowel op de Mac als de PC te benaderen is moet je deze formatteren als FAT32. De Mac kan namelijk wel FAT32 lezen. De PC kan standaard geen HFS+ lezen.

Andere oplossing is door gebruik te maken van MacDrive. Hiermee wordt het onder Windows mogelijk om het HFS+ bestandssysteem te lezen. Zie http://www.mediafour.com/products/macdrive6/ voor een trial versie die je 5 dagen kunt gebruiken.