[PC] Fable 2

Pagina: 1
Acties:
  • 11.233 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Zoals iedereen weet is Fable 2 aangekondigd voor de xdoosdriehonderdenzestig en naar alle waarschijnlijkheid zal deze ook op de PC verschijnen. Nu vond ik Fable TLC een erg goed spel, vanwege het gevoel van vrijheid(niet in de zin van ruimte, dat was een kritiekpunt namelijk) in de keuzes die je maakte e.d. ; het sprookjesachtige element dat toch "volwassen" over kwam en ga zo maar door.

Helaas was het spel enorm gehyped en hebben velen van ons de veelbelovende features van Peter Molykneus niet in het spel zien eindigen. Nu ben ik wel iemand die een ander een tweede kans gunt, dus ik hoop dan ook dat Fable 2 wel wordt wat 1 had moeten zijn. Ik hoop alleen dat mijn vergevensgezindheid niet misplaatst is :/ .

Maar goed, het lijkt me al met al dus een extreem toffe game te worden. Zoals ze bij Lionhead zeiden wordt er druk gewerkt aan extreem goeie graphics en grootsheid vd. spelwereld _/-\o_ maar proberen ze het toch nog interessant te houden voor de speler (wat een element is wat veel developers over het hoofd zien. Naar mijn mening is (groter,meer+saai) < (relatief kleiner, diepgang, goed verhaal) (= boeiend :) ).

Verder lijkt me het combat element ook erg goed uitgewerkt, dat je omgeving deel uitmaakt van je gevecht. Bv glas voor je neus, iemand mept je, pakt ipv zwaard -> glas en smijt het naar zijn/haar hoofd. Dat soort dingen, er zijn teveel games waarin je gewoon door de muur kunt hakken enz. dat kan echt niet meer.

*EDIT: Hier enkele links:

Fable 2 updates afkomstig van Lionhead studios zelf
http://www.lionhead.com/news/community32k6.html

Korte beschrijving
http://www.ownage.nl/game/1138/

Voorbeschouwing
http://www.gamespot.be/pr...?game=2331&id=5526&cat=11

Peter Molyneux over het combat systeem (Klik op 'Watch' 8)7 )
http://www.gamespot.com/news/6156154.html?sid=6156154

Trailer (Check de GTHD versie)
http://www.gametrailers.com/gamepage.php?fs=1&id=2669

Wat Fable 2 zo speciaal maakt (Engels maar ik neem aan dat er hier geen Niet-Engels-Sprekende ITO-kneuzen zitten, no offence of course)
http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3154242

Maar goed, jullie hebben vast genoeg van het lezen, wat verwachten jullie van deze game?

*UPDATE* De komende weken ga ik dit topic wat meer levenskracht geven en proberen een degelijke startpost te maken. Ik heb het echter vrij druk op het moment, dus ik vraag om begrip/geduld van jullie kant hierbij :) .

Life's a joke. But it takes a lifetime to get the punchline.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2007 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me tof, physics zijn fun :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat linkjes ed zouden niet mistaan in de TS. Waar kunnen we terecht voor al die informatie?

Edit: Ziet er goed goed! Het lijkt erop dat over veel dingen erg goed nagedacht is om het realisme op te hogen. Veel leuke features. Ik ben erg benieuwd naar de gameplay.
Leuk interview ook, ik ben het wel eens met deze quote:
Overall, the talk was fascinating and showed Lionhead's genuine passion for innovating and creating engaging experiences for the player.

[ Voor 75% gewijzigd door RoD op 10-11-2006 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Leuk vond ik hoe in de presentatie filmfragmenten van Kill Bill en nog een ander wazig D&D filmpje waren opgenomen om te illustreren wat ze wel en niet over willen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit wordt lachen, peter overtreft zichzelf. Ik denk niet dat Fable 2 ooit gaat waarmaken wat er wordt belooft met die vechtscenes. Op dat videootje staan alleen wat scripted gevechten, het komt niet eens in de buurt van een game. Er zal vast wel in het spel komen, maar niet veel denk ik, lijkt me veel te complex voor een hele game. Wel goede marketing, iets nieuws beloven om een hype te creeren, doet ie altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 23:35:
Dit wordt lachen, peter overtreft zichzelf. Ik denk niet dat Fable 2 ooit gaat waarmaken wat er wordt belooft met die vechtscenes. Op dat videootje staan alleen wat scripted gevechten, het komt niet eens in de buurt van een game. Er zal vast wel in het spel komen, maar niet veel denk ik, lijkt me veel te complex voor een hele game. Wel goede marketing, iets nieuws beloven om een hype te creeren, doet ie altijd goed.
Ja inderdaad, Fable, Black & White, allemaal mooie beloften waar weinig van terecht kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Z'n ideeën zijn wel goed. Er zal vast wel iets van verbetering in Fable 2 terechtkomen. Zoveel goeie ideeën en er dan niks van terug laten komen in de game kan ik me niet voorstellen. Het zal vast minder mooi zijn als ze hier voorstellen, maar ik verwacht toch wel veel moois van deze game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Is lionhead niet die studio die in principe leuke games zou moeten uitbrengen maar er ALTIJD wel wat schort aan de gameplay? (black&white 1 en 2, THe movies etc etc)

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:40
Postius schreef op maandag 13 november 2006 @ 19:47:
Is lionhead niet die studio die in principe leuke games zou moeten uitbrengen maar er ALTIJD wel wat schort aan de gameplay? (black&white 1 en 2, THe movies etc etc)
Klopt en vooral Peter Monyleux praat helaas veel te vaak zijn mond voorbij. Prachtige ideeën maar de uitwerking is niet wat ze belooft hadden maar desondanks blijven ze vrij degelijk. Ik heb erg veel genoten van Fable: The Lost Chapters. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwa
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

dwa

Wat Fable 2 zo speciaal maakt (Engels maar ik neem aan dat er hier geen Niet-Engels-Sprekende ITO-kneuzen zitten, no offence of course)
leuk dat je zelf wel een typo maakt ;)

Over fable 2, ben er erg benieuwd naar, fable vond ik een erg mooi spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Nouja Fable ging ik zonder verwachttingen in, en ik heb genoten van het spel maar er zaten echt domme fouten in. Ik heb soms het idee dat die gasten bij Lionhead een beetje uit het oog verliezen waarvoor een spel nou is: Plezier soms lijken ze meer iets te willen na streven qua realisme dan spelplezier.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:28
ik vond Fable (LC) erg teleurstellend, maar nog steeds wel fun. laten we hopen dat het nu wat meer wordt dan een random rpg.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
/offtopic

@dwa: normaliter reageer ik hier niet op, maar dit is een onterechte correctie:

http://dictionary.reference.com/browse/offence

of‧fense  /əˈfɛns or, for 7–9, ˈɔfɛns, ˈɒfɛns/ Pronunciation Key - Show Spelled Pronunciation[uh-fens or, for 7–9, aw-fens, of-ens] Pronunciation Key - Show IPA Pronunciation

–noun 1. a violation or breaking of a social or moral rule; transgression; sin.
2. a transgression of the law; misdemeanor.
3. a cause of transgression or wrong.
4. something that offends or displeases.
5. the act of offending or displeasing.
6. the feeling of resentful displeasure caused: to give offense.
7. the act of attacking; attack or assault: weapons of offense.
8. a person, army, etc., that is attacking.
9. Sports. a. the players or team unit responsible for attacking or scoring in a game.
b. the players possessing or controlling the ball, puck, etc., or the aspects or period of a game when this obtains.
c. a pattern or style of scoring attack: single-wing offense; fast-break offense.
d. offensive effectiveness; ability to score: a total breakdown in offense.

10. Archaic. injury, harm, or hurt.

Also, offence(!!!)

Maar goed het is je vergeven.

/offtopic

/ontopic

Ik denk inderdaad dat Peter weer eens overdrijft, gezien eerdere games. Maar het feit dat hij zelf erkent dat hij fout zat met zijn eerdere claims zou je toch haast doen denken dat hij ervan geleerd heeft en het ziet er naar uit dat ze dit keer echt op zoek zijn naar meerwaarde.

In de zin van hoe onderscheid ik me van de meeste RPGs op dit moment. Toen ik hem hoorde vond ik dat hij gelijk had m.b.t. het hack & slash aspect van veel van dit soort games. Het gaat toch nergens over als je twee vijanden hebt en je hakt er maar op los, zonder meteen te verdedigen?

Ik vraag me wel af though of het niet behoorlijk irritant wordt, als zwaarden e.d. dus echt meteen zo dodelijk zijn. Dat moet echt goed uitgewerkt worden. Maar dat zal dan wel met dat skill systeem kunnen zoals hij zegt, makkelijke tegenstanders zijn dus gewoon slecht in zwaardvechten b.v.

Maar goed, aldus mijn mening.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2006 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jesus, ik zat al te zoeken. Dit topic wordt echt da bomb. Ik wst niet dat er al een topic was, wilde er bijna zelf een gaan maken >:)

YES *O* *O* *O* *O*

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

muah weinig nieuws over fable 2 nog dus een nieuw topic maken al zou er geen zijn zou zo nuttig nog niet zijn, spel komt pas in 2008 dus.

mocht de startposter het nog lezen, staat in het topic "Waarschijnlijk ook voor pc" maar voorlopig staat dit nog niet op het schema alleen x360 atm.

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daves2hd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 23:25:
muah weinig nieuws over fable 2 nog dus een nieuw topic maken al zou er geen zijn zou zo nuttig nog niet zijn, spel komt pas in 2008 dus.

mocht de startposter het nog lezen, staat in het topic "Waarschijnlijk ook voor pc" maar voorlopig staat dit nog niet op het schema alleen x360 atm.
In de forums is een admin die zegt dat er een grote kans is dat fable uitgestelt is naar begin 2008 (staat ook op de site) en dat ongeveer een half jaar daarnaa het op de PC verschijnt

Ik denk niet dat Igabe erg actief is hier, ik wil best een nieuw topic maken en bijhouden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2007 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmja je zou een nieuw topic kunnen maken maar er komt zo weinig informatie naar buiten dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:52:
Hmja je zou een nieuw topic kunnen maken maar er komt zo weinig informatie naar buiten dus....
Nou ja, op de forums wordt een hoop gepraat over vanalles. 't is toch mijn lievelingspel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dan maak je toch een topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:04:
Nou dan maak je toch een topic :)
Nee, hij kan het zelf nog up to date houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Anders mag je hem wel opnieuw maken str1ker, ik heb voorlopig toch geen tijd vanwege computerproblemen (alle hulp is welkom, zie pmg)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

ik zou zeggen laten we nieuwtjes, specualties en andere dingen hier nog voorlopig even doen en als er echt meer bekend is over het spel en de release dichterbij komt een nieuw topic schoon topic maken ? :p anders maak je een mooie topic die af en toe eventjes tot leven komt of gevuld word met eigenlijk weinig boeiends ed :P

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daves2hd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 02:21:
ik zou zeggen laten we nieuwtjes, specualties en andere dingen hier nog voorlopig even doen en als er echt meer bekend is over het spel en de release dichterbij komt een nieuw topic schoon topic maken ? :p anders maak je een mooie topic die af en toe eventjes tot leven komt of gevuld word met eigenlijk weinig boeiends ed :P
Ja, raar dat zo'n geweldig spel als dit zo weinig sympathie krijgt in dit forum. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht met smart op Fable 2! Fable 1 was al anders dan alle andere games die ik ooit gespeeld heb. Dus ik ben benieuwd. Ook het idee met een dog in de game vind ik erg grappig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al een release date voor de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeff
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-08 19:51

CHeff

Allemaal gekkigheid

Nee helaas. Hij is zelfs nog niet eens aangekondigd voor de pc :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Zat ook net weer te zoeken naar nieuws... :( Helaas weinig kunnen vinden...

Edit:

http://www.gamequarter.be/?p=news&nid=17841
Gepost door Redactie - Dinsdag 27 Januari 2009 - 20:30

Fable II was een van de toppertjes van vorig jaar en hier op Gamequarter waren we het daar mee eens; we beloonden hem namelijk met een dikke negen. Nu heeft niet iedereen een Xbox 360, maar sommigen zouden toch wel graag de game willen spelen. Doordat het een exclusive is, kan dit vanzelfsprekend niet, dus een port naar de PC zou een uitkomst zijn. Helaas lijkt het er niet op dat deze binnenkort zal verschijnen.

Dit heeft Lionhead Studios laten weten. Het was een antwoord op de vraag of hij nog geport zou worden op het forum van de ontwikkelaar. Voorlopig zal dit niet gebeuren, al beloofde men wel dat ze het zouden melden op het forum als ze waren begonnen.

[ Voor 84% gewijzigd door UltimateB op 27-03-2009 15:36 ]

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:53
UltimateB schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 15:34:
Zat ook net weer te zoeken naar nieuws... :( Helaas weinig kunnen vinden...

Edit:

http://www.gamequarter.be/?p=news&nid=17841

[...]
:(, Zit hier ook maar te wachten :o

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fable TLC vind ik een leuke game, ik hoop dat Fable 2 nog beter word :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:50

Player1S

Probably out in the dark

Fable 2 is al uit :)
Bedoel je niet Fable 3?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
L1nt schreef op maandag 15 februari 2010 @ 11:11:
Fable 2 is al uit :)
Bedoel je niet Fable 3?
fable 2 bedoelt ie toch echt hoor ;) die zou in eerste instantie ook voor de pc komen, maar lionhead heeft vaak genoeg aangegeven niet bezig te zijn of geweest te zijn zijn met een pc versie van Fable II, dus naar alle waarschijnlijkheid zal deze ook nooit komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Zelfde als Gears of War 2, ik verwacht dat ze beide niet op PC komen.
Pagina: 1