Toon posts:

W2k3 VNC distribution

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment hebben wij een omgeving met 1 DC en zo'n + - 30 werkstations.
aangezien we gaan uitbreiden willen we gebruik gaan maken van VNC of een andere
remote beheer tool. is het mogelijk om deze via een policy te installeren?
ik heb al wat howto's gelezen maar kom er niet uit.

Thanks

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:03
Erm, wat is er mis met RDP? Hoef je zelfs niet te installeren, alleen toestaan :) Neem aan dat je dit al bekeken had?

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-02 09:41
Idd, RDP is dan veel handiger. Als het goed is gebruikt het ook nog minder bandbreedte in gebruik. Maar dat kan ik zo niet met zekerheid te zeggen.

Het mooie ervan is dat het al geintergeerd is in Windows :) ideaal toch

Verwijderd

Topicstarter
Okee.. maar kan ik bijvoorbeeld ook een scherm overnemen waarmee een gebruiker is ingelogd op een stand alone computer? enzo ja wordt het scherm dan zwart of kan de gebruiker mijn handelingen zien (het is de bedoeling dat de gebruiker mijn handelingen kan zien).

Verwijderd

Topicstarter
ohwja en de VNC distribution werkt niet omdat het geen .msi pack is... enige oplossing?

Verwijderd

Je kan hulp op afstand doen, dan neem je het scherm over.

met RDP op een server bak open je voor jezelf een nieuwe sessie.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-02 19:59

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

remote desktop opstarten met de switch /console dan neem je de huidige sessie over

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-02 12:48
of je doet /mstsc console

en dan neem je de console over.
ken ook!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:22
hufkes schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 10:47:
remote desktop opstarten met de switch /console dan neem je de huidige sessie over
[/quote]enzo ja wordt het scherm dan zwart of kan de gebruiker mijn handelingen zien (het is de bedoeling dat de gebruiker mijn handelingen kan zien).[/quote]

Dat gaat dus niet werken. De gebruiker wil juist dat de andere gebruiker mee kan kijken. Voor Windows XP werkstation gaat de optie console nooit werken. RDP werkt goed (of nog beter de help functie er van) maar alleen in een Domain. Een workgroup machine werkt weer niet zo lekker. Misschien Dameware of zo iets?

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:03
Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 10:44:
ohwja en de VNC distribution werkt niet omdat het geen .msi pack is... enige oplossing?
Zelf geen ervaring mee, maar voor zover ik weet is een .msi package vrij simpel te maken :) Microsoft heeft er heel handig zelfs een manual voor geschreven

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 10:45:
^^

Werkt ook prima op/vanaf/naar een standalone doos hoor.
Native ondersteund, en de instellingen kan je prima via GPOs afdwingen.
SBS2003 heeft dit bijvoorbeeld standaard al, hoef je alleen maar de GroupPolicy op je OU te linken :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 10:45:

[..]
Hoe werkt dat dan? Want naar mijn weten neem je de sessie over en wordt de gebruiker uitgelogd op de xp machine.

Groetjes, FaceDown.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
FaceDown schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 12:12:
[...]

Hoe werkt dat dan? Want naar mijn weten neem je de sessie over en wordt de gebruiker uitgelogd op de xp machine.
Nee, met hulp op afstand kun je met de gebruiker meekijken (moet hij eerst toestemming geven). Als hij nog een keer extra toestemming geeft kun je 'helpen' (dus zelf de muis en toetsenbord bedienen).

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 10:43:
Okee.. maar kan ik bijvoorbeeld ook een scherm overnemen waarmee een gebruiker is ingelogd op een stand alone computer? enzo ja wordt het scherm dan zwart of kan de gebruiker mijn handelingen zien (het is de bedoeling dat de gebruiker mijn handelingen kan zien).
met remote desktop niet. maar met remote assistence wel. Als de machines in hetzelfde domain staan heb je zelfs een standaard policy dat administrators deze actie kunnen initieren. Als het echt standalone machines zijn (ander domain zonder trust of een machine in een workgroup) zal je een instructie moeten maken voor de gebruikers zodat ze administrators toegang kunnen geven.

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Hoe kun je het beste die remote assistance starten? Ik zie alleen een mogelijkheid om dit via de help functie van XP te doen; niet echt handig. Is er een exe die ik kan starten?

Wat ik nu kan vinden is dat het alleen te starten is via windows messenger of help and support center..

[ Voor 26% gewijzigd door FaceDown op 10-11-2006 15:56 ]

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

FaceDown schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 15:53:
Hoe kun je het beste die remote assistance starten? Ik zie alleen een mogelijkheid om dit via de help functie van XP te doen; niet echt handig. Is er een exe die ik kan starten?

Wat ik nu kan vinden is dat het alleen te starten is via windows messenger of help and support center..
die helpfunctie staat voor een "url". daar kan je dus een snelkoppeling van maken.

edit, vooruit maar weer :) (dit is offer remote assistence, zorg dat je policies dit dus toestaan)
hcp://CN=Microsoft%20Corporation,L=Redmond,S=Washington,C=US/Remote%20Assistance/Escalation/Unsolicited/unsolicitedrcui.htm

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2006 16:11 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En nee, dat is geen klik url die phone home doet naar Microsoft maar een LDAP pad ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1