Toon posts:

Videokaart stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik was gisteren een spelletje (Total Annihilation) aan het doen, zet het spel op pause en als ik 5 minuten later terug kom in mijn kamer is mijn beeldscherm zwart en brand het "standby" lampje van mijn monitor. Ik dacht dus dat deze op standby was gesprongen maar kreeg deze niet uit standby stand mbv toetsenbord of muis. Toen ik de pc resette bleef de monitor geen signaal doorkrijgen. Ik heb de videokaart in een andere pc geprobeerd, daar kwam er ook geen beeld. Ik heb een andere videokaart in mjin pc geprobeerd en dan werkt alles weer. Het lijkt er dus sterk op dat mijn videokaart stuk is. Weet er iemand nog iets om te proberen voordat ik hem definitief moet afschrijven?

Het gaat om een Sapphire X800 PRO met een Bios flash naar een X800 XT PE , AGP versie en er zit een Ati Silencer rev 5 op.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
originele BIOS al eens geprobeerd terug te zetten fzo?? (meestal sla je die dan op, op die floppy...)

en draait er wel nog een fan fzo?@videokaart

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Enige dat je kunt doen is testen in een ander systeem (dat je al gedaan hebt) en kijken of je iets fysieks defect kunt ontdeken aan de kaart (brandvlek, dooie elco etc).
Anders is het helaas eine oefeing voor je kaart.

Verwijderd

Terw_Dan schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 09:22:
Enige dat je kunt doen is testen in een ander systeem (dat je al gedaan hebt) en kijken of je iets fysieks defect kunt ontdeken aan de kaart (brandvlek, dooie elco etc).
Anders is het helaas eine oefeing voor je kaart.
Heb je eventueel nog garantie?, dan de originele koeler eropschroeven en bios terugflashen. 8)
Modbreak:GoT Algemeen beleid
Geen criminele praktijken.
We willen op dit forum geen criminele zaken lezen. Het aanzetten tot garantiefraude hoort daartoe. Check je mail :/

Los van het legale sowieso erg slap gedachte - als je Tweaker genoeg bent om te flashen naar een BIOS voor een andere versie hoor je Tweaker genoeg te zijn om met de gevolgen te leven als het misgaat :o

[ Voor 34% gewijzigd door dion_b op 11-11-2006 16:26 ]

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:21
Dat wordt moeilijk zonder beeld neem ik aan ;)
Tenzij hij nog een PCI videokaartje heeft liggen ergens...

Zolang de fan draait (en het element niet verstopt zit met stof) kan de koeling geen probleem zijn met een Arctic Silencer...

Je kunt de monitor eens proberen op de andere aansluiting te zetten. Maar aangezien hij het in een andere pc ook niet meer doet, vrees ik het ergste.

RMA wordt natuurlijk heel moeilijk met die bios flash (en niet-standaard fan?).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens ook geprobeerd om de DVI uitgang mbv een verloopje te gebruiken, dit werkt ook niet.

Misschien een keer de koeler eraf schroeven en schoonmaken, er zit wel wat stof (je kan nog tussen de vinnen doorkijken) tussen de koelvinnen maar zou de videokaart hierdoor meteen stoppen met functioneren als een soort beveiliging?

Aangezien ik de kaart tweedehands heb overgenomen heb ik geen originele koeler en bios paraat op floppy maar dat laatste moet wel te vinden zijn op internet. RMA is dus geen optie.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2006 10:18 ]

• zzz16
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Mocht je een onderdeel defect vinden bijvoorbeeld een elco of iets, dan begin je nog weinig.
Een moederbord van in dit geval een videokaart is in meerdere lagen op elkaar gebakken dus vervang je zoiets heb je grote kans dat je onderliggend een probleem veroorzaakt.

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:37

Beugelfles

I love rusty spoons

Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 09:25:
[...]

Heb je eventueel nog garantie?, dan de originele koeler eropschroeven en bios terugflashen. 8)
Oftewel fraude? Ben bang dat TS dan pach heeft. Als je hem naar fabrikant opstuurt en je hebt al een keer de bios geflasht en een andere koeler erop zitten dan zien ze heus wel ben ik bang.

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de koeler eraf gehaald en schoongemaakt maar dit hielp niet. Er is geen zichtbare schade aan de kaart te zien en de koeler draait gewoon. Wel heb ik het idee dat mijn pc niet opstart als deze kaart erin zit. Mijn moederborddisplay geeft wel "boot attempt" aan mbv code en alles draait in mijn pc maar aan het ontbreken van het geratel van mijn harde schijven lijkt het alsof de pc niet normaal opstart. Deze veronderstelling is alleen niet hard te maken omdat ik niks zie op mijn monitor. Een laatste optie is om een originele X800 pro vivo bios op de kaart te flashen, alleen dat moet dan blind gebeuren omdat ik geen pci kaart heb liggen. Ohja en ik heb nog nooit een bios geflashed.. Herkent er iemand iets in het verhaal of heb je nog tips?

• Haribotje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 11:07
Je kan eventueel een tweedehans pci videokaart kopen op marktplaats o.i.d. Blind flashen is nl. nogal lastig.

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-05 09:29

Sinester

Game Guru

ik heb met mijn geforce 6800GT ongeveer het zelfde.
Pc start niet op met die videokaart erin, maar de (stock)fan draaid nog wel, verder is er ook geen visuale schade aan mijn kaart
Me pc doet het wel met een oude geforce2
had zelf ook al vanalles geprobeerd, maar ik vrees dat je videokaart dood is

succes

Hello there

Verwijderd

Topicstarter
Voor de volledigheid en een 'mooie' afronding van het topic;

Ik heb gisteren met een pci kaartje de videokaart proberen te flashen naar een andere bios, de kaart werd echter niet eens herkend toen ik probeerde de oude bios op te slaan met de flashtool, hij had geen 'device #' en ik kreeg de melding 'could not find an ati vga device' oid. Hij zal dus wel goed stuk zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 09:18:
Hoi,

Ik was gisteren een spelletje (Total Annihilation) aan het doen, zet het spel op pause en als ik 5 minuten later terug kom in mijn kamer is mijn beeldscherm zwart en brand het "standby" lampje van mijn monitor. Ik dacht dus dat deze op standby was gesprongen maar kreeg deze niet uit standby stand mbv toetsenbord of muis. Toen ik de pc resette bleef de monitor geen signaal doorkrijgen. Ik heb de videokaart in een andere pc geprobeerd, daar kwam er ook geen beeld. Ik heb een andere videokaart in mjin pc geprobeerd en dan werkt alles weer. Het lijkt er dus sterk op dat mijn videokaart stuk is. Weet er iemand nog iets om te proberen voordat ik hem definitief moet afschrijven?

Het gaat om een Sapphire X800 PRO met een Bios flash naar een X800 XT PE , AGP versie en er zit een Ati Silencer rev 5 op.
Start de computer eens met die kaart zonder powerconnector op! En zet 'm dan uit, en duw de powerconnector weer op de kaart. Volgens mij gaattie het dan doen :)

Ik heb namelijk precies hetzelfde gehad met deze kaart, en weer tot leven gekregen door deze gekke handeling...
Pagina: 1