[testcase] Verlaten Fabriek

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag een bezoekje gebracht aan een leegstaande fabriek (nouja wat er nog van over is) hier in de buurt:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mtmd/fabriek/randen_kleiner/PICTURE%20022.jpg
groter

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mtmd/fabriek/randen_kleiner/PICTURE%20040.jpg
groter

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mtmd/fabriek/randen_kleiner/PICTURE%20064.jpg
groter

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mtmd/fabriek/randen_kleiner/PICTURE%20070.jpg
groter

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mtmd/fabriek/randen_kleiner/PICTURE%20073.jpg
groter

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mtmd/fabriek/randen_kleiner/PICTURE%20082.jpg
groter

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mtmd/fabriek/randen_kleiner/PICTURE%20096.jpg
groter

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mtmd/fabriek/randen_kleiner/PICTURE%20136.jpg
groter

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mtmd/fabriek/randen_kleiner/PICTURE%20164_2_334.jpg
groter

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mtmd/fabriek/randen_kleiner/PICTURE%20173_1_2.jpg
groter

Jammer dat ik (nog) geen statief heb want hier kon je veel leuke HDR foto's maken.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:06
Mooie serie. Over het algemeen een beetje donker maar dat geeft wel de sfeer weer. Nummer 2 is erg nice qua vormen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Zitten een paar mooie plaatjes tussen, alleen erger ik me aan het enorme kader wat je gebruikt hebt.. Ik vind de lucht bij #10 erg mooi met het verlaten terrein eronder :) Bij de rest van de foto's voel je gewoon de verlatenheid, goed gedaan wat mij betreft.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
#1 en #10 zijn de enige die me aanspreken in de serie. alhoewel ik een beetje het gevoel heb dat #10
niet helemaal horizon recht staat.

ik zie veel overbelichting in je foto's, misschien een punt om meer op te letten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:24

Arjan A

Cenosillicafoob

Even wat commentaartjes:

1: Goeie intro, wel wat donker
2: Nette plaat
3: Leuk, één kast is niet helemaal zichtbaar, en dan valt jouw border op (niet echt geslaagd, vind ik)
4: Mijn favoriet, waarschijnlijk door het blauw: welke effecten heb je toegepast?
5: Aardig, maar te donker
6: Het is te donker, waardoor ik niet zie wat je met de symmetrie wil (die met deze mate van donkerheid op zich wel geslaagd is)
7: een hoop troep, maar wat wil je ermee?
8: zie 7, en je kader begint nu op te vallen
9: jammer van het condensspoor van het vliegtuig, ik snapte in eerste instantie de foto niet. Verder valt me een glow op rond het onderwerp (?).
10: Saai, maar qua licht en kleur een leuke foto.

Al met al een leuke serie waarbij je denk ik vooral op de belichting moet letten. Waar is dit geschoten?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 01:23

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik zou bij nummer 10 de horizon recht gehouden hebben, dan was ie denk ik sprekender...

Verder wel mooie foto's...aardig sfeertje.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:35

zomertje

Barisax knorretje

Ik ben inderdaad benieuwd hoe de foto's overkomen zonder kader. Er zitten zeker mooie platen bij. Uit 6 is misschien nog wel meer te halen :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik vind 10 juist wel mooi!

Als je de horizon recht gaat trekken klopt 't volgens mij ook niet meer...
Ik denk te zien dat dat links een heuvel/ bergje is die juist uitsteekt en de horizon 'verpest' :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over het algemeen vind ik de kaders veel te aanwezig. Ik moet bij heel wat foto's moeite doen om naar je foto te kijken in plaats van naar het kader.
Dat effect wordt nog eens versterkt door het donkere karakter van veel van je foto's.

De foto's zelf:

#1: Wel aardig, maar ik vind dat de foto heel vlak is. Door de zwart-wit invulling valt het contrast tussen de levende natuur en de dode fabriek weg. Naar mijn mening had de foto in kleur veel meer zeggingskracht kunnen hebben.

#2: Op zich een heel leuke foto. Zelf had ik hem iets ruimer of straker gekaderd, zodat de buitenste rand van het kozijn er juist wel helemaal of juist niet helemaal op staat. Dat betekent overigens ook dat je een fractie hoger had moeten staan. (Kijk maar naar de rechterkant van de foto, waar je ziet dat het kozijn scheef door je foto loopt.)
Verder een goed lijnenspel.

#3 / #4: Ik heb hier niets mee.

#5: Mooi contrast, maar wat een vreselijk kader. Waar begint je kader en waar houd de foto op?
Jammer van het raam rechtsonderin. En van mij hadden de hoeken van het gat in het dak er ook helemaal op gemogen.

#6: Mooie foto, leuke symetrie, maar zoals opgemerkt, heel erg donker. Wellicht dat je deze iets in had kunnen flitsen?
Ook hier stoort het kader heel sterk.

