Toon posts:

JMicron BIOS meldt "geen master drive" hoe te uitschakelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb sinds kort een P5B Deluxe in me kast hangen en ik krijg tijdens het opstarten (POST) een scherm van JMicron waarop in het groen me twee IDE devices (1x cd speler en 1x dvd speler) staan,
met daaronder het bericht dat ik op een toets moet drukken om door te gaan.

Ook piept me mobo 1 keer tijdens dit process, nu heb ik dit opgezocht in me manual en daarin staat dat 1beep = geen Master drive selected.

Ik heb me cd speler als master en me dvd speler als slave ingesteld, en ik heb nog twee Sata2 drives maar die hoeven toch niet als master of slave ingesteld worden?

Het "probleem" is dus dat ik niet meer dat scherm wil hebben tijdens het opstarten.

:-)

Verwijderd

Inkoppertje:

Dan sluit je je cdrom als master op ide0 en dvd als master op ide1 aan... Bios blij, drives blij (ieder eigen poort voor datatransfer). Jij minder blij want 1 extra idekabel (ronden scheelt een hoop ;-) ) ..

TADAA, "probleem" verholpen..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heeft niks met CPU's, mobo's of geheugen te maken, maar met I/O controllers.
Processors, Mobo's & Geheugen » Opslagmedia & I/O Controllers + titelverduidelijking dus :)

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-02 15:23
Dat schermpje krijg je alleen weg ben ik bang door de jmicron spul uit te schakelen; maar dan ben je dus ook meteen je drives kwijt.

Weet je zeker dat dat piepje niet is van het POST opstart traject om aan te geven dat alles in orde is?
cs