[Video-editing] Archief ?

Pagina: 1
Acties:

• Joba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07 10:18
Ik heb hier 15 uur videomateriaal op digital 8 liggen en wil daar met mijn nieuwe pc leuke compilaties van gaan maken. Het is natuurlijk ondoenlijk om voor elke scene weer tussen die 15 uur te gaan spitten. Dus wil ik een soort archief maken waarin per scene ook de datum en een categorie opgeslagen kan worden. Op de digital 8 bandjes staan de opname-data opgeslagen, wil die liefst dus ook automtisch in het archief krijgen.

Het archief moet ik makkelijk kunnen doorzoeken (sequentieel, zoeken op datum, categorie). Bijvoorbeeld, als ik de datum van de verjaardag van mijn zoontje neem moet ik alle verjaardags-materiaal makkelijk kunnen vinden. En ik moet die beelden ook enigszins makkelijk in mijn video-edit pakket krijgen. (Nu studio 9, pinnacle, maar ben bereid om dat aan te passen om het archief mogelijk te maken).

Nu loop ik daar een beetje op vast. Welke strategie kan ik het beste volgen? Heeft iemand iets soortgelijks al eens opgezet? Alles op PC, of library op PC en videobeelden DVD of digital 8?

Ik heb al uitvoerig gezocht en kan wel software vinden die een soort van library mogelijk maken, maar zoek eigenlijk meer software in combinatie met een goede strategie.

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....