#7: rommel, ja en? Het scheve in het beeld vind ik daarnaast ook storend, maar dat is pas als ik de tijd neem om de foto te bekijken en daar is geen reden voor.

#8: Zelfde ondewerp als #6? Ik vond zes beter door de symetrie. De rechterkant is in deze foto zo donker, nee dat is het ook niet... Ik weet het niet. Zes is beter. laten we het daarop houden.

#9: Mooie lucht, voor het contrast zou ik de hoek van het gebouw iets hoger hebben gezet en een klein stukje naar rechts (dus de foto af) hebben geplaatst. Zeg maar net zo veel muur er op, maar dan wel totaan zeg maar 2/3e van de hoogte van de foto.
Het condensspoor is inderdaad wat jammer. Even wachten tot het meer opgelost was, was echter (gezien het licht) geen optie en tja, dan ben ik het met je eens, schieten.

#10: Ik was in eerste instantie de hele fabriek kwijt. Een stuk dichter bij de fabriek, niet vanaf het pad, maar vanuit het gras had deze foto een stukje sterker kunnen maken (denk ik.)

Begrijp me niet verkeerd, het is niet de bedoeling om al je foto's af te kraken. Ik heb er alleen wat moeite mee om mijn opbouwend bedoelde kritiek, in een positieve vorm te gieten.

Ik ben nog niet zo heel lang bezig met fotografie en zie ondertussen wel vaak wat ik niet zo goed vind, maar hoe je dat moet verbeteren, is me nog niet altijd duidelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2006 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:42

Rudedadude

Maybe we were born to run

Foto 10 is toch al een aardig voorbeeld van een HDR foto? Volgens mij is het niet mogelijk die voorgrond en de lucht op deze manier in 1 foto te krijgen :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Rudedadude schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 13:15:
Foto 10 is toch al een aardig voorbeeld van een HDR foto? Volgens mij is het niet mogelijk die voorgrond en de lucht op deze manier in 1 foto te krijgen :)
Volgens mij is dat gewoon 1 foto, weet het niet zeker. De lucht wordt al best wel donkerder, dus het verschil in lichtintensiteit kan best meevallen.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties! :)
Laatste 2 fotos zijn HDR, maar dan niet in grote mate.
bij #10 is de achtergrond bergafwaarts. Horizon staat dus wel recht, maar het lijkt er inderdaad op alsof ie een beetje scheef staat.
Belichting is indd soms wat minder. Vind het erg jammer dat ik (nog) geen statief heb want ik moest alles uit de hand schieten en dan ben je toch wel wat beperkter. Ik heb ze trouwens expres allemaal wat donkerder gemaakt voor de sfeer.

Echt bedankt voor de opbouwende kritiek! ik ga er zeker wat mee doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
Nice serie. 1, 7, 8 en 9 vallen op, in postitieve zin ;)
Ben erg beniewd naar de locatie (plaats enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1,5 en 6 vind ik eigenlijk er niet zo goed tussenpassen (kwalitatief gezien) , jammer, want de andere foto's spreken me enorm aan.
zal ik even zeggen waarom ik ze niet top vind (daarom is het ook een testcase):
1: z/w vind ik het niet goed doen hier, wordt de foto heel vlak van
5: te donker, en van het onderwerp moet de foto het ook al niet hebben
6: compositie (recht/symmetrisch) vind ik niet goed bij het onderwerp passen.

foto 7 vind ik de kleuren precies passen bij het onderwerp. ook de compositie daarbij vind ik een grote +!
de andere foto's zijn gewoon goed, verder niet zoveel over te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:27
Ik vind de foto's koel, maar die kaders zijn echt jammer IMHO.

Verder heb ik er niet zoveel over te zeggen (koele serie, ik vind vooral 3, 8 en 9 mooi) maar ben wel erg benieuwd hoe ze er zonder kader uit zouden zien allemaal.

Oh ja nog iets: de lichtblauwe halo in foto 9 - zal door HDR komen, is daar nog iets aan te doen?

[ Voor 18% gewijzigd door Wilke op 13-11-2006 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties allemaal! echt cool :)
@Siparti: de oude fabriek ligt in Vaals, Zuid-Limburg vlak bij de duitse grens. Eerst was het een hoog gebouw maar alleen het onderste (kelder) gedeelte staat er nog, dat is wel jammer.
@Mij: bedankt voor je mening over de foto's! ik zal het zeker onthouden voor een volgende keer. 7 is trouwens ook mijn favoriet :)
@Wilke: Kader was inderdaad wat te groot. Als je op groter klikt krijg je de foto met een veel kleiner kader. Die halo vind ik ook wel jammer maar ik zou niet weten hoe je dit wegkrijgt?

edit:
hier staan ze online met een kleiner kader:
http://members.home.nl/mtmd/fotowebsite/sites/urban.htm

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2006 01:03 ]

Pagina: 1