Toon posts:

[FreeBSD] Software up to date houden zonder ports?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een tijdje aan het experimenteren met het gebruik van FreeBSD als desktop besturingssysteem op mijn laptop, en in het algemeen ben ik er wel tevreden over. Behalve het up-to-date houden van mijn software.

Zo moet ik telkens als ik de kernel wil updaten alles hercompileren. Maar daar gaat met de release van FreeBSD 6.2 verandering in komen (via freebsd-update, http://www.daemonology.net/freebsd-update/, deze word vanaf 6.2 meegeleverd), dus daar gaat mijn vraag niet over.

Maar betreffende mijn gebruiksprogramma’s (Xorg, Gnome en dergelijke) heb ik nog geen methode gevonden om deze binair te updaten, Heb al wel tools gevonden voor het up to date houden van deze software met behulp van ports (portsnap/portupgrade), maar dat duurt dus gewoon iets te lang naar mijn zin. Ik heb op mijn desktop geen tijd (en zin) om al mijn software zelf te gaan compileren.

Dus mijn vraag, bestaat er naar jullie kennis een systeem om binary packages binary up te graden, waarbij natuurlijk rekening word gehouden met dependenties en dergelijke?

Verwijderd

Zover ik weet is dat bij freebsd momenteel niet mogelijk, je zal ports moeten gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels gevonden dat je met portupgrade -P (--use-packages) kan upgraden met packages als ze beschikbaar zijn. Eens kijken of dat acceptabel snel is dan.

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

of debian gnu/kfreebsd gebruiken (inplaats van debian gnu/linux natuurlijk)
apt-get \o/

>.< >.< >.< >.<

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels portupgrade met use package geprobeert. Maar dan gaat het zo: Alle packages op de FreeBSD ftp's lopen achter op de ports tree, dus moet je nog alles zelf compileren. Dus daar help ik mezelf niet mee